Toon posts:

redhat en isdn modems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb twee redhat machienees ... met elks een isdn modem.

Ik zou van de ééne machiene moeten inbellen op de andere .. en dan een hoop data willen doorsturen naar de andere machiene ... vermits dit totaal nieuw is heb ik niet direkt een idee waar te starten of achter wat te zoeken ...

Someone has an idea ?

Thanks !

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
http://www.wurtel.demon.nl daar staat volgens mij op hoe je het kan doen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

elks een isdn modem.
Pleazzze .... een isdn MODEM bestaat niet.
Het is een isdn adapter of iets dergelijks, verzin maar iets ... maar isdn modem kan niet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Als de twee computers (zo lijkt het) dicht bij elkaar zijn kun je beter twee ethernet kabeltjes aan elkaar knopen...

Maargoed, ISDN modems. Als je redhat-7.3 of iets dergelijks hebt kun je in gnome menu -> programma's -> systeem -> internet instellen of netwerk instellen (ben de exacte naam ff vergeten) de ISDN adapter configureren.

Dan kun je de ene adapter instellen om naar het tel. nr. van de andere adapter te bellen, de andere adapter zal in de kernel msg. een bericht hierover geven. Je kan dan de verbinding hier opnemen (dit kun je zelfs automatisch laten doen). Daarna kun je met bv. scp of iets dergelijks data (files) verzenden.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Pleazzze .... een isdn MODEM bestaat niet.
Het is een isdn adapter of iets dergelijks, verzin maar iets ... maar isdn modem kan niet.
Kwa benadering is het gewoon een modem, ik kan gewoon AT commando's naar dat ding sturen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Kwa benadering is het gewoon een modem, ik kan gewoon AT commando's naar dat ding sturen.
Ja, AT commando's kan ik ook naar mijn kat sturen. Maar dat is dan ook niet de definitie van 'modem'. :)

Een modem is een apparaat wat de computer signalen MOduleert en DEModuleert. Vandaar de naam. Bij ISDN gebeurt dat niet, die verbinding is al digitaal en daar hoef je niks aan te moduleren. Dus: je ISDN adapter moduleert niet en daarom is het geen modem.

Maar goed, maakt niet uit, je bent niet de enige die het fout zegt. ;) Af en toe moet ik er weer ff wat van zeggen. :Z

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1