Van plexiglas een monitorstandaard maken!

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Simpel toch :?

Toch heb ik nog enkele problemen, zoals wat voor plexiglas kan m'n monitor houden ( IIyama A901HT 19" +/- 40 kg ).

Weet iemand nog iets om het plexiglas mee te buigen! Dus graag huis- tuin en keukenmateriaal.

Wat voor ondersteuning moet ik maken. Ik dacht iets van plastic rolletjes met de diameter van een dikke pvc buis maar dan massief.

Kan je makkelijk/netjes schroeven in je plexiglas?

Al met al een aantal mooie vragen :D

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Gaatjes boren om schroefen in te doen moet je wel met een heel fijn boortje doen anders word het zeer lelijk gerafeld!

Verwijderd

Hoe oud is die bak wel niet als ie 40 kg is man....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:48

Epsilon

Op donderdag 13 juni 2002 22:33 schreef BananeKoning het volgende:
Hoe oud is die bak wel niet als ie 40 kg is man....
is ie ook niet
de zwaarste 19" van iiyama is iets van 31 kg geloof ik.

40 kg is wel erg veel voor een 19"

ik heb een s900mt en die weegt 21kg

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

met brander kan je buigen en dat ding dat warme lucht op je haren blaast ....

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Misschien kan je een gloeidraadje bouwen om het spul te buigen? Dat kan niet zo moeilijk zijn.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Bij de plexiglasboer buigen ze het met een regelbare trafo en een weerstandsdraad (die dus warm wordt). Tijdje erboven leggen en je buigt het zo om.
Met brander is lastig om gelijkmatig te verhitten en geen brandplekken/bubbeltjes te krijgen.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:35 schreef enriqueeeee het volgende:
met brander kan je buigen en dat ding dat warme lucht op je haren blaast ....
Ik zou met een verfbrander/gasbrander gaan proberen en een metalen(aluminium) buis. Gewoon de hele buis zo goed mogelijk verwarmen en aan allebei de kanten evenveel het liefst en dan die op je plexi houden dan buigt ie er vanzelf overheen Als hij warm genoeg is. Dit werkte best goed hier.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 13 juni 2002 22:38 schreef Bum het volgende:
Bij de plexiglasboer buigen ze het met een regelbare trafo en een weerstandsdraad (die dus warm wordt). Tijdje erboven leggen en je buigt het zo om.
Met brander is lastig om gelijkmatig te verhitten en geen brandplekken/bubbeltjes te krijgen.
Precies, dat bedoel ik.
Op die manier verhit je alleen het gedeelte wat je wil buigen, en loop je minder kans dat de zooi scheef wordt.

Maar.. je gaat er dan zeker meteen LEDjes in bouwen :?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mn neme een stuk ijzerdraad waardoor mn stroom laat stromen zodat deze opwarmt. hiermee kun je strakke bochtjes maken.
(rekenwerk wattage/spanning/weerstand etc mag je zelf uitzoeken)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Licht er trouwens ook aan hoe dik en hoe groot je plexi is. Als het echt groot en dik is, is de kans op luchtbellen ook groter.

• Perphide
Afbeeldingslocatie: http://www.rapidweb.biz/~max/monitorstandaard.gif

Dit is denk ik het stevigste en voor het buigen, bij ons op school hadden ze een lange houten plank met daarin een ijzerenbuis je legde je plexi erop en na 30sec kon je het zo buigen en ff in een vorm van 90 graden leggen en je hebt een perfecte hoek!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Bij ons kan je al na 15 seconden buigen :o

MAar op de meeste scholen hebben ze dat wel...
Het is btw leuk om daar iets moois in te schuren en dan blauwe ledjes erin te stoppen. Geeft een leuk effect.

Verwijderd

die dingen hoef je toch niet zelf te maken? kun je toch zo kopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/VNKZ1534.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/VNKL1809.gif

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Alvast bedankt voor de goede ideen, hier kan ik weer ff verder mee werken.

En; ik had zo'n demo ding willen hebben van IIyama, maar daar is dus niet aan te komen :( :'(
Die overigens van die geile blauwe leds heeft 8-)

En ... we zijn toch tweakers, dus maken we het zelf!
code:
1
2
3
-!------\
 !   \
-!--------\

Zoiets moet het worden! Net zoals op dat plaatje iig.
En dan ff schuren en een aantal led's erin enzo

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
als je plexiglas gaat buigen krijg je een vies bolstaand ding, dat wil je echt niet. Kijk maar eens mij robotwars of bij een ijshockeywedstrijd, die ramen waar het publiek achter staat, helemaal bol.

--------------niet fijn---------- :(

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Denk dat je het beste kan gaan buigen,schroeven blijf je altijd zien in het plexiglas.
Er zijn apparaten die dat kunnen zoals de thermoform 580.
Mail anders eens een bedijf die die dingen verkoopt:
http://www.pmot.nl/index.html

Misschien weten hun wel een adres waar je dit kan laten doen

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef blunt het volgende:
als je plexiglas gaat buigen krijg je een vies bolstaand ding, dat wil je echt niet. Kijk maar eens mij robotwars of bij een ijshockeywedstrijd, die ramen waar het publiek achter staat, helemaal bol.

Bij ijshocky zijn ze bol omdat die gasten er 24/7 erop zitten te slaan als er gescoord word :) (bij RobotWars worden ze kapot gemept...)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef blunt het volgende:

Ben jij ooit wel eens naar een ijshockeywedstrijd geweest? Dat moet dan wel lang geleden zijn, of bij een amateurclub, want dat plexiglas vervormd tegenwoordig niets meer.

Verwijderd

verfbrander! daar kun je mooi mee buigen
Pagina: 1