IK wou mij een betere koeling kopen en had gedacht aan een peltier. Nou vertelde mijn neef dat als je die peltier plaats en hij niet tegoei is afgesloten dat je condens kan krijgen zodat er kortsluiting kan komen. Is dat zo ? Of kan je gewoon veilig peltier plaatsen. Heb dat nog nooit gedaan dus
En ik heb veel betere koeling nodig. Kwil mijn proc op 1466 Mhz of hoger
ja het kan zijn dat je alles moet isoleren
maar je kan de peltier niet koelen met lucht dus moet je over op waterkoeling
dan loopt de prijs al aardig op
veel suc6
maar je kan de peltier niet koelen met lucht dus moet je over op waterkoeling
dan loopt de prijs al aardig op
veel suc6
een peltier kan inderdaad onder het vriespunt koelen met als gevolg condens!
Je moet alles rondom je proc daarom waterdicht maken! Dit kan met siliconen kit (Praxis oid).
Je moet echter wel gaan waterkoelen....
Een peltier element transporteert enkel warmte van de ene kant van het element naar de andere kant. 1 kant wordt dus erg koud, de andere kant dus juist enorm heet! Het element moet die warmte wel kwijt kunnen.
Je moet alles rondom je proc daarom waterdicht maken! Dit kan met siliconen kit (Praxis oid).
Je moet echter wel gaan waterkoelen....
Een peltier element transporteert enkel warmte van de ene kant van het element naar de andere kant. 1 kant wordt dus erg koud, de andere kant dus juist enorm heet! Het element moet die warmte wel kwijt kunnen.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
onder het vriespunt heb je geen condens meer maar ijs!!!
condens vormt al als je onder kamertemp gaat zitten
Water koeling is nodig, zonder waterkoeling kun je je peltier niet goed genoeg koelen en gaat hij isoleren...
je hebt een flinke peltier nodig, richting de 156W deze moet je voeden, je hebt dus een flinke extra voeding nodig.
en je moet de boel inderdaat goed isoleren dus
ik raad je aan je eens te gaan verdiepen in peltiers en waterkoeling, bijvoorbeeld op www.waterkoeling.nl
Water koeling is nodig, zonder waterkoeling kun je je peltier niet goed genoeg koelen en gaat hij isoleren...
je hebt een flinke peltier nodig, richting de 156W deze moet je voeden, je hebt dus een flinke extra voeding nodig.
en je moet de boel inderdaat goed isoleren dus
ik raad je aan je eens te gaan verdiepen in peltiers en waterkoeling, bijvoorbeeld op www.waterkoeling.nl
Inderdaad, condens krijg je al als je onder kamertemp zit.Op vrijdag 14 juni 2002 08:08 schreef Hiro Shima het volgende:
onder het vriespunt heb je geen condens meer maar ijs!!!
Maar bij vriezen ook... Het vriest nl. wel onder de peltier, maar onder je processor niet! Je krijgt dan condens ONDER de processor! En je wilt daar echt geen water hebben! Dus de boel moet goed waterdicht zijn daar!!
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Zoeken op 'Peltier', of even een bezoekje aan overclockers.com of waterkoeling.nl had een hele berg informatie opgeleverd.
In het kort: ja, je krijgt condensatie. Dat vind elektronica niet fijn, en het gaat ervan kapot, op de langere duur. En zware peltiers zijn niet meer normaal met een luchtkoeler te koelen (maar 't kan wel met een of andere kickass oversized koeler).
In het kort: ja, je krijgt condensatie. Dat vind elektronica niet fijn, en het gaat ervan kapot, op de langere duur. En zware peltiers zijn niet meer normaal met een luchtkoeler te koelen (maar 't kan wel met een of andere kickass oversized koeler).
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()