Toon posts:

audio cd's mislukken heb klikken erin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar geen audio cd's branden telkens als ik em helemaal klaar heb hoor ik klikken/ruis/tikjes in de liedjes. Heb al meerdere cd's en merken geprobeerd.
Kan het in de snelheid zitten ofzo heb een 12x8x32 en heb eerst maximaal gebrand ben nu op 2 speed bezig. Al het dan weer mislukt let het dan aan de brander zelf?
De broncd is wel goed met een andere brander is het al een keer gelukt.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
telkens als ik em helemaal klaar heb hoor ik klikken/ruis/tikjes in de liedjes
Dus halverwege is ie nog goed ?? :)

Ik heb hier ook wel last van. Bij mij ligt dit meestal aan de cd-lezer. Een muziekcd lees ik bij voorkeur eerst in met een ripper, maar het kan ook helpen om muziekcd's eerst met je brander in te lezen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
En wat houd inlezen in?
Ja ik heb net een nieuwe Packard Bell met 12x8x32. De snelheid van het branden maakt niet uit? En de cd's die erbij zaten moeten dus wel goed zijn enzo het is allemaal op elkaar afgestemd.

• -Stef-
  • Laatst online: 09-04 18:11

-Stef-

Slainthe!

Gewoon EAC gebruiken. Op www.exactaudiocopy.de staat alles waarom je daarom tikken voorkomt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Kopieer je on the fly (direct van broncd naar cd-recordable, zonder eerst naar de hd te kopieren)?
Zorg er dan voor dat de lezer en de schrijver niet op hetzelfde IDE-kanaal zitten!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 07:42
btw:

[topic=8420/1/200]
[topic=481747/1/200]
[topic=78042/1/200]

• nescafe
  • Nu online
Op donderdag 13 juni 2002 23:22 schreef butterma het volgende:
En wat houd inlezen in?
Dat je eerst de muziekcd op harde schijf kopiëert met een apart programma (zoals bv. eac). Deze slaat ze op in .wav bestanden.
Dit aparte programma heeft wat meer hulpmiddelen aan boord om jouw muziek zo mooi mogelijk te kopiëren.
Daarna kun je met je brandprogramma deze .wav bestanden branden. Dit kan op elke gewenste snelheid.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik op 2x gebrand heb zijn die tikken in de liedjes weg. Maar kan ik ook nog hoger dan 2x branden ik heb 12/8/32 wat zou het maximum zijn waarbij ik goed kan branden?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 13 juni 2002 23:45 schreef butterma het volgende:
Nu ik op 2x gebrand heb zijn die tikken in de liedjes weg. Maar kan ik ook nog hoger dan 2x branden ik heb 12/8/32 wat zou het maximum zijn waarbij ik goed kan branden?
Een proces van trial-and-error, oftewel gewoon proberen. Zo duur zijn de cd's tegenwoordig toch niet meer.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

komt omdat je vermoedelijk on the FLY copyeerd :)

is me nog nooit goed gelukt bij audio.. :( :)
vint ook nie gek omda me cd bakyzer op 32x bakt en me cdrom maar op 20x digital audio ken lezen :p

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Ik heb dat in het verleden met een bepaalde brander ook wel eens gehad, maar ik had altijd het vermoeden dat dat kwam door dat ik ook andere dingen deed terwijl ik aan het branden was. Volgens mij was het niet zo als ik voor de rest alles afsloot en alleen het brandprogramma had draaien.

• KBDE
  • Laatst online: 04-04 11:43
Op donderdag 13 juni 2002 23:22 schreef butterma het volgende:
....... het is allemaal op elkaar afgestemd.
LOL, hoe vaak ik dit niet heb gehoord van mensen die een zogenaamd "A-merk" pc kopen.
>:)

• KBDE
  • Laatst online: 04-04 11:43
Welk merk brander zit er eigenlijk in ? En welk merk cdrom drive ?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Inlezen met EAC en met je brander. Is mogelijks een Philips en die leest heel goed audio. Is sowieso een leesprobleem en geen brandprobleem.

Verwijderd

Het komt waarschijnlijk omdat je van cd naar cd kopieert (on the fly) en niet van hd naar cd. Als ik jou was zou ik niet sneller gaan als 4 speed. Als je vanaf je hd brandt kan je veel sneller branden.
Pagina: 1