Extra USB poorten op A7V

Pagina: 1
Acties:

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Heb enige weken geleden ASUS A7V gekocht bij Informatique. Heb een USB trackball, USB webcam en sinds kort USB printer.

Had al een paar keer gehoord over troubles met USB uitbreidingskeertje van de A7V. Zowel in eigen kring als via GoT.

Met de aanschaf van USB printer kwam ik zelf USB poorten tekort. Ben dus zelf maar eens gaan kijken. Voor alle niet-A7V'ers en korte verklaring.

Op A7v zitten een 10 pins stekker en een 4 pins stekker. Aangeduid door ASUS als resp. USBPORT en USB3A. Verder zit er een insteekkaartje bij met daarop aan de bovenkant een 10 pins stekker en in het midden een 4 pins stekker. Aan de achterkant zitten 2 USB poorten naast elkaar en nog een l USB poort maar daar staat bij 'SHARE'.

Verder zat erbij mij nog een 4 aderige kabeltje bij. Alleen passend op de hierboven aangegeven 4 pins stekkers. Tot zover de inleiding. Sorry korter kon niet.

In de handleiding staat (blz41): Use USBPORT + USB3A with the bundled 3-port connector set. Heb Informatique gebeld voor uitleg, ben afgelopen middag teruggebeld hier volgt hun verklaring:

Er hoort orgineel ook een 10-aderige kabel erbij! Deze halen wij (informatique dus) eruit. Bij het testen van de A7V is ons gebeleken dat deze kabel te warm wordt waardoor deze kan gaan smelten of doorbranden. Om problemen hiermee te voorkomen leveren we deze kabel niet mee. Tevens hebben we de leverancier hiervan op de hoogte gesteld. Echter deze kabel is alleen nodig voor de USB-poort aangeduid met SHARE. De andere twee zouden het gewoon moeten doen met de 4-aderige kabel op de juiste manier aangesloten.

Heb net zelf even gecheckt met mijn webcam, zit nice controle lampje op, maar kreeg bij mij, ondanks de aangesloten 4-aderige kabel niks te zien. Bij alle drie poorten had ik zelfs geen stroom. :(:(

Morgen neem ik weer contact op met Informatique. Wordt vervolgd..... ;(

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Hmmm geen vreemd verhaal, maar wel vreemd van leverancier.

Garantie veiligheid noemen ze dat zeker?

Nou ben zeer benieuwd wat ze verder gaan zeggen.
Heb je ook al contact opgenomen met Asus zelf?

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Nee, nog niet. Wil eerst verder met Informatique. Wil eerst op z'n minst de andere twee aan de praat krijgen. Zij claimen immers dat deze het gewoon doen!!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt ook niet helemaal, de 4 aderige aansluiting loopt naar de share (USB2).

De 10 aderige versie loopt naar de andere 2 poorten (USB0 en USB1).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Kan best, maar dit is wat ik te horen kreeg. Bovendien zoals ik al zei werkt met alleen de 4-aderige kabel GEEN van de poorten.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien moeten ze bij Informatique de verwarming wat lager zetten want bij mij op het werk heb ik nog niets gemerkt van smeltende kabels. Ook vrij vreemd natuurlijk, want waarom zou die kabel smelten als het van hetzelfde materiaal is als je hdd kabel, waar veel meer en langduriger data doorheen gepompt wordt. Die zou dan ondertussen al verast moeten zijn.

Ik zou gewoon die kabel gaan eisen daar, want anders moet je geld terugkrijgen voor een incomplete levering.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:48

Steffie

Opaque

ik had laatst ook voor iemand een pc'eetje gebouwd met een A7V ... die kerel gebruikt drie usb apparaten --> scanner + printer + webcam

draait perfect als je het zo aansluit als in de handleiding staat ... en die 10 aderige kabel heb je dus echt wel ff nodig hé :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• JvdBosch
  • Laatst online: 14:21
No probs here... Zowel de 2 normale als de extra poorten doen het perfect...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Part 2
Heb Informatique weer gebeld naar aanleiding van de reacties hier. Kreeg per mail de volgende reactie:

Na het stukje van tweakers te hebben gelezen, ben ik tot conclusie gekomen, dat we het over de verkeerde kabel
hebben gehad.
Ik heb het namelijk niet gehad over het op de hardeschijf lijkende kabel, maar over de andere kabel.
Natuurlijk kan de flatkabel niet doorbranden.
Nu ik dus weet dat u de andere kabel mist, zal ik u deze toesturen, zodat u gebruik kunt maken van uw Usb poorten.

Zo gauw ik de kabel binnen heb zal ik het resultaat posten. B-)

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Part 3
Heb vandaag de missing link gekregen. De tienaderige kabel (zie story hierboven) Aangsloten en jawel de USB-poorten werken!!

P.S. weetg iemand wat die "SHARE" port precies van bedoeling heeft :?:? Da's het enige wat ik nog niet begrijp.

Pagina: 1