pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Gaatjes boren om schroefen in te doen moet je wel met een heel fijn boortje doen anders word het zeer lelijk gerafeld!
is ie ook nietOp donderdag 13 juni 2002 22:33 schreef BananeKoning het volgende:
Hoe oud is die bak wel niet als ie 40 kg is man....
de zwaarste 19" van iiyama is iets van 31 kg geloof ik.
40 kg is wel erg veel voor een 19"
ik heb een s900mt en die weegt 21kg
met brander kan je buigen en dat ding dat warme lucht op je haren blaast ....
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Verwijderd
Bij de plexiglasboer buigen ze het met een regelbare trafo en een weerstandsdraad (die dus warm wordt). Tijdje erboven leggen en je buigt het zo om.
Met brander is lastig om gelijkmatig te verhitten en geen brandplekken/bubbeltjes te krijgen.
Met brander is lastig om gelijkmatig te verhitten en geen brandplekken/bubbeltjes te krijgen.
Verwijderd
Ik zou met een verfbrander/gasbrander gaan proberen en een metalen(aluminium) buis. Gewoon de hele buis zo goed mogelijk verwarmen en aan allebei de kanten evenveel het liefst en dan die op je plexi houden dan buigt ie er vanzelf overheen Als hij warm genoeg is. Dit werkte best goed hier.Op donderdag 13 juni 2002 22:35 schreef enriqueeeee het volgende:
met brander kan je buigen en dat ding dat warme lucht op je haren blaast ....
Precies, dat bedoel ik.Op donderdag 13 juni 2002 22:38 schreef Bum het volgende:
Bij de plexiglasboer buigen ze het met een regelbare trafo en een weerstandsdraad (die dus warm wordt). Tijdje erboven leggen en je buigt het zo om.
Op die manier verhit je alleen het gedeelte wat je wil buigen, en loop je minder kans dat de zooi scheef wordt.
Maar.. je gaat er dan zeker meteen LEDjes in bouwen
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
mn neme een stuk ijzerdraad waardoor mn stroom laat stromen zodat deze opwarmt. hiermee kun je strakke bochtjes maken.
(rekenwerk wattage/spanning/weerstand etc mag je zelf uitzoeken)
(rekenwerk wattage/spanning/weerstand etc mag je zelf uitzoeken)
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Licht er trouwens ook aan hoe dik en hoe groot je plexi is. Als het echt groot en dik is, is de kans op luchtbellen ook groter.

Dit is denk ik het stevigste en voor het buigen, bij ons op school hadden ze een lange houten plank met daarin een ijzerenbuis je legde je plexi erop en na 30sec kon je het zo buigen en ff in een vorm van 90 graden leggen en je hebt een perfecte hoek!
Bij ons kan je al na 15 seconden buigen 
MAar op de meeste scholen hebben ze dat wel...
Het is btw leuk om daar iets moois in te schuren en dan blauwe ledjes erin te stoppen. Geeft een leuk effect.
MAar op de meeste scholen hebben ze dat wel...
Het is btw leuk om daar iets moois in te schuren en dan blauwe ledjes erin te stoppen. Geeft een leuk effect.
Alvast bedankt voor de goede ideen, hier kan ik weer ff verder mee werken.
En; ik had zo'n demo ding willen hebben van IIyama, maar daar is dus niet aan te komen
Die overigens van die geile blauwe leds heeft
En ... we zijn toch tweakers, dus maken we het zelf!
Zoiets moet het worden! Net zoals op dat plaatje iig.
En dan ff schuren en een aantal led's erin enzo
En; ik had zo'n demo ding willen hebben van IIyama, maar daar is dus niet aan te komen
Die overigens van die geile blauwe leds heeft
En ... we zijn toch tweakers, dus maken we het zelf!
code:
1
2
3
| -!------\ ! \ -!--------\ |
Zoiets moet het worden! Net zoals op dat plaatje iig.
En dan ff schuren en een aantal led's erin enzo
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
als je plexiglas gaat buigen krijg je een vies bolstaand ding, dat wil je echt niet. Kijk maar eens mij robotwars of bij een ijshockeywedstrijd, die ramen waar het publiek achter staat, helemaal bol.
--------------niet fijn----------
je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Denk dat je het beste kan gaan buigen,schroeven blijf je altijd zien in het plexiglas.
Er zijn apparaten die dat kunnen zoals de thermoform 580.
Mail anders eens een bedijf die die dingen verkoopt:
http://www.pmot.nl/index.html
Misschien weten hun wel een adres waar je dit kan laten doen
Er zijn apparaten die dat kunnen zoals de thermoform 580.
Mail anders eens een bedijf die die dingen verkoopt:
http://www.pmot.nl/index.html
Misschien weten hun wel een adres waar je dit kan laten doen
Bij ijshocky zijn ze bol omdat die gasten er 24/7 erop zitten te slaan als er gescoord wordOp vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef blunt het volgende:
als je plexiglas gaat buigen krijg je een vies bolstaand ding, dat wil je echt niet. Kijk maar eens mij robotwars of bij een ijshockeywedstrijd, die ramen waar het publiek achter staat, helemaal bol.
Ben jij ooit wel eens naar een ijshockeywedstrijd geweest? Dat moet dan wel lang geleden zijn, of bij een amateurclub, want dat plexiglas vervormd tegenwoordig niets meer.Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef blunt het volgende:
Pagina: 1