Toon posts:

PC blijft het niet doen, ik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje, ik heb nu net 2 maanden een nieuwe pc met daarin een epox 4sda+ raid boord.
een p4 1.8 de northwood
256 mb ddr geheugen 80 gig hd enz.
nu heb ik van de eerste dag al problemen met deze pc.
eerst was de pc alleen langzaam, maar later gaf hij ook problemen met copieeren en verplaatsen van bestanden.
de pc bevriest telkens en even later gaat hij gewoon verder.
ook de videokaart deed vreemd, als ik met sandra pro de kaart wilde testen sloeg de pc vast en kon ik alleen resetten.
eerst dachten ze dat het aan mij lag en heb ik de pc terug gebracht naar de winkel, die hebben hem getest en daar deed hij het goed, volgens hun dan.
toen ik hem op ging halen wilde ik de test even draaien en ja hoor zo vast als een blok.
dus de videokaart eruit en een nieuwe erin, hielp niet.
dus een ander merk kaart erin en weer hetzelfde, maar toen heb ik hun er een ati in laten zetten en die deed het wel goed koste me wel 131 euro extra.
nu was het zo slecht dat het geluid vast sloeg en het niet gelijk loopt met het beeld.
ook is de brander ineens kapot gegaan nadat het geluid vast sloeg en ik moest resetten.
wat ik ook niet snap is dat als ik geluid wil afspelen ik de melding krijg dat er geen hardware aanwezig is en zo is er nog meer op te noemen.
er zit pc 2700 geheugen in en dat herkent hij als 16 of 2600 maar dan niet op de 333mhz wat het is maar gewoon 100 mhz.
nu is de pc weer weg en ik vraag me gewoon af of iemand hier een idee heeft wat het kan zijn ?
ik zelf denk dat het moederboord in combinatie met de rest niet werkt.
volgens epox is dit boord voor de p4 maar voor de northwood vanaf de 2.0 gig.
volgens de verkoper maakt het niet uit dat ik een 1.8 heb.
maar ik baal wel als een stekker.
nu heb ik gisteren weer gebeld en ze kunnen niks vinden zeggen ze.
ik draai op win 98 2e, xp slaat vast, millenium stopt 14 minuten voor dat de install klaar is en begint dan weer opnieuw en 14 min voor het klaar is weer het zelfde, verder komt het niet.
win 2000, na instalatie is het enige wat de pc doet afsluiten en opstarten afsluiten en opstarten.
dat gaat automatisch
dus heeft iemand een idee wat het kan zijn ?
vast bedankt.

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
hmz.. moeilijk geval.... meschien de nieuwste intel chipset drivers proberen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als je hem in die winkel gekocht hebt -> ga er naast staan als ze hem testen.

You can't have everything. Where would you put it?

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

inetl chipset drivers en intel aplication accelerator installen? Zeker voor w98

eerst kijken dan zeiken

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
ik zou heel, heeeeeeeel erg boos worden op de winkel en zijn medewerkers. Ga met die pc terug en laat het ding compleet testen terwijl je er zelf bij bent. En ga pas weg als alle problemen naar jou tevredenheid verholpen zijn.
Welke winkel is dat??

P.S. welkom ;)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op vrijdag 14 juni 2002 09:25 schreef Nono_home het volgende:
ik zou heel, heeeeeeeel erg boos worden op de winkel en zijn medewerkers. Ga met die pc terug en laat het ding compleet testen terwijl je er zelf bij bent. En ga pas weg als alle problemen naar jou tevredenheid verholpen zijn.
Welke winkel is dat??
Als je dit doet moet je gaan als het heel erg druk is (zaterdagmiddag of koopavond of zo). Daar kan je op dat moment een heleboel klanten mee wegjagen als je wat harder praat dat normaal.

Wanbeleid is ook beleid.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
[..]

Als je dit doet moet je gaan als het heel erg druk is (zaterdagmiddag of koopavond of zo). Daar kan je op dat moment een heleboel klanten mee wegjagen als je wat harder praat dat normaal.
[/quote]

Boef! :)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik ga er van uit dat je het benodigde weet over drivers en BIOS instellingen (BIOS, omdat het geheugen zo vreemd wordt weergegeven), zo ja, dan gewoon met dat ding naar de shop en ze zélf de diverse foutmeldingen laten zien. Met zoveel foutmeldingen zou ik ook denken dat er iets niet goed is (laten ze maar aan jou zien hoe 'probleemloos' alles werkt).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal eerst Nono_home bedankt voor het welkom en op je vraag van welke winkel dat is completer.
die staat op zich goed aangeschreven en ook het moederboord is een goeie als ik op internet kijk.

wat -Turbotetter- & bratos zeggen over de chipset dat zal moeilijk gaan.
ik heb JAMMER genoeg een SIS chipset op dit boord.

en wat Abbadon zegt over de bios is ook gek.
als ik de instellingen verander dan zet de pc zet zelf terug met de melding dat het niet goed staat.
wat ook gek is is dat als ik de nieuwe drivers van mijn videokaart download en die ga instaleren dat dat niet gaat omdat volgens de pc die kaart er niet inzit.
en ik wordt daar nu een beetje gek van op het moment.
want telkens sturen ze me naar huis met het verhaal dat de pc goed draait maar het is niet naar mijn zin.
mijn oude 900 is een stuk sneller.
maar vandaag zouden ze me terug bellen ivm het geheugen, want degeen die ernaar heeft gekeken was er gisteren niet.
ik ben benieuwd wat ze me nu te zeggen hebben.
het is wel balen dat je een nieuwe pc koopt en meer als 1200 euro lichter ben en dat het dan nog niet naar wens is.
groet
Aart

Verwijderd

is je voeding wel zwaar genoeg,
en is het wel een goede kwaliteit voeding??

dit lijkt mij een underpowered systeem.

SjoukeW

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op vrijdag 14 juni 2002 09:29 schreef Nono_home het volgende:

Boef! :)
Maar het werkt vaak wel. :z

Wanbeleid is ook beleid.

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
#1 epox is niet zo goed in geheugen herkennen: zet in je bois je geheugen niet op auto, maar kies zelf de juiste FBS (staat by freq. control)

#2 kijk of er geen dingen op de achtergrond draaien (virusscanners ofzo) die veel eten.

#3 zet kazaa niet aan (vreet alle processorcycles die die op kan)

#4 ga trug naar de winkel en vraag daar of ze willen laten zien hhoe hun je pc soepel hebben draaien

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 15:13 schreef agent327 het volgende:

[..]

Maar het werkt vaak wel. :z
Gelijk heb je *D.

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat je moederbord maar een geheugen-ondersteuning heeft van 100 mhz ipv 333mhz?? Zoiets heb ik met mijn moederbord ook, mijn HD kan hoort op 133 te lopen, maar mijn moederbord ondersteund maar 100.

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

kan je mischien wat meer specs posten van je systeem?

Voor die sis chipset zijn er ook drivers (www.guru3d.com),
en verder zou de boel moeten werken op bios defaults.
en zouden ze in de winkel niet willen kijken of tie wel goed draait met n 2GHz er op?
(ook lomp btw dat ze jou een 1.8 verkopen als dat volgens de fabrikant niet gaat werken)
je geheugen kan je zelf testen met memtest86
(www.memtest86.com of zo denk ik), maakt n boot flop. daar kun je zelf t geheugen mee testen.
laat wat weten!

eerst kijken dan zeiken

• Sanchezzz
  • Laatst online: 04-08 16:07
Wat voor ATI heb je erin zitten Radeon?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op zaterdag 15 juni 2002 18:24 schreef Sanchezzz het volgende:
Wat voor ATI heb je erin zitten Radeon?
Wat anders ? :{ Lijkt erop dat er bepaalde onderdelen incompatible is met je pc.

dikzak

Pagina: 1