[adsl] ervaring met Zon Breedband Plus??

Pagina: 1
Acties:

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ga binnenkort verhuizen en moet mijn dierbare maar langzame kabel@UT (universiteit) achterlaten en zoek daar een goeie vervanger voor.
Ben al een beetje wezen searchen.
Eisen:
* Moet server kunnen draaien.
* Betrouwbaar bedrijf
* snelle levertijden (wil geen maanden wachten, hou ik niet uit :))
* Hoeft niet super snel te zijn, en ook geen super grote datalimiet (download af en toe een iso-tje verder gewoon lekker surfen)

Eerst leek TweakDSL me wel wat, omdat ik dacht dat je daar als enige een eigen server kunt draaien. Maar vond het wel een beetje duur, de maandelijkse lasten nietzo, maar wel de aanschaf (400 euro? hmm beetje veel)

Toen kwam ik bij eweka uit, snel, eigen server etc...
Maar heeeeeeele lange wachttijden voor de aansluiting (hmm nee dank je wel)

Toen kwam ik bij Zon terecht: Zon Breedband Plus, Dit lijkt me wel wat
Downstream: 768 / Upstream: 128 (via versatel)
Prijs: € 54,00
Aansluit: € 199,00 incl. ADSL Router

oftewel niet duur, en je hebt de mogelijkheid om een eigen server te draaien en deze router op je netwerk aan te sluiten (tja, het blijft een router, maar ok)

Nou mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee, met het draaien van een server (zijn 2 kleine pagina's en ik wil altijd overal bij mijn documenten kunnen), Is het stabiel? Hoe zit het met de levertijd? En verder alles wat je erover kwijt wil...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

wat ik zo heb gelezen qua ervaringen hier is het over het algemeen pisitief..alleen de mailservers zijn zwaar klote

oh je kan ook effe searchen naar topics over breedband plus..dan kan je het allemaal zelf lezen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
met jouw eisen kan je eigenlijk alles wel nemen :Y)

Als je voor Mxstream gaat, en een DHZ pakket neemt, ben je binnen 2 weken aangesloten (ik iig wel )

en als je dan toevallig al een ADSL modem mocht hebben, betaal je maar 80 E aansluitkosten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
bedankt voor jullie reacties, (bij de weg, ik heb al gezocht en dat topic ook gevonden)

MxStream is niet mogelijk aangezien ik daar geen web/ftp/email server mag draaien...

Ik zou vooral graag willen weten hoe het zit met de upstream, is die een beetje constant enzo.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Bij msxtream mag je alles draaien! FPT,web, SSH, SMTP enz.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Ik heb XS4ALL ADSL-fast abbo, was in 3 weken aangesloten en draait perfect.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 14 juni 2002 08:42 schreef KnoppenSpook het volgende:
MxStream is niet mogelijk aangezien ik daar geen web/ftp/email server mag draaien...
hoe kom je daarbij :?

Ik draai webserver en FTP server. Email server mag ook gewoon, maar als je relay aan laat staan kan je een mailtje verwachten, dus relay uitzetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 01:29 schreef Tampie2000 het volgende:
met jouw eisen kan je eigenlijk alles wel nemen :Y)

Als je voor Mxstream gaat, en een DHZ pakket neemt, ben je binnen 2 weken aangesloten (ik iig wel )

en als je dan toevallig al een ADSL modem mocht hebben, betaal je maar 80 E aansluitkosten.
Zon is toch ook Mxstream :?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 10:04 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zon is toch ook Mxstream :?
ja en nee,..

zon biedt EN een Mxstream variant aan en een Versatel variant... even goed lezen op zonnet.nl!
Pagina: 1