[RC5] Country-Stats: Gepasseerd door de Russen

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook in de land-statistieken van RC5 zijn we gezakt... :(
Van de 2e plaats achter de USA naar de 3e plaats achter de Russen.

LINK

:'(

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hm.. de russische teams doen het op dit moment idd allemaal best goed!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Cuba valt zeker nog onder Rusland? :)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

nee hoor we staan 2des achter de VS

lol bijna alle nederlanders ziten bij DPC

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Maar het scheelt in ieder geval niet veel:

Netherlands 2,437,229,952
Russian Federation 2,431,401,910

Dus weer een reden om toch nog ff met RC5 mee te doen :)

• DSmarty
  • Niet online
He :?
Gisteren stonden de Russen echt nog boven ons!!!
(Sequence must have seen it too)

Verwijderd

Ik zou me er niet al te druk om maken jongens. Als ik me nog goed herinner van aardrijkskunde zijn de VS en Rusland íéts groter dan Nederland. Niemand zal jullie er om uitlachen denk ik zo. :D

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 14 juni 2002 07:48 schreef DSmarty het volgende:
He :?
Gisteren stonden de Russen echt nog boven ons!!!
(Sequence must have seen it too)
klopt, echt vaag, want onze voorsprong is op dit moment 6M terwijl we maar 600K meer hebben gedaan.. dus de vraag is dan maar hoe het kan dat we gister 3e stonden :?

• DSmarty
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 08:03 schreef Sequence het volgende:

[..]

klopt, echt vaag, want onze voorsprong is op dit moment 6M terwijl we maar 600K meer hebben gedaan.. dus de vraag is dan maar hoe het kan dat we gister 3e stonden :?
We stonden gister iets van 4M achter op de russen als ik me goed herinner.

Stephan202: Tuurlijk is het wel een schande, een 1e wereld land vs een 2e wereld land (want dat is het inmiddels wel)
Waar het aantal PC's per hoofd v/d bevolking ook nog eens veel lager ligt.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 08:22 schreef DSmarty het volgende:

[..]

We stonden gister iets van 4M achter op de russen als ik me goed herinner.

Stephan202: Tuurlijk is het wel een schande, een 1e wereld land vs een 2e wereld land (want dat is het inmiddels wel)
Waar het aantal PC's per hoofd v/d bevolking ook nog eens veel lager ligt.
Absoluut waar. Maar dat weten wíj, veel Amerikanen bijvoorbeeld kunnen Nederland niet eens aanwijzen ;) Ach, maar het is weer 'opgelost' zie ik.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Misschien heeft iemand met een grote account zijn Nationaliteit eindelijk goed ingesteld.

Ik kan helaas niet op distributed.net (grrr sysbeheer), maar misschien kan één van jullie even duidelijk uitleggen hoe je instelt dat je ook echt voor Nederland in de landenstats komt!

Wellicht ook leuk/nuttig om dit in de eerstvolgende RC5-hitparade te zetten en iedereen even te porren om die landinstelling goed te zetten. Hij stond volgens mij standaard op USA als ik me goed herinner.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 22:38
Standaard vult hij helemaal niets in, maar ik vraag me af waarom RC5 ineens zoveel aan populariteit heeft verloren, laten we nou gewoon de hele DPC instellen op alleen maar RC5 dan hebben we over 100 dagen gewoon de goede key gevonden en kunnen we en masse SETI@home ofzo gaan doen, in ieder geval we moeten het beter doen!
Ook denk ik dat de RC5 stats vaker gepubliceerd moeten worden op dit forum, nu is het slechts af en toe, en daardoor is de groeit eruit |:(

MOOO!!! }:O

(by the way ik welkom hierbij mijn nieuwe teammates bij de DPC, [DPC] Team Evil Power Cows)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 10:32 schreef Jefrey het volgende:
Standaard vult hij helemaal niets in, maar ik vraag me af waarom RC5 ineens zoveel aan populariteit heeft verloren, laten we nou gewoon de hele DPC instellen op alleen maar RC5 dan hebben we over 100 dagen gewoon de goede key gevonden en kunnen we en masse SETI@home ofzo gaan doen, in ieder geval we moeten het beter doen!
Ook denk ik dat de RC5 stats vaker gepubliceerd moeten worden op dit forum, nu is het slechts af en toe, en daardoor is de groeit eruit |:(

MOOO!!! }:O

(by the way ik welkom hierbij mijn nieuwe teammates bij de DPC, [DPC] Team Evil Power Cows)
Joh hee, kijk eens rond op dit forum en lees eens een paar topics van de laatste weken. Het maakt helemaal niets uit als we allemaal op RC5 over gaan, want het percentage kans dat we de key vinden wordt maar 2 procent meer ofzo, en we kunnen TOCH niet ingehaald worden, dus why bother? Bovendien is het veel leuker dat we in andere projecten het ook goed doen, maar nogmaals: zoek eens een paar topics van de laatste paar weken (niet DPCH's, in de andere topics worden meer discussies gevoerd).

edit:

Ow en dat de stats maar af en toe gepubliceerd worden komt OMDAT DISTRIBUTED.NET (van RC5 jah) GEEN STATS GEEFT!!
dus wil je nogmaals vriendelijk verzoeken om wat topics te lezen van de afgelopen weken :)

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Hehe, idd, sommige users zou je gewoon ...

RC5 heeft nog niks aan populariteit ingeboekt hoor. Er zit nog steeds groei in. Dat het de laatste tijd ietsie minder hard gaat is hooguit te danken aan de grenzeloze fantasie van DNet die steeds weer een nieuwe reden verzinnen om de users geen/verkeerde stats/credits te geven.

Enne, kijk verder ook eens in de andere draadjes, wacht, ik zal er een voor je quoten:
Op maandag 10 juni 2002 19:49 schreef Droopy- het volgende:
Zoals ook al door anderen aangedragen heeft DPC een hoge mate van zelfregulering. Structuur ontstaat vanzelf door het enthousiasme van de DPC leden voor verschillende projecten, de aanwezigheid van interessante tegenspelers en vooral door de invloed van de subteams.

Even de feiten:

Op dit moment is DPC vertegenwoordigd in de volgende DC projecten (in volgorde van activiteit in mei, de percentages geven de relatieve verdeling van CPU tijd aan):

RC5: 60%,
OGR: 13%,
Seti 8%,
Think 6% ,
Eccp 5%,
Folding@Home 3%,
Genome@home 3%,
distributed Folding 1%,
D2Ol 1%
Ubero 0%
FightAids@home 0%
Tuberous Sclerosis Complex 0%

bovenstaande cijfers geven een beetje aan waar DPC echt actief is. De cijfers van ECCp zijn overigens vertekend, omdat daar extreem veel gespaard wordt. Waarschijnlijk zijn Seti en ECCp redelijk gelijkwaardig.

Daarnaast bij de niet-DC-maar-wel-DPC projecten Ecologyfund en Dolphin.

RC5 is en blijft veruit het grootste project. Hoewel op dit moment steen en been geklaagd wordt over het feit dat er opeens een tegenstander is, moet dit wel in het juiste perspectief geplaatst worden: Met de gemiddelde scores van TheSpace.net tegenover DPC duurt het nog ongeveer 1500 dagen voor we worden ingehaald. Tegen die tijd is RC5 allang afgelopen. Zelfs als we morgen volledig stoppen met produceren en Thespace.net zijn productie van eergisteren (6.5M/dag) dagelijks doet, duurt het nog 250 dagen voor we worden ingehaald (ongeveer evenlang als de RC5 contest nog zal lopen)

RC5 is een slachtoffer van zijn eigen succes geworden: Naast een onmogelijkheid om met een enkele PC in de top30 te komen is het wedstrijdelement gereduceerd tot als eerste de key vinden (want als eerste eindigen is nagenoeg zeker). Sowieso is een strijd tegen één persoon die een flink bedrijf in Amerika (illegaal) heeft geassimileerd niet echt spannend, behalve als DPC zelf ook zo'n "zware jongen" aan boord krijgt.

Bij OGR gaat het goed, staan we op #1, en dagelijks ook op #1. Ook hier is de spanning ver te zoeken. Het mag dan iets makkelijker zijn om in de top 30 te komen, maar aangezien OGR al zo lang loopt, zal het heel lang duren voor je in de totalen een rol va nbetekenis speelt.

Seti is een heel ander verhaal: Zeer veel spanning, DPC nog een eind van de top 10 verwijderd maar wel een project waar DPC slechts enige maandjes geleden nog buiten de top 200 stond. We hebben daar als totaalteam een grote prestatie neergezet waar vele nieuwe leden op af komen. Ook de "haat-liefde" verhouding met Seti@NL speelt mee. Wel zie je nog afvallers die naar S@NL vertrekken of vanwege de soms wat brakke stats (maar daar is KoW hard mee bezig). Individueel is het moeilijk om iets te betekenen, maar DPC breed wel degelijk (DPC stijgt nog regelmatig een plaatsje).

Think heeft wat moeilijke tijden gehad door geruchten over misbruik, commercie, cheaters etc. Qua stats hebben we daar een evenwicht bereikt net buiten de top 10. We zullen de komende maanden soms een plaatsje stijgen dan weer dalen. Het ontbreekt daar weer aan spanning of een duidelijke "vijand"

ECCp heeft roerige tijden gekend: Een interessante strijd om op #1 te komen, een periode waarin de voorsprong riant was en vervolgens een nieuwe tegenstander in ARS technica (naast DPC de andere #1 in de wereld) die inzag dat RC5 onhaalbaar is en ECCp als nieuw doel uitkoos. Ook een tactische fusiestrijd door ExtremeDC, later Team TNT, heeft DPC van de eerste plaats verdrongen. Hier is dus weer een actieve strijd van toepassing en dus een grotere aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers. Ook is hier het binnen DPC zeer populaire megaflushen toegestaan wat de polulariteit van ECCp vergroot. Hoewel het steeds moeilijker wordt, kun je hier als gebruiker met slechts één PC nog iets voorstellen. Wat echter niet ongenoemd kan blijven zijn de geweldige KoWstats die zeker een flink aantal extra leden hebben opgeleverd. De achterban van ECCp is zeer actief met vele subteamstrijdtaferelen. Dit is wat voor veel DPC'ers een project leuk maakt.

Folding@home en genome@home: genome is oorspronkelijk binnen DPC erg populair geweest dankzij de strijd tegen de "knights who say ni" genome is daarna teruggevallen door veelvuldige statsproblemen. Inmiddels is een nieuwe versie van genome ontwikkeld die op de folding client gaat draaien en is de toekomst van "genome classic" onzeker. De folding@home client is opnieuw gaan tellen vanaf versie 2.0 Dit gaf nieuwe kansen voor deelnemers om vanaf het begin mee te doen en dus meer punten te verzamelen. Folding is daardoor sterk in populariteit toegenomen.

Van de andere projecten hebben eigenlijk alleen Distributed folding en D2ol een blijvende status gekregen en een trouwe achterban. De andere projecten zijn een zachte dood gestorven en leveren nog slechts incidenteel wat punten op(Ze doen echter allemaal nog wel wat).

Het zal onmogelijk blijken om mensen te dwingen in een bepaald project mee te doen. Het enthousiasme binnen de DPCH's kan echter een boel doen. Ik denk dat hier een positieve houding beter werkt dan een negatieve. Klagen over het feit dat vroeger meer mensen bij RC5 zaten is onterecht: RC5 is altijd blijven groeien, alleen zijn andere projecten meer gaan groeien. Dit laaste zal een reden zijn. Zoals KoW in de andere thread al zei, als DPC alleen bij RC5 was gebleven waren er allang vele mensen opgestapt (Inclusief ondergetekende)

Ik denk zelfs dat er een grote kracht uitgaat van het feit dat DPC inspeelt op nieuwe projecten en ze onderzoekt. Wanneer één van die projecten een grote blijkt te zijn, is DPC er vanaf het begin bij betrokken geweest. Wanneer ze evenwel niet interessant zijn, zullen die projecten vanzelf wegzakken zoals Ubero, Entropia en TSC ook verdwenen zijn.

Moraal van het verhaal: iedereen kiest toch zelf wat hij wil. Als er mensen aan een nieuw project willen deelnemen, laat ze dat dan vooral onder DPC vlag doen en niet onder DSL, ARS of S@NL omdat "DPC niet mee wil doen". En als er weer een malloot is die bereid is om zijn vrije tijd te gebruiken om stats te maken is dat alleen maar bewonderenswaardig. Zolang er een doelgroep is, en DPC een rol speelt is er plaats voor stats. een Entropia, waar we op plaats 1613 staan is dit niet. Maar voor D2ol en DFO is die plaats er wel, want daar is ook een (zij het kleine) vertegenwoordiging van DPC actief om de eer van DPC te verdedigen. Ook binnen nieuwe projecten kan dit het geval zijn. Misschien zelfs het Chessbrain project. De tijd zal het leren...
Op maandag 10 juni 2002 19:55 schreef Droopy- het volgende:
En dan ook nog een wat kortere reactie:
[..]

Zo is het. Nuttig is iets pas als het echt wat oplevert. Van geen van de projecten staat vast dat het werkelijk iets oplevert. Veel DPC'ers gaat het gewoon om stats: kijk maar naar Dolphin, een project waar stats leveren het hoofddoel is, maar wel zeer populair.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

Flapmo

and back is gigi!

Tjek ide block/person bij cuba :D

Cuba 24 357,388,405 14,891,184 4,334,277 180,595

roflmaopimp team cuba4eva :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 20:45

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op donderdag 13 juni 2002 23:54 schreef DSmarty het volgende:
Ook in de land-statistieken van RC5 zijn we gezakt... :(
Van de 2e plaats achter de USA naar de 3e plaats achter de Russen.

LINK

:'(
'we' ? :)

* CBA graast binnen DPC maar voor België :)

Wel leuk dat de country stats iets uitgebreidt zijn nu :)

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

NightBird

DPC-Crew Coding
Op vrijdag 14 juni 2002 10:40 schreef Silk_dude het volgende:[..]Het maakt helemaal niets uit als we allemaal op RC5 over gaan, want het percentage kans dat we de key vinden wordt maar 2 procent meer ofzo, en we kunnen TOCH niet ingehaald worden, dus why bother?
Kijk .. effe staven met cijfermateriaal.. 12 juni deden we als DPC bij RC5 bijna 3M blocks (relatief veel voor onze doen), wat 1/24e is van het totaal van RC5 (wat dus 24*3 = 72M was die dag). Onze kans op het vinden van de sleutel was dus 4%. Dat is met 60% van onze capaciteit, dus met 100% hadden we 5M gedaan. Dat zou betekenen dat we 5M van de 74M hadden gedaan, een percentage van 6.7% .. nog niet echt veel kans dus ..

Conclusie: het maakt voor de winkans niet zo veel uit of iedereen van alle andere projecten zn pcs op RC5 zet, daarnaast zullen die mensen, die allemaal bewust voor een project gekozen hebben, lang niet allemaal overschakelen.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

NightBird

DPC-Crew Coding
[topic=7139]
code:
1
2
3
4
Datum     Canada     Nederland  Verschil
04/05/00  262264065  229653385  32610680
26/05/00  283093093  260452146  22640947
21/06/00  309934755  298006899  11927856

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 11:27 schreef CBA het volgende:
'we' ? :)

* CBA graast binnen DPC maar voor België :)

Wel leuk dat de country stats iets uitgebreidt zijn nu :)
Hehe, idd... 'we' ? :P

/me graast ook voor België & DPC.

Maar euh CBA ... België staat diep ! Ik stel voor dat we er persoonlijk werk van maken om ons kleine landje ff op de distributed computing kaart te zetten !! En alles onder DPC vlag ook uiteraard :P :+

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja sorry stond al onder NL

misschien eens een paar keer in rc5 hitparade vooral als i op de voorpagina staat, vragen om
1# meer pc's ;)
2# zien of ze wel onder nl of Belgie draaien :)

Jah spijtig genoeg staat Fryslan er niet tussen :P

grrr: a met een dakje wil op de 1 of andere manier niet meer in opera GGGRRRRR :'(

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
^^ schop ^^
code:
1
2
3
Plaats    Land       Leden   Totaal
  2.     Russian Federation    4.734     2.467.185.030 
  3.     Netherlands         6,110     2,462,429,277

bron: d.net

Helaas ;(
Maar we hebben zo weer een extra doel/streven :)

• CBA

CBA

België is ook een plaats gezakt :(

Cuba is ons namelijk voorbij gegaan :(

Van de 13de plaats naar de 14de plaats!

• CBA

CBA

Op vrijdag 14 juni 2002 19:55 schreef _piranha_ het volgende:

Hehe, idd... 'we' ? :P

/me graast ook voor België & DPC.

Maar euh CBA ... België staat diep ! Ik stel voor dat we er persoonlijk werk van maken om ons kleine landje ff op de distributed computing kaart te zetten !! En alles onder DPC vlag ook uiteraard :P :+
Mja ik doe m'n best, ik ga blij zijn als m'n huisje in orde is en m'n G4 ook regelmatig wat doet, maar nu kan ik echt niet hoger hoe graag ik ook wil :(

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 26 juni 2002 01:28 schreef MarcyDarcy het volgende:
^^ schop ^^
code:
1
2
3

Helaas ;(
En dat gaan we normaal gesproken nooit meer goedmaken. Vroeger deed het grootste nederlandse team (Dutch Power Cows) meer dan de 2e grootste russische teams (Hackzone en Russia) samen. Tegenwoordig staan we regelmatig onder Hackzone in de daily's dussssssss >:)
* Mobster laat alle andere russen en dutchies even buiten beschouwing voor het gemak

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:13 schreef Mobster het volgende:

[..]

En dat gaan we normaal gesproken nooit meer goedmaken. Vroeger deed het grootste nederlandse team (Dutch Power Cows) meer dan de 2e grootste russische teams (Hackzone en Russia) samen. Tegenwoordig staan we regelmatig onder Hackzone in de daily's dussssssss >:)
* Mobster laat alle andere russen en dutchies even buiten beschouwing voor het gemak
mwoah...regelmatig onder Hackzone valt ook wel weer meej hoor :)
Maar het komt wel voor en dat zou niet moeten :(

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 26 juni 2002 09:15 schreef Silk_dude het volgende:

[..]

mwoah...regelmatig onder Hackzone valt ook wel weer meej hoor :)
Maar het komt wel voor en dat zou niet moeten :(
Beetje de lezers motiveren hè Silk_dude ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:32 schreef Mobster het volgende:

[..]

Beetje de lezers motiveren hè Silk_dude ;)
Ok ok jij wint...ik zwijg alweer :X

• CBA

CBA

Op woensdag 26 juni 2002 01:28 schreef MarcyDarcy het volgende:
code:
1
2
3

Helaas ;(
Toch wel opvallend dat de Russen héél wat minder leden hebben en de Nederlanders meer maar toch een lagere output, dit ligt vooral aan mensen die het niet volhouden met het project.
Ik denk dat er veel mensen vroegtijdig afhaken :(

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Op woensdag 26 juni 2002 13:46 schreef CBA het volgende:

[..]

Toch wel opvallend dat de Russen héél wat minder leden hebben en de Nederlanders meer maar toch een lagere output, dit ligt vooral aan mensen die het niet volhouden met het project.
Ik denk dat er veel mensen vroegtijdig afhaken :(
Precies...tot nu toe ben ik eigenlijk nog nooit een Russisch team tegengekomen bij UD Think, Gnome@home, Folding@home, ECCp, Seti@home, Distributed Folding of D2OL
(volgens mij wel bij OGR).

Dat is, lijkt mij, de grootste reden. De verspreiding over andere Distributed Contests (maar dat wilt nog niet zeggen dat dat direct verkeerd is)

Verwijderd

We kunnen trouwens nog ergens bang voor zijn: Als die twee Russische teams binnenkort samen gaan zijn we dik tweede...

Hopen dat ze dat niet doen dus...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Op dinsdag 02 juli 2002 07:56 schreef tomroes het volgende:
We kunnen trouwens nog ergens bang voor zijn: Als die twee Russische teams binnenkort samen gaan zijn we dik tweede...

Hopen dat ze dat niet doen dus...
Aangezien het nu 2 aparte teams zijn kunnen de blokjes niet meegenomen worden of D.net moet het toestaan en zelf deze merge uitvoeren maar dat verwacht ik niet.

Kunnen we niet wat vaker in de DPCH's van RC5 (en OGR) een melding maken dat er gekeken moet worden naar de country-settings van alle users? Er staan er vast nog wel een aantal verkeerd. Standaard .com adressen worden toch automatisch amerikaans of niet?
Pagina: 1