SUSE Linux: Kopen of Downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Topicstarter
Ik was vandaag ff bij Dixons om te kijken hoeveel een compleet Linux pakket kost. Omdat ik er al eens eerder (toen niet echt serieus) naar gekeken had meende ik dat het op fl 99,- zat.

Helaas was de prijs van het pakket 80 Euro, dat viel me een beetje tegen. Uit hoeveel CD's bestaat zo'n pakket? Is het verstandig om het te kopen of juist niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
7 CD's, 1 DVD, SuSE kan je NIET downloaden.
Naast Lindows is het de enige distro die je niet kan downloaden.

Ik heb een tijdje SuSE gebruikt en ik vond het op zich wel een fijn pakket. Het is ZEKER die 80 EUR waard, maar sommige mensen kunnen geen geld uitgeven aan software.

In dat geval download je best Redhat of Mandrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

80 euro???? Was zo'n pakket niet 100 piek vroeger?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

80 euro zal wel de prof pakket zijn er zijn nl 2 pakketen de pro (7 cd's en 1 dvd) en een 'normale' (4 cd;'s dacht ik).

Het voordeel van het pakket kopen (is btw wel te downen alszijnde ftp-install) is dat je er gelijk wat docu bij krijgt met de basisvoering van linux, dit kan voornamelijk bij n00bs zeer te pas komen, omdat daarin de nodige basis uit een gelegd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46381

Ik vind 80 euro erg veel,

maar ik vind zo'n 45/50 euro het pakket wel waard, zeker voor beginners, omdat er bovendien goede handleidingen bijzitten. scheelt een hoop gezoek op Tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 22:59 schreef XTerm89D het volgende:

Ik heb een tijdje SuSE gebruikt en ik vond het op zich wel een fijn pakket. Het is ZEKER die 80 EUR waard, maar sommige mensen kunnen geen geld uitgeven aan software.

Gaaf, dan ga ik er zeker nog eens over nadenken. Ik ben nog niet zo thuis in Linux, daarom wil ik er ook mee beginnen. Voor 7 CD's en 1 DVD heb ik die 80 euro wel over. Ik zal nog ff wat info proberen te vinden over het pakket, als het me wat lijkt neem ik het mee. :)
80 euro zal wel de prof pakket zijn er zijn nl 2 pakketen de pro (7 cd's en 1 dvd) en een 'normale' (4 cd;'s dacht ik). Het voordeel van het pakket kopen (is btw wel te downen alszijnde ftp-install) is dat je er gelijk wat docu bij krijgt met de basisvoering van linux
het is idd de Pro uitvoering en docu op 'papier' is heel handig ;)
dit kan voornamelijk bij n00bs zeer te pas komen, omdat daarin de nodige basis uit een gelegd word.
grrr.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:01

Zjemm

...

suse ziet er wel leuk uit uit. dat pakket is best de moeite waard om te kopen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

Op donderdag 13 juni 2002 23:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gaaf, dan ga ik er zeker nog eens over nadenken. Ik ben nog niet zo thuis in Linux, daarom wil ik er ook mee beginnen. Voor 7 CD's en 1 DVD heb ik die 80 euro wel over. Ik zal nog ff wat info proberen te vinden over het pakket, als het me wat lijkt neem ik het mee. :)
Ik ben ook niet zo thuis in Linux. Maar heb gisteren weer eens een poging gewaagd. Mandrake 8.2 gedownload (3 CD's) en geinstalleerd. Alle hardware werd in een keer herkend en werkt gewoon!! Zo kende ik Linux nog niet, er was altijd wel iets wat het niet deed. En als newbie krijg je het dan ook niet aan de praat. Mijn idee is dus: Download Mandrake. Als dat niet bevalt kan je altijd nog Suse kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
SuSe kan je wel downloaden !!!! Heb het namelijk net gedaan(een aantal weken terug voor een vriend >:) )

Ik weet de link niet meer maar heb het bestand nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Op donderdag 13 juni 2002 23:11 schreef fortitudo het volgende:
SuSe kan je wel downloaden !!!! Heb het namelijk net gedaan(een aantal weken terug voor een vriend >:) )
Ten eerste is het warez en ten tweede het is juist het geld waard omdat er een goed duidelijk boek bij zit en support wat voor beginners juist handig is. Als je dit niet wilt dan download je mandrake of red hat toch.
En ja alles is op internet te vinden maar zo'n boek is toch wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 23:18 schreef basterd het volgende:

[..]

Ten eerste is het warez en ten tweede het is juist het geld waard omdat er een goed duidelijk boek bij zit en support wat voor beginners juist handig is. Als je dit niet wilt dan download je mandrake of red hat toch.
En ja alles is op internet te vinden maar zo'n boek is toch wel erg handig.
Tja, de kast achter me staat al vol met boeken.. van Quark X Press t/m Photoshop en *kuch SimCity 2000.. Een boek over linux past daar nog wel tussen :P
80 euro???? Was zo'n pakket niet 100 piek vroeger?
dat dacht ik dus ook.. -of het was een andere versie die ik toen gezien heb -of dixons is aan het omrekenen geslagen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had eerst samen met een kamaraad suse linux 7.2 professional gekocht voor 170 gulden of zoiets.
Was 7cd's en 1dvd.

Ik stond gewoon versteld hoeveel software je er wel niet bij krijgt ,echt superveel en ook nog een eenz 5 dikke boeken.
Echt z'n geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 23:36 schreef Bartjuh het volgende:
Ik had eerst samen met een kamaraad suse linux 7.2 professional gekocht voor 170 gulden of zoiets.
Was 7cd's en 1dvd.

Ik stond gewoon verteld hoeveel software je er wel niet bij krijgt ,echt superveel en ook nog een eenz 5 dikke boeken.
Echt z'n geld waard.
Valt 7.2 ook gratis te upgraden naar 8.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 23:18 schreef basterd het volgende:

[..]
...Ten eerste is het warez...
Nee, nee, nee en nog eens nee! De FTP versie mag je gewoon downloaden :)
Lees maar eens de README van de official SuSE FTP server
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0/README.FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53837

ik heb 8.0 gewoon gekocht... de prijs ligt inderdaad rond de 80 euro, maar het is de prijs dubbel en dwars waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 13 juni 2002 23:42 schreef marcelk het volgende:

[..]

Nee, nee, nee en nog eens nee! De FTP versie mag je gewoon downloaden :)
Lees maar eens de README van de official SuSE FTP server
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0/README.FTP
Jha ,maar das alleen suse linux kaal ,dus verder nix geen software erbij ,geen support ,niet 5 dikke boeken.

Je krijgt als je suse in de winkel koopt niet alleen suse ,het is meer een totaal pakket met honderden proggies.
Op donderdag 13 juni 2002 23:42 schreef Beathoven het volgende:
Valt 7.2 ook gratis te upgraden naar 8.0?
Niet dat ik het weet ... volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 23:46 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Jha ,maar das alleen suse linux kaal ,dus verder nix geen software erbij ,geen support ,niet 5 dikke boeken.

Je krijgt als je suse in de winkel koopt niet alleen suse ,het is meer een totaal pakket met honderden proggies.
[..]

Niet dat ik het weet ... volgens mij niet...
Ja maar dat was niet de reden dat ik reageerde. Ik wilde alleen laten zien dat je met het downloaden van die versie je niet in het Warez circuit begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 13 juni 2002 23:49 schreef marcelk het volgende:

[..]

Ja maar dat was niet de reden dat ik reageerde. Ik wilde alleen laten zien dat je met het downloaden van die versie je niet in het Warez circuit begeeft.
Ok ,dan is het goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Ik zou het zelf kopen omdat ik lunix n00b ben :)

Heb wel via ftp geprobeerd maar duurt nogal lang met adsl en bovendien had ik dat sommige packages niet aan kwamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Nee daar heb je gelijk in maar fortitudo wekte die indruk dat het de volledige versie was. En aan de vraag van de topicstarter lijkt het me dat hij niet zoekt naar een kale ftp versie maar naar een versie waar een handig boek bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 23:46 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

[..]
Die proggies kun je ook allemaal van internet halen neem ik aan? Zou wel makkelijk zijn als ik Pro ga kopen (ik zag nl alleen groene dozen bij Dixons) Bij Pro zit vast niet veel office, multimedia en andere software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 13 juni 2002 23:55 schreef Beathoven het volgende:
Bij Pro zit vast niet veel office, multimedia en andere software. :)
genoeg... meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11764

Ik ben zelf ooit begonnen met suse 6.2 en gebruik op mijn werk nu suse 8 en dat is me prima bevallen. In principe staan vrijwal alle software waar je in het begin mee zou willen werken (internet, grafisch, multimedia) op 1 van de 7 cd's. De installatie is een fluitje van een cent met yast2. Alle hardware wordt direct herkend. Tot mijn verbazing werd ook direct scsi geemuleerd voor de cd-writer.PERFECT.

Conclusie: kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb Suse 7.0 toen voor 100 piek gekocht.
Zo te zien maakt Dixons mooi gebruik van de Euro wissel ;)

Maar goed, toen kreeg je er ook niet zo'n flitsende DVD erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 13 juni 2002 23:55 schreef Beathoven het volgende:
Bij Pro zit vast niet veel office, multimedia en andere software. :)
Teveel om op te noemen ... vooral met multimedia ,je hebt zo'n vet bruut dj-proggie ,weet ff nie meer hoe het heet ,kan je echt alles mee ,echt cool.
En staroffice 5.1 of 5.2 of zoiets zit er bij...
Heel office pakket dus ,gebruik hier nu staroffice op winXP pro ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Krijg je dan niet zo'n bloated distro net zoals windows. waar je 90% van de spullen niet gebruikt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 14-06 14:00

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 14 juni 2002 00:24 schreef athlonkmf het volgende:
Krijg je dan niet zo'n bloated distro net zoals windows. waar je 90% van de spullen niet gebruikt?
Als je alle software van alle zeven (?) de CDs installeert, dan: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Je mag voor het installeren bepalen welke software je erop wil hebben en welke niet. Tenminste, bij YAST2.
Maar dat was me een waslijst van hier tot Tokyo... happy customizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 20:07

BasW

Non omnia possumus omnes

Het is maar wat je handig vind

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:04

zomertje

Barisax knorretje

Op vrijdag 14 juni 2002 01:36 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als je alle software van alle zeven (?) de CDs installeert, dan: ja.
Ik heb een redelijke uitgebreide install gedaan maar slechts 4 cd's gebruikt en toch staan er een enorme berg programma's in het menu. Ik denk dat ik daar de helft nog niet van ga gebruiken. Verder staat het me niet in de weg dusse laat maar lekker staan :)

Ik heb trouwens Suse 8.0 gewoon gekocht, er zit veel bij en je mag het voor al je vrienden copieren(legaal). De install ging perfect, hij herkende echt alle hardware(incl. scrollmuis en printer) Ik werk er nu een paar dagen mee en moet nog wat configgen hier en daar.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 09:52
Ok ik wil geen flame war starten.

maar laat je gedachten even hier over gaan.

hoeveel betaal je voor een spelletje... en hoeveel tijd gebruik je het, dat is euro / uur ?

volgende:
hoeveel betaal je voor een windows versie en hoeveel tijd gebruik je het ? ( eigenlijk is windows dus niet zo duur)

en als laatste
vergelijk de prijs van een suse met die van windows.
(Alleen de prijs, please no flame war !!!)

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11764

en als laatste
Dit is dus appels met peren vergelijken. Hoeveel cd-tjes met software krijg je bij windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:31

Dionysus007281

Spank my monkey!

Als ik jou was zou ik voor redhat of mandrake gaan.
Zijn allebei net zo goed als Suse (heb ze alledrie gebruikt, ben blijven plakken bij redhat), maar gewoon gratis te downloaden.
Al die extras die bij Suse zitten, zitten meestal ook wel bij redhat of zo, en anders zijn we wel te downloaden.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23998

Download toch gewoon Red Hat joh. Kan jou 't schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Als je begint met Linux is een doos met documentatie gewoon erg handig. Kopen die SuSE doos zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 14 juni 2002 09:49 schreef Joto het volgende:
hoeveel betaal je voor een windows versie en hoeveel tijd gebruik je het ? ( eigenlijk is windows dus niet zo duur)

en als laatste
Ik koop dan ook geen SuSE :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 09:52
Op vrijdag 14 juni 2002 09:56 schreef Purplehouse het volgende:

[..]

Dit is dus appels met peren vergelijken. Hoeveel cd-tjes met software krijg je bij windows?
Yep dat is helemaal waar.

maar het onderstreept nog meer dat SUSE eigelijk goedkoop is!

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Op donderdag 13 juni 2002 22:54 schreef Beathoven het volgende:
Ik was vandaag ff bij Dixons om te kijken hoeveel een compleet Linux pakket kost. Omdat ik er al eens eerder (toen niet echt serieus) naar gekeken had meende ik dat het op fl 99,- zat.

Helaas was de prijs van het pakket 80 Euro, dat viel me een beetje tegen. Uit hoeveel CD's bestaat zo'n pakket? Is het verstandig om het te kopen of juist niet? :)
ik ben zelf met suse 7.2 pro
begonnen, was er erg blij mee, en heb veel van de boeken geleerd :7

was toen rond de 100 a 110 guldens
7 cd's + 1 dvd, en een grote stapel boeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6921

Ik ben begonnen met Mandrake, gigantisch traag
Nu gebruik ik redhat en dat is een stuk sneller, Ik zou dus voor redhat gaan. Als je KDE installeert is het heel gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb eigenlijk nog 2 vragen...

- Is het makkelijk om online te upgraden van 7.2 naar 8.0? Of kun je die upgrade alleen kopen? Dan wacht ik nog ff tot 8.0 in de winkel ligt

- Ik wil Windows (98) er nog wel graag naast draaien omdat ik daar veel progs voor heb die er voor Linux nog niet zijn. Welk OS kan ik het beste eerst installeren om evt. conflicten te voorkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 09:36
SuSE is volgens mij wel te downloaden....
Dat wil zeggen, losse packages dan..
Als je een permanente internet verbinding open hebt liggen op een andere plek, kun je via FTP een netinstall uitvoeren, en heb je de voordelen van de 7CD versie, maar je betaalt geen zak.
Hou er dan wel rekening mee, dat je de boeken niet krijgt (misschien wel in pdf-vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 14 juni 2002 11:12 schreef Beathoven het volgende:
- Ik wil Windows (98) er nog wel graag naast draaien omdat ik daar veel progs voor heb die er voor Linux nog niet zijn. Welk OS kan ik het beste eerst installeren om evt. conflicten te voorkomen? :)
Partitie(s) maken voor Windows (vooraan je HD, anders loop je het risico dat Windows het niet snapt), ongepartitioneerde ruimte overlaten voor GNU/Linux, Windows installen, GNU/Linux installen.

Dat is over het algemeen de makkelijkste volgorde. De installer van je distro ziet dan als het goed is dat je Windows op je HD hebt en maakt een boot-menu aan met daarin de keuzemogelijkheid tussen Windows en GNU/Linux (Windows overschijft gewoon de MBR, dus als je Windows als laatste installt kun je niet meer naar GNU/Linux booten zonder bootdisk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef HuggyB het volgende:
niet alleen dixons... is in alle winkels het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 10:13

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Suse 8.0 professional 81.95
Suse 8.0 personal 51.95

*bron: http://nedlinux.nl *

Zit bij allebei onwijze hoeveelheid software bij.
Alleen professional zitten wat meer zooi bij ook voor wat xtra server zooi

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net versie 8.0 Pro opgehaald, ik ga 'm in het weekend ff installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Als je HCC lid bent kun je Suse 8.0 Personal vrij goedkoop kopen. Zie www.hccnet.nl en dan alt0128.
Suse vond ik altijd de beste en snelste rpm-distro. Als je een makkelijke, snel werkende distro wilt, is het nu misschien wel de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11297

Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef HuggyB het volgende:
Ik heb Suse 7.0 toen voor 100 piek gekocht.

Maar goed, toen kreeg je er ook niet zo'n flitsende DVD erbij.
SuSE is gewoon wat duurder geworden.

Ik heb ooit eens 7.1 gekoht en heb nu de 8.0 upgrade gekocht voor EUR 53,97 bij www.mensys.nl.

De upgrade versie is gelijk aan de volledige Pro versie waar je zo'n EUR 85 voor betaald alleen heb je al die boeken niet. Maar die boeken heb je niet echt nodig als je al een 7.* versie hebt gehad.

Ook had je bij de 7.x versies ook een NL Pro versie die een stuk goedkoper was dan de UK versie en dezelfde features had.
deze NL versie is nu volgens mij niet meer verkrijgbaar met 8.0 :(

Ik zou overigens altijd gewoon de Pro vesie kopen, al is het alleen al voor die DVD, maar je hebt dan alle software van de Personal versie en extra's zoals meer server gerichte programma's, Kylix, Borland JBuilder enz.. Bij suSE Pro zit gewoon vrijwel alles wat je ooit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 09-04 10:10
Op donderdag 13 juni 2002 22:59 schreef XTerm89D het volgende:

bullshit!!! ;)

ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0

volledige versie! alleen de commerciële shit is er uit geript ;)

En ja, het is zeker de 80 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

voor E25.= kun je als lid van de HCC Suse 8.0 en RH7.3 in eenpakketje kopen, met manual on CD (vandaar de lage prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Zou zowieso geen distro in de winkel kopen. Alle software is vrij te verkrijgen via internet, alle documentatie staat op internet. Heb je geen breedband dan bestel je voor een paar eurotjes een cd'tje via http://kooplinux.nl/index.php of http://www.munnikes.nl/cd/ en zou je toch persee SuSE willen kopen dan koop je de 8.0 update die is voor de helft van het geld maar heeft precies dezelfde inhoud als de volledige versie (7 CD's) alleen geen handleiding (slechts een aanvulling op de vorige handleidingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2355

K'heb hier SuSe 6.1 liggen, koop die maar en dan kan je voor niets upgraden naar 8.0 via de ftp van SuSe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef banaan-X het volgende:
Als je HCC lid bent kun je Suse 8.0 Personal vrij goedkoop kopen. Zie www.hccnet.nl en dan alt0128.
(...).
Op woensdag 19 juni 2002 18:44 schreef andre_at_home het volgende:
voor E25.= kun je als lid van de HCC Suse 8.0 en RH7.3 in eenpakketje kopen, met manual on CD (vandaar de lage prijs).
Zoek de verschillen..... |:(

Ik heb trouwens net op mijn 2e desktop Suse 8.0 via ftp geinstalleerd, en dat gaat een stuk beter dan met 7.3! Je komt nu gewoon netjes in een grafische mode na de installatie. Volgens mij is er erg weinig verschil tussen ftp en cd-rom, dat was met 7.3 wel anders!
Verder ziet het er ook allemaal wel goed uit. Maar je kunt hem dus eerst ff bekijken, en mocht het je bevallen kun je hem altijd nog kopen (incl VEEL cd's en payware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
nog een paar online winkels:

http://www.linux4all.nl/
SuSE Linux 8.0 Intel (CD) Personal UK + NL Nieuw 39,-
SuSE Linux 8.0 Intel (CD) Professional UK + NL Nieuw 61,-
exclusief 19,0% BTW. :(

http://www.linuxwinkel.nl/
(deze is nog iets duurder)

http://www.goris.nl/

Linux Suse 8.0 profesional € 79,95
Linux Suse 8.0 update € 58,95
(deze is wel inclusief btw)

http://www.comcol.nl/bestel/sicxlc_b.hts#8125i
Pro EUR 81,90 incl. BTW
update EUR 52,90 incl. BTW
5€ verzend kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Op vrijdag 14 juni 2002 00:24 schreef athlonkmf het volgende:
Vind ik een beetje een 'simpele' opmerking :)
Een GNU/Linux distro, IS en blijft een GNU/Linux distro.
Je kan (als je zeer 1337 bent), SuSE compleet omvormen in een Debian systeem en omgekeerd (ik heb het hier over ZEER, ZEEEEER 1337).

Maar SuSE installeert enkel wat jij wil, je hebt gewoon de beschikking over een ongeloofelijke massa software. Ik kocht SuSE indertijd omdat ik geen internet had :)

SuSE is en blijft een heel leuke distro, en de boeken zijn van puike kwaliteit (met LaTeX gemaakt wat wil je:)).

80 EUR is veel, maar ik geef liever 80EUR aan SuSE dan 1 EUR aan een commercieel pakket. (Wat SuSE een beetje aan het worden is > jammer).

Maar zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Op woensdag 19 juni 2002 19:06 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

Zoek de verschillen..... |:(
in ieder geval geen |:( ......
Tja het risico als de topics wat langer worden en je dus iets over het hoofd ziet. Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24330

Ik weet niet beter dan dat je gewoon die boot en packages diskette images even download en de hele install doet vanaf de snelste mirror (ftp.wau.nl in mijn geval).
Gaat prima met m'n kabelmodempje.
Ik heb ooit zo'n setje CD's gekocht maar met al die releases van SuSe loop je zo weer achter.
Pagina: 1