Toon posts:

Welke videokaart mot ik halen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op dit moment met het volgende systeem:
AMD K6-2 500@500
Asus P5A Mobo
64MB PC-100 mem
Diamond Viper V330(NVidia Riva128)
enz.(de rest is niet van belang...)

Nu wil ik eindelijk eens een keer een FATSOENLIJKE videokaart, aangezien dat ouwe kreng van mij zo ondertussen wel op is. Maar nou weet ik niet welke ik moet kiezen...
De Hercules 3D Prophet Geforce2MX of een Matrox G400 Dualhead. Ik werk vrij veel met CAD-software, maar een game op zijn tijd moet ook kunnen. Wat zou de beste keus zijn, in mij geval???

Alvast bedankt...

Verwijderd

Ik heb em niet (k heb een gf2gts) maar als ik het hier en daar lees zou je heel tevreden kunnen zijn met een G400 zeker met oog op cad. :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb slechte ervaringen met k6-2's, daarmee liepen een heleboel spellen zelfs niet eens lekker op een GF2!, beware

www.nintendocasemods.com

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Een Geforce heeft op je AMD K6-2 GEEN enkele zin. Sorry. >:) ( zelf ook niet geloofd en hardleers achter moeten komen.) >:) ( vandaar nu de Duron.) >:)

Dus kies voor de G400.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een G400 SH 16 Mb in een P5a, 96 mb, 450 Mhz. Maak je borst maar nat, als je een G400 pakt als videokaart. Uberhaupt is de Ali Alladin V erg gevoelig qua AGP poort, maar met een G400 kan je nog aardig gaan prutsen, om 'm werkend te krijgen. Bij mij werkt alles stabiel nu, maar wel pas na een hoop ergenis. Het kan echter wel. De g400 lust VEEl meer CPU power. UT is in 800 bij 600 16 bit best te spelen, maar overtuigend is het niet. Ik zou daarom echt voor een Voodoo3 gaan, dat levert je 10 fps meer op dan de concurrentie icm een K6-2. Voodoo3 is gewoon DE kaart voor een K6-2 systeem. Ik heb een G400 gekocht ivm de toekomst. Komt er namelijk een heerlijke Duron in, dan gaat die G400 een aardige partij meeblazen.
De Voodoo3 gebruikt ook de AGP functies niet, wat een versimpelde installatie mogelijk maakt. Haal in ieder geval de Ali AGP driver 1.69 en de Ali AGP utility en zet AGP op 1x als je problemen krijgt met je nieuwe videokaart.