Toon posts:

Supersimpel nieuw systeem voor weinig geld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben op zoek naar een goedkoop systeem, dwz proc mobo en geheugen en evt wat extra's... dus echt om alleen mail te lezen ;)

Heb beetje rondgekeken maar meestal verkope nze toch 1800 mhz systemen bijvoorbeeld in www.daxis.nl.

Bij www.campuscomputer.nl hebben ze een totaal systeem voor 420 eur dacht ik eentje van 1 ghz... maar wat moet ik kopen verschil is ook niet veel....

1800 of 1000 mhz ??

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
alleen mail lezen????
Ok, let op!

Ga naar www.ebay.nl ofzo, en zoek een 386 met 16MB ram.
Installeer hierop een linux distro, debian bijvoorbeeld: www.debian.org

Neem een programma als mutt of pine, en hoppa, daar kun je mail lezen. Zo moet je onder de 50 euro klaar zijn :P.

Verder snapte ik je verhaal niet echt, verschill tussen 1ghz en 1800 is er wel hoor :P.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

ik zou er zelf eentje bouwen.
Toevallig heb ik net zelf een nieuw mobo, proc, cooler, en meme gehaald bij fun computer. Het is wel in Duitsland, maar retegoedkoop, en als je de shopsurvey leest, zie je alleen maar goede resultaten. (ikzelf was er ook zeer tevreden over)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
xp1600+:             93
256mb ddr pc2100         39
ECS k7s5a (inc. Lan+sound) 66
COOLERMASTER DP5-7H53F     20
------------------------------- +
                  218 euro
verzenden           17
-----------------------------
                  235 euro

Dan heb je voor weinig geld toch HEEL veel power...
Het is trouwens niet helemaal duidelijk of je nou alleen proc, mobo en geheugen wil, of ook nog alle andere onderdelen (heel systeem). Maar dan nog geld bijna altijd dat zelfbouwen veel goedkoper is dan complete systemen. En het grootste voordeel van zelfbouwen: je weet PRECIES wat erinzit.
En verder, als je er alleen maar je mail mee wil lezen, heb je aan een p100 ook genoeg ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

als die mij 300 eurotjes geeft mag die me p1 200mhz wel :D

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op vrijdag 14 juni 2002 02:39 schreef bloasfist het volgende:
Toevallig heb ik net zelf een nieuw mobo, proc, cooler, en meme gehaald bij fun computer. Het is wel in Duitsland, maar retegoedkoop, en als je de shopsurvey leest, zie je alleen maar goede resultaten. (ikzelf was er ook zeer tevreden over)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                  218 euro
verzenden           17
                  235 euro

Het is trouwens niet helemaal duidelijk of je nou alleen proc, mobo en geheugen wil, of ook nog alle andere onderdelen (heel systeem). Maar dan nog geld bijna altijd dat zelfbouwen veel goedkoper is dan complete systemen. En het grootste voordeel van zelfbouwen: je weet PRECIES wat erinzit.
En verder, als je er alleen maar je mail mee wil lezen, heb je aan een p100 ook genoeg ;)
als ik de topicstarter zo uh lees, dan is het niet iemand die zelf een systeem kan/wil bouwen. [nofi!]
Maar goed, wél de beste oplossing ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 07:50 schreef BaRF het volgende:

[..]

als ik de topicstarter zo uh lees, dan is het niet iemand die zelf een systeem kan/wil bouwen. [nofi!]
Maar goed, wél de beste oplossing ;)
och :) k wil het ook wel voor hem doen voor een bescheiden bedragje :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 02:39 schreef bloasfist het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                  218 euro
verzenden           17
                  235 euro

het zou een leuke oplosing zijn een p100 maar wat dan als je wat grafische shit via mail binne krijg?

maare als je echt een pc wil en je koopt lose onderdelen als je bij mij in de buurt woont wil ik hem voor je in elkaar schroeven :) ik woon in de buurt van arnhem (hoef er nix voor te hebben behalve paar biertjes als ik aan het bouwen ben :+

Verwijderd

hdd? 500mb hddtje met win95 :D werkt wel hoor
en cdrom heb die niet nodig :P

Verwijderd

Kijk in je buurtwinkel op het prikbord, en neem de beste die ertussen zit voor ca. 150 Euro.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gebruik een Via Eden moederbordje, alles in één voor 140 euro. Superklein en goed voor 'kantoor toepassingen' en film kijken.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik zou ook zeggen, probeer een beetje net 2e handsje op de kop te tikken, dan ben je voor misschien 150,-- klaar en heb je iets wat aan jou eisen voldoet.

Als je er dan ook nog een beetje op let wat er allemaal in zit kan je misschien nog wat dingetjes upgraden ook later als je dat eventueel zou willen.

Verwijderd

Zoek wat simpele spullen bij elkaar en laat ze door de computerboer waar je ze koopt in elkaar zetten.
Neem bijvoorbeeld:
Moederbord ECS (eventueel met vga onboard)
Processor AMD Duron
Geheugen 128 of 256 Mb
NVidia vanta vga 8 of 16 mb
Harde schijf, de goedkoopste van de bekende merken.
Goedkoop koelertje, kastje.
Of hier:
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/75/a

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook nog wel wat oude dingen, zoals AMD 486 100Mhz, en een Pentium 90Mhz... ik zet ze gratis weer in elkaar en je maag ze meenemen. Hier dienen ze toch alleen als decoratie :)

Verwijderd

ow als je toch weggeeft wil ik die p90 wel :)

leuk als mp3 bak :)

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 18:46 schreef Dannyke het volgende:
ow als je toch weggeeft wil ik die p90 wel :)

leuk als mp3 bak :)
Email me maar, maar om on-topic te blijven: topic starter gaat voor als ie interesse heeft :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Nog mooier:

Duron 1000
PC Chips 810 LMR
256mb sdram
case
hdd
fdd
cdrom

KLAAR

Die pcchips (echt wel goed bord dus he!!) heeft onboard audio, video, lan en 56k modem en zijn nog cheap ook. Hoeveel van die systemen ik al voor klanten (kantoor pc's) in elkaar heb gezet. En dan te bedenken dat een Duron 1000 met die onboard videokaart echt wel vloeiender GTA 3 kan spelen dan mijn Athlon 1200 met TNT1 videokaart. Zeker een aanrader als je m voor weinig wilt hebben.

---

Edit

Vage vent ben je trouwens, je Nick is tolga en je URL tolga.com en wat is tolga? Een computerbouwer?!?

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Doe mij die AMD bak dan maar :) Altijd leuk om mee te kloten >:)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 18:49 schreef EE-tweaker het volgende:

[..]

Email me maar, maar om on-topic te blijven: topic starter gaat voor als ie interesse heeft :)
hmja helemaal mee eens :)
maar als ze toch stofvangen bij je :)

btw welk meel adres? die in je details staat?
Pagina: 1