Ook in de land-statistieken van RC5 zijn we gezakt... 
Van de 2e plaats achter de USA naar de 3e plaats achter de Russen.
LINK
LINK
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Verwijderd
klopt, echt vaag, want onze voorsprong is op dit moment 6M terwijl we maar 600K meer hebben gedaan.. dus de vraag is dan maar hoe het kan dat we gister 3e stondenOp vrijdag 14 juni 2002 07:48 schreef DSmarty het volgende:
He
Gisteren stonden de Russen echt nog boven ons!!!
(Sequence must have seen it too)
We stonden gister iets van 4M achter op de russen als ik me goed herinner.Op vrijdag 14 juni 2002 08:03 schreef Sequence het volgende:
[..]
klopt, echt vaag, want onze voorsprong is op dit moment 6M terwijl we maar 600K meer hebben gedaan.. dus de vraag is dan maar hoe het kan dat we gister 3e stonden
Verwijderd
Absoluut waar. Maar dat weten wíj, veel Amerikanen bijvoorbeeld kunnen Nederland niet eens aanwijzenOp vrijdag 14 juni 2002 08:22 schreef DSmarty het volgende:
[..]
We stonden gister iets van 4M achter op de russen als ik me goed herinner.
Stephan202: Tuurlijk is het wel een schande, een 1e wereld land vs een 2e wereld land (want dat is het inmiddels wel)
Waar het aantal PC's per hoofd v/d bevolking ook nog eens veel lager ligt.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Joh hee, kijk eens rond op dit forum en lees eens een paar topics van de laatste weken. Het maakt helemaal niets uit als we allemaal op RC5 over gaan, want het percentage kans dat we de key vinden wordt maar 2 procent meer ofzo, en we kunnen TOCH niet ingehaald worden, dus why bother? Bovendien is het veel leuker dat we in andere projecten het ook goed doen, maar nogmaals: zoek eens een paar topics van de laatste paar weken (niet DPCH's, in de andere topics worden meer discussies gevoerd).Op vrijdag 14 juni 2002 10:32 schreef Jefrey het volgende:
Standaard vult hij helemaal niets in, maar ik vraag me af waarom RC5 ineens zoveel aan populariteit heeft verloren, laten we nou gewoon de hele DPC instellen op alleen maar RC5 dan hebben we over 100 dagen gewoon de goede key gevonden en kunnen we en masse SETI@home ofzo gaan doen, in ieder geval we moeten het beter doen!
Ook denk ik dat de RC5 stats vaker gepubliceerd moeten worden op dit forum, nu is het slechts af en toe, en daardoor is de groeit eruit
MOOO!!!
(by the way ik welkom hierbij mijn nieuwe teammates bij de DPC, [DPC] Team Evil Power Cows)
Op maandag 10 juni 2002 19:49 schreef Droopy- het volgende:
Zoals ook al door anderen aangedragen heeft DPC een hoge mate van zelfregulering. Structuur ontstaat vanzelf door het enthousiasme van de DPC leden voor verschillende projecten, de aanwezigheid van interessante tegenspelers en vooral door de invloed van de subteams.
Even de feiten:
Op dit moment is DPC vertegenwoordigd in de volgende DC projecten (in volgorde van activiteit in mei, de percentages geven de relatieve verdeling van CPU tijd aan):
RC5: 60%,
OGR: 13%,
Seti 8%,
Think 6% ,
Eccp 5%,
Folding@Home 3%,
Genome@home 3%,
distributed Folding 1%,
D2Ol 1%
Ubero 0%
FightAids@home 0%
Tuberous Sclerosis Complex 0%
bovenstaande cijfers geven een beetje aan waar DPC echt actief is. De cijfers van ECCp zijn overigens vertekend, omdat daar extreem veel gespaard wordt. Waarschijnlijk zijn Seti en ECCp redelijk gelijkwaardig.
Daarnaast bij de niet-DC-maar-wel-DPC projecten Ecologyfund en Dolphin.
RC5 is en blijft veruit het grootste project. Hoewel op dit moment steen en been geklaagd wordt over het feit dat er opeens een tegenstander is, moet dit wel in het juiste perspectief geplaatst worden: Met de gemiddelde scores van TheSpace.net tegenover DPC duurt het nog ongeveer 1500 dagen voor we worden ingehaald. Tegen die tijd is RC5 allang afgelopen. Zelfs als we morgen volledig stoppen met produceren en Thespace.net zijn productie van eergisteren (6.5M/dag) dagelijks doet, duurt het nog 250 dagen voor we worden ingehaald (ongeveer evenlang als de RC5 contest nog zal lopen)
RC5 is een slachtoffer van zijn eigen succes geworden: Naast een onmogelijkheid om met een enkele PC in de top30 te komen is het wedstrijdelement gereduceerd tot als eerste de key vinden (want als eerste eindigen is nagenoeg zeker). Sowieso is een strijd tegen één persoon die een flink bedrijf in Amerika (illegaal) heeft geassimileerd niet echt spannend, behalve als DPC zelf ook zo'n "zware jongen" aan boord krijgt.
Bij OGR gaat het goed, staan we op #1, en dagelijks ook op #1. Ook hier is de spanning ver te zoeken. Het mag dan iets makkelijker zijn om in de top 30 te komen, maar aangezien OGR al zo lang loopt, zal het heel lang duren voor je in de totalen een rol va nbetekenis speelt.
Seti is een heel ander verhaal: Zeer veel spanning, DPC nog een eind van de top 10 verwijderd maar wel een project waar DPC slechts enige maandjes geleden nog buiten de top 200 stond. We hebben daar als totaalteam een grote prestatie neergezet waar vele nieuwe leden op af komen. Ook de "haat-liefde" verhouding met Seti@NL speelt mee. Wel zie je nog afvallers die naar S@NL vertrekken of vanwege de soms wat brakke stats (maar daar is KoW hard mee bezig). Individueel is het moeilijk om iets te betekenen, maar DPC breed wel degelijk (DPC stijgt nog regelmatig een plaatsje).
Think heeft wat moeilijke tijden gehad door geruchten over misbruik, commercie, cheaters etc. Qua stats hebben we daar een evenwicht bereikt net buiten de top 10. We zullen de komende maanden soms een plaatsje stijgen dan weer dalen. Het ontbreekt daar weer aan spanning of een duidelijke "vijand"
ECCp heeft roerige tijden gekend: Een interessante strijd om op #1 te komen, een periode waarin de voorsprong riant was en vervolgens een nieuwe tegenstander in ARS technica (naast DPC de andere #1 in de wereld) die inzag dat RC5 onhaalbaar is en ECCp als nieuw doel uitkoos. Ook een tactische fusiestrijd door ExtremeDC, later Team TNT, heeft DPC van de eerste plaats verdrongen. Hier is dus weer een actieve strijd van toepassing en dus een grotere aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers. Ook is hier het binnen DPC zeer populaire megaflushen toegestaan wat de polulariteit van ECCp vergroot. Hoewel het steeds moeilijker wordt, kun je hier als gebruiker met slechts één PC nog iets voorstellen. Wat echter niet ongenoemd kan blijven zijn de geweldige KoWstats die zeker een flink aantal extra leden hebben opgeleverd. De achterban van ECCp is zeer actief met vele subteamstrijdtaferelen. Dit is wat voor veel DPC'ers een project leuk maakt.
Folding@home en genome@home: genome is oorspronkelijk binnen DPC erg populair geweest dankzij de strijd tegen de "knights who say ni" genome is daarna teruggevallen door veelvuldige statsproblemen. Inmiddels is een nieuwe versie van genome ontwikkeld die op de folding client gaat draaien en is de toekomst van "genome classic" onzeker. De folding@home client is opnieuw gaan tellen vanaf versie 2.0 Dit gaf nieuwe kansen voor deelnemers om vanaf het begin mee te doen en dus meer punten te verzamelen. Folding is daardoor sterk in populariteit toegenomen.
Van de andere projecten hebben eigenlijk alleen Distributed folding en D2ol een blijvende status gekregen en een trouwe achterban. De andere projecten zijn een zachte dood gestorven en leveren nog slechts incidenteel wat punten op(Ze doen echter allemaal nog wel wat).
Het zal onmogelijk blijken om mensen te dwingen in een bepaald project mee te doen. Het enthousiasme binnen de DPCH's kan echter een boel doen. Ik denk dat hier een positieve houding beter werkt dan een negatieve. Klagen over het feit dat vroeger meer mensen bij RC5 zaten is onterecht: RC5 is altijd blijven groeien, alleen zijn andere projecten meer gaan groeien. Dit laaste zal een reden zijn. Zoals KoW in de andere thread al zei, als DPC alleen bij RC5 was gebleven waren er allang vele mensen opgestapt (Inclusief ondergetekende)
Ik denk zelfs dat er een grote kracht uitgaat van het feit dat DPC inspeelt op nieuwe projecten en ze onderzoekt. Wanneer één van die projecten een grote blijkt te zijn, is DPC er vanaf het begin bij betrokken geweest. Wanneer ze evenwel niet interessant zijn, zullen die projecten vanzelf wegzakken zoals Ubero, Entropia en TSC ook verdwenen zijn.
Moraal van het verhaal: iedereen kiest toch zelf wat hij wil. Als er mensen aan een nieuw project willen deelnemen, laat ze dat dan vooral onder DPC vlag doen en niet onder DSL, ARS of S@NL omdat "DPC niet mee wil doen". En als er weer een malloot is die bereid is om zijn vrije tijd te gebruiken om stats te maken is dat alleen maar bewonderenswaardig. Zolang er een doelgroep is, en DPC een rol speelt is er plaats voor stats. een Entropia, waar we op plaats 1613 staan is dit niet. Maar voor D2ol en DFO is die plaats er wel, want daar is ook een (zij het kleine) vertegenwoordiging van DPC actief om de eer van DPC te verdedigen. Ook binnen nieuwe projecten kan dit het geval zijn. Misschien zelfs het Chessbrain project. De tijd zal het leren...
Op maandag 10 juni 2002 19:55 schreef Droopy- het volgende:
En dan ook nog een wat kortere reactie:
[..]
Zo is het. Nuttig is iets pas als het echt wat oplevert. Van geen van de projecten staat vast dat het werkelijk iets oplevert. Veel DPC'ers gaat het gewoon om stats: kijk maar naar Dolphin, een project waar stats leveren het hoofddoel is, maar wel zeer populair.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
'we' ?Op donderdag 13 juni 2002 23:54 schreef DSmarty het volgende:
Ook in de land-statistieken van RC5 zijn we gezakt...
LINK
Kijk .. effe staven met cijfermateriaal.. 12 juni deden we als DPC bij RC5 bijna 3M blocks (relatief veel voor onze doen), wat 1/24e is van het totaal van RC5 (wat dus 24*3 = 72M was die dag). Onze kans op het vinden van de sleutel was dus 4%. Dat is met 60% van onze capaciteit, dus met 100% hadden we 5M gedaan. Dat zou betekenen dat we 5M van de 74M hadden gedaan, een percentage van 6.7% .. nog niet echt veel kans dus ..Op vrijdag 14 juni 2002 10:40 schreef Silk_dude het volgende:[..]Het maakt helemaal niets uit als we allemaal op RC5 over gaan, want het percentage kans dat we de key vinden wordt maar 2 procent meer ofzo, en we kunnen TOCH niet ingehaald worden, dus why bother?
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
code:
1 2 3 4 Datum Canada Nederland Verschil 04/05/00 262264065 229653385 32610680 26/05/00 283093093 260452146 22640947 21/06/00 309934755 298006899 11927856
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Verwijderd
Hehe, idd... 'we' ?Op vrijdag 14 juni 2002 11:27 schreef CBA het volgende:
'we' ?
* CBA graast binnen DPC maar voor België
Wel leuk dat de country stats iets uitgebreidt zijn nu
1
2
3
| Plaats Land Leden Totaal 2. Russian Federation 4.734 2.467.185.030 3. Netherlands 6,110 2,462,429,277 |
Mja ik doe m'n best, ik ga blij zijn als m'n huisje in orde is en m'n G4 ook regelmatig wat doet, maar nu kan ik echt niet hoger hoe graag ik ook wilOp vrijdag 14 juni 2002 19:55 schreef _piranha_ het volgende:
Hehe, idd... 'we' ?
/me graast ook voor België & DPC.
Maar euh CBA ... België staat diep ! Ik stel voor dat we er persoonlijk werk van maken om ons kleine landje ff op de distributed computing kaart te zetten !! En alles onder DPC vlag ook uiteraard![]()
En dat gaan we normaal gesproken nooit meer goedmaken. Vroeger deed het grootste nederlandse team (Dutch Power Cows) meer dan de 2e grootste russische teams (Hackzone en Russia) samen. Tegenwoordig staan we regelmatig onder Hackzone in de daily's dussssssssOp woensdag 26 juni 2002 01:28 schreef MarcyDarcy het volgende:
^^ schop ^^
code:
1 2 3 Plaats Land Leden Totaal 2. Russian Federation 4.734 2.467.185.030 3. Netherlands 6,110 2,462,429,277
bron: d.net
Helaas
Maar we hebben zo weer een extra doel/streven
Verwijderd
mwoah...regelmatig onder Hackzone valt ook wel weer meej hoorOp woensdag 26 juni 2002 09:13 schreef Mobster het volgende:
[..]
En dat gaan we normaal gesproken nooit meer goedmaken. Vroeger deed het grootste nederlandse team (Dutch Power Cows) meer dan de 2e grootste russische teams (Hackzone en Russia) samen. Tegenwoordig staan we regelmatig onder Hackzone in de daily's dussssssss
* Mobster laat alle andere russen en dutchies even buiten beschouwing voor het gemak
Beetje de lezers motiveren hè Silk_dudeOp woensdag 26 juni 2002 09:15 schreef Silk_dude het volgende:
[..]
mwoah...regelmatig onder Hackzone valt ook wel weer meej hoor![]()
Maar het komt wel voor en dat zou niet moeten
Verwijderd
Ok ok jij wint...ik zwijg alweerOp woensdag 26 juni 2002 09:32 schreef Mobster het volgende:
[..]
Beetje de lezers motiveren hè Silk_dude
Toch wel opvallend dat de Russen héél wat minder leden hebben en de Nederlanders meer maar toch een lagere output, dit ligt vooral aan mensen die het niet volhouden met het project.Op woensdag 26 juni 2002 01:28 schreef MarcyDarcy het volgende:
code:
1 2 3 Plaats Land Leden Totaal 2. Russian Federation 4.734 2.467.185.030 3. Netherlands 6,110 2,462,429,277
bron: d.net
Helaas
Maar we hebben zo weer een extra doel/streven
Precies...tot nu toe ben ik eigenlijk nog nooit een Russisch team tegengekomen bij UD Think, Gnome@home, Folding@home, ECCp, Seti@home, Distributed Folding of D2OLOp woensdag 26 juni 2002 13:46 schreef CBA het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat de Russen héél wat minder leden hebben en de Nederlanders meer maar toch een lagere output, dit ligt vooral aan mensen die het niet volhouden met het project.
Ik denk dat er veel mensen vroegtijdig afhaken
Verwijderd
Aangezien het nu 2 aparte teams zijn kunnen de blokjes niet meegenomen worden of D.net moet het toestaan en zelf deze merge uitvoeren maar dat verwacht ik niet.Op dinsdag 02 juli 2002 07:56 schreef tomroes het volgende:
We kunnen trouwens nog ergens bang voor zijn: Als die twee Russische teams binnenkort samen gaan zijn we dik tweede...
Hopen dat ze dat niet doen dus...