Toon posts:

SB problemen chipset afhankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een soundblaster audigy gekocht en had problemen in combinatie met mijn moederbord. (KT266A chipset). Die problemen zijn bij iedereen wel bekend dacht ik zo. Bij mij gaf hij bij het opstarten soms een windows protection error. Nu ik hem eruit heb gehaald heb ik nergens meer last van.

Ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar een goede oplossing hiervoor. Er is veel over geschreven, ook op dit forum, maar ik kan nergens echt een goede oplossing vinden. De laatste via 4in1 drivers helpen mij niet iig.

Nu was er laatst op tweakers.net een nieuwe item waar het probleem uitgelegd werd. Een audigy maakt gebruik van de PCI extensie 'bus parking' welke niet door de KT266A chipset wordt ondersteund.

Zit deze 'onvolkomenheid' nog steeds in de KT333 chipset? Anders neem ik ff een ander moederbordje. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, i'll give it a try...

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de patch heb ik geen problemen meer gehad met mijn audigy in combinatie met de KT266a chipset. Ik heb wel de huidige versie genomen en niet de beta. Die beta had voor mij geen voordelen, dan maar de (naar hun zeggen) stabiele versie. Tot nog toe erg tevreden. Bedankt!!