Toon posts:

[MYSQL] DB structuur maken NL uitleg wat en hoe...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb een vraag...
ik ben nu al enige tijd bezig met MYSQL + PHP en werk ook met mysql maar nu heb ik een probleem ik kan geen db structuur maken dat vraag ik altijd aan iemand anders om dat te doen maar dat vindt ik vervelend ik wil liever alles zelf doen.. alleen als ik er ECHT niet uitkom...

NU wil ik vragen is er misschien een NL (nederlandse) beschrijving van de db structuur functies en wanneer je ze moet gebruiken? (ik heb al op phpfreakz.nl gezocht maar niets..)

Thx!...

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Koop dit boek:

Relationele databases en sql

ISBN 90-395-0580-2

al je problemen opgelost!

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26

pietje63

RTFM

met combinatie van de online/te downloden tutorials van php en mysql heb ik mezelf php/mysql geleerd en kan nu toch vrij veel

of installeer phpmyadmin

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 00:46 schreef pietje63 het volgende:
met combinatie van de online/te downloden tutorials van php en mysql heb ik mezelf php/mysql geleerd en kan nu toch vrij veel

of installeer phpmyadmin
ik wil het graag online doen als dat kan (nl tutorial wat alles betekend..) voor pietje, ik kan al php mysql alleen geen db structuur dus create table etc.. wat daarna komt id (int) ofzo.. dat soort dingen ik weet niet wat dat betekend.. ik wil weten wat het doet etc.. anders kan ik het niet snappen..

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

in de FAQ staan wat links naar sites!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 14 juni 2002 00:51 schreef Godzilla het volgende:
ik kan al php mysql alleen geen db structuur dus create table etc.. wat daarna komt id (int) ofzo.. dat soort dingen ik weet niet wat dat betekend.. ik wil weten wat het doet etc.. anders kan ik het niet snappen..
met phpmyadmin HOEF je die statements niet te kennen. Dan kun je je tabel zo 'in elkaar klikken'. En als je klaar bent, laat hij de CREATE TABLE statement zien, dus als je daar goed op let, kun je het handmatig ook, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Het gaat hem niet om die statements volgens mij, maar hoe je bepaalt welke tables er moeten komen, wat er in die tables moet staan ed. Hoe je moet normaliseren dus. En in de FAQ van P&W staat er dus idd een linkje maar het is wel niet naar een nederlandstalige site.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 08:24 schreef whoami het volgende:
Het gaat hem niet om die statements volgens mij, maar hoe je bepaalt welke tables er moeten komen, wat er in die tables moet staan ed. Hoe je moet normaliseren dus. En in de FAQ van P&W staat er dus idd een linkje maar het is wel niet naar een nederlandstalige site.
ja precies dus bijvoorbeeld: dat je ziet text(75) wa t dat doet.. :'( als iemand een goede NL site weet thx!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 14 juni 2002 08:34 schreef Godzilla het volgende:
ja precies dus bijvoorbeeld: dat je ziet text(75) wa t dat doet.. :'( als iemand een goede NL site weet thx!
Als je zulke vragen gaat stellen, denk ik natuurlijk dat je de SQL syntax van CREATE TABLE wilt weten. Aangezien zoiets als text(75) helemaal NIETS met ontwerpen of normaliseren te maken heeft.

Ik krijg sterk de indruk dat je zelf niet eens weet wat je nou eigenlijk zoekt. Misschien moet je daar eens over nadenken en dan een goede vraag posten :?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whoami
Ja, nu begin ik toch ook wel sterk te twijfelen.

In je openingspost heb je het over het ontwerpen van een DB structuur, en nu zeg je dat je wil weten wat bv TEXT(75) wil zeggen... Ik snap je niet meer.

Ik denk ook dat je maar een kleine kans hebt om een goede Nederlandstalige site te vinden die je uitlegt hoe je moet normaliseren enzo. Je zult meer kans hebben met een goed boek.

Verwijderd

Topicstarter
kijk bijvoorbeeld dit:
CREATE TABLE leden (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
gebruikersnaam varchar(255) NOT NULL,
wachtwoord varchar(255) NOT NULL,
naam varchar(255) NOT NULL,
email varchar(255) NOT NULL,
homepage varchar(255) NOT NULL,
ip varchar(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
);

dan snap ik het gedeelte achter de namen niet zoals varchar en int (11) etc etc daar zoek ik de uitleg van.. wat het doet en wat het betekend en wanneer je het moet gebruiken.

• whoami
Nuja.
Dat is toch wel erg heeeeel basic en dat wordt echt wel in ieder SQL boek of tutorial uitgelegd.

Bij het maken van een tabel geef je namen aan de columns en iedere column heeft ook een bepaald data-type.

Zoek eens op google naar SQL - tutorials.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

tja gewoon SQL leren lijkt mij?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.