Flashreader aangesloten = PC hangt bij boot?

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb vandaag een Dane-Elec Compactflash reader gekocht, en als ik deze gewoon als mijn computer aanstaat in de USB poort plug doet deze het prima, als ik echter de computer opstart terwijl de reader aangesloten staat boot het hele systeem niet, hij blijft dan hangen bij die lijst met hardware en gebruikte IRQs.
Dit is bijzonder irritant, als ik elke keer achter mijn PC moet kruipen om dat ding aan te sluiten is de helft van de voordelen van zo'n reader gelijk verdwenen.
Heeft iemand soortgelijke problemen weleens ervaren?
systeem:
Epox 8KHA+ mainbord
AMD XP1700@1900+
512MB Dane Elec geheugen
Windows XP Pro
er hangen verder geen apparaten aan de USB poort
voor zover ik weet zijn alle nieuwste drivers (VIA 4in1 enzo) geinstalleerd.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:31
Bekend probleem heb daar ook een keer een topic over gehad. Bij mij hing die bij de mem test als er een flash kaart in zat.

Als er geen kaart inzit boot hij bij mij gewoon verder.

/edit
[topic=495249]
In dit topic is er nog een persoon met een dergelijk probleem.
/edit

• LordLynx
Bij mij boot die dus ook niet als er geen kaart inzit....

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:31
Ben gewoon even hardop aan het denken.

Al eens geprobeerd de IRQ van je USB poorten te wijzigen? Aangezien hij hier blijft hangen zou het misschien wel eens kunnen zijn dat hier het probleem zit. :?

• LordLynx
Ik kan hiervoor geen optie vinden in de bios, plus ik neem ook aan dat als het iets met het IRQ zou zijn dat die het ook niet zou doen als je hem er plotseling instopt. Ik neem gewoon aan, ook naar aanleiding van het andere topic, dat deze flashreaders gewoon brak zijn en eigenlijk gewoon niet verkocht mogen worden.

Gemaild met de winkel waar ik hem gekocht heb, als ze geen oplossing hebben gaatie maandag terug... alleen vervelend dat ik 2 keer heen en weer mag rijden ervoor :(

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 17:45

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ander USB apparaat op dezelfde poort werkt wel???

• LordLynx
Heb geen andere USB apparaten, ik heb altijd USB gemeden, blijkbaar was dat geen slecht idee aangezien het eerste dingetje het gelijk al niet doet :(
Pagina: 1