Zoeken met @

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik begrijp waarom ik niet kan zoeken op @iets, vanwege de spam gevoeligheid die daardoor kan optreden. Maar nu was ik dus net op zoek naar iets over Disct@2 waarin hij dus de @2 weglaat. zou het misschien mogelijk zijn om in het nieuwe forum dat soort bijzondere zoekopdrachten (en technologieën dus) toch toe te laten in de search .... zonder dat er emailadressen getoond worden ?

my 2 €cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Misschien is dat wel mogelijk?

Waarom features requesten voor je het gezien hebt?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 14 juni 2002 01:51 schreef DoRRoN het volgende:
zonder dat er emailadressen getoond worden ?
Euh, als iemand zijn emailadres in een draadje tikt gaat dat _niet_ voorkomen worden (als het zoeken op een @ mogelijk gemaakt wordt, weet ik eigenlijk niet) behalve dat de . in een woord natuurlijk ook al "niet mag" en de boel adhv daarvan al extra opgesplitst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Dus hieruit begrijp ik dat het niet mogelijk is ACM ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 14 juni 2002 13:40 schreef DoRRoN het volgende:
Dus hieruit begrijp ik dat het niet mogelijk is ACM ???
Neuh, dat zeg ik niet :)

Of het er in komt weet ik niet, @ is normaliter tenslotte geen letter dat in een woord hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Maar met de opkomst van nieuwe technologiëen onderandere dat Disc@2 en .Net connected software bijvoorbeeld om nog een voorbeeld te noemen. Lijkt het me wel handig om toch van zulk soort uitzonderingen te maken.

Beetje krom zinsverband... snappie ??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joror
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03-2017

Joror

the eternal lurker

Ik heb naar aanleiding van dit topic nog eventjes naar de woordophakker van de search in react gekeken en wat aangescherpt. :)

In react hakt men nu als volgt een bericht op in woorden:

[technisch]
$message = message html-output
PHP:
1
<?$words = preg_split('([\s,:;/?]+|[.-]{2,})',strtolower(striptags($message)));foreach($words as $word){    if ( !preg_match('/^[\W]*([&amp;#$.@]?[\w]+([@$.-][\w]+)*[%]?)[\W]*$/sU',trim($word),$matches) )        echo "Dit is geen woord :'(<br>";    else    {        $word = substr($word,0,30);        if ( strlen($word) < 3 )            echo "Dit is geen woord :'(<br>";        else            echo $matches[1] .' is een woord!<br>';    }}?>

[/technisch]

[nontechnisch]
Men neme een bericht, en hakken die op in stukjes, splijtende daar waar zich een of meerdere spaties, tabs, regeleindes, kommas, :en, ;'s, /'s of ?'s voorkomen, en ook waar 2 of meer -jes of .en voorkomen.

(Waarom 2 of meer -jes of .en? bijvoorbeeld om later '192.168.1.1', '.Net' of 'test-omgeving' te kunnen herkennen als woorden)

Hierna nemen we de hierdoor verkregen 'grove' woorden en doen er het volgende mee:
-haal alle niet 'a-z 0-9 of underscore' characters voor het woord af, met de uitzondering als een enkele '.', '&', '$', '@' of '#' dat voor het later gevonden woord staat
-kijk daarna naar het woord bestaande uit 'a-z 0-9 of underscore' characters, met de mogelijkheid dat die onderbroken worden met (enkele) characters '.', '-', '$' of '@'.
-haal alle niet 'a-z 0-9 of underscore' characters achter het woord vandaan, met de uitzondering voor een enkele '%' aan het eind van het woord.

<> Als er geen woord passend op het algorithme wordt gevonden, is het geen geldig woord.

-Als het nu gevonden woord langer is dan 30 characters wordt het afgekapt tot 30

-Als het woord minder dan 3 characters bevat, is het geen geldig woord..

Anders wel!

(regex werkt ietsje anders maar dit komt aardig in de buurt)
[/nontechnisch]

Et voila. En nu dat doen voor elk woord ooit gepost op tweakers ;)

Waarom zo moeilijk zal je denken... tis voor het wel herkennen van woorden als
'.Net'
'$phpvariabele'
'@home'
'#tweakers'
'100%'
'Disct@2'
'192.168.1.2'
'micro$oft'
'my-email@ikmoetgeenemailadressenposten.nl'

maar niet die zoals:
'...tjsa' (wat omgezet wordt naar 'tjsa')
'$$$$' - geen woord
'flex-' (wat omgezet wordt naar 'flex')
'he' - geen woord
'--(WaReZ)--' - (wordt 'WaReZ')

Wel een probleem voor mensen met een slechte interpuntie.Die dus dit soort dingen doen.Slecht he? of "test"test..

Want daarin pakt ie wel 'interpuntie.Die', 'doen.Slecht'.. maar wie wil nou toch zulke posts vinden :+

Nog suggesties voor verbeteringen? (8>

nada aka zilch, formerly known as zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Klinkt netjes :)

Is het ook mogelijk om exact-match te gaan zoeken, zoals je bij google bijvoorbeeld "aanhalingstekens" kunt gebruiken voor complete termen?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joror
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03-2017

Joror

the eternal lurker

Op vrijdag 14 juni 2002 15:46 schreef Zap het volgende:
Klinkt netjes :)

Is het ook mogelijk om exact-match te gaan zoeken, zoals je bij google bijvoorbeeld "aanhalingstekens" kunt gebruiken voor complete termen?
Nee dat niet, dat komt namelijk omdat we enkel opslaan of een bepaald woord in een topic voorkomt, niet waar in het topic/bericht. Volledige google-compatibiliteit is nog niet bereikt... misschien een idee voor later :).
Er nu wel boolean searching worden toegepast dus '+moederboard -asus +abit' voor 'moederboard' and 'abit' andnot 'asus' of 'koeler cooler' voor 'koeler' or 'cooler'.

nada aka zilch, formerly known as zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb een eigen zoekvraag en nielsz zegt dat ik me vraag hier moet neer zetten, althans zo begrijp ik het.

Dit is mijn vraag -> [topic=524488/1]

als 'ie hier niet goed staat dan hoef je 'm niet te beantwoorden.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Check dit:

[search=M@NIC]

Dat wil dus ook niet :P ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999