Toon posts:

BASM goede host?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.basm.be kwam ik tegen en die is erg goedkoop en bieden veel. Ik wou voor het Diamond pakket gaan...maar deze aanbieders zijn vele malen goedkoper dan de bekende hier in nederland...ik vat het ff niet heb ik adders gemist of wat? Heeft iemand ervaring met de host...

graag reacties

bvd.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Persoonlijk lijkt me het héél erg verdacht goedkoop. Een beetje té goedkoop. Ik heb zelf een Nederlands 'goedkoop' hosting-accountje, en daar betaal ik net zoveel voor 25 MB als voor 300 MB daar. Ik zal eens een beetje rondzoeken, ik post hier zometeen nog wel :).

Je hoeft overigens je post niet af te sluiten met groeten en alvast-bedankjes; zie de FAQ.

Verwijderd

goedkoop is altijd duurkoop, lees bijvoorbeeld dit maar is:

[topic=517473]

betaal gewoon een normale prijs dan voorkom je ene hoop onverwachte kosten en een hoop gezeik..

• Kjev
Ik moet zeggen dat ze behoorlijk wat sites onder hun hoede (lijken te) hebben, en ze zitten bij 2fast in Telecity - althans, dat zeggen ze zelf. Een RIPE-query op het IP-adres van één van hun domeinen bevestigt dat. Hun domeinen registreren ze bij joker.com en bulkregister.com; dat getuigt niet van al te veel competentie.

Kijk ook eens op forum.basm.be en stats.basm.be (deze laatste laat wel zien dat ze behoorlijk dicht tegen het maximum van hun server aanzitten). Veel succes ermee, en ik hoor graag van je ervaringen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 18:32

jep

Op donderdag 13 juni 2002 22:58 schreef Kertje het volgende:
goedkoop is altijd duurkoop, lees bijvoorbeeld dit maar is:
goedkoop is vaak duurkoop.

Verwijderd

nog ff iets:

6.25 euro/maand en heb je onbeperkte traffic, onbeperkte traffic is pure bullshit, 6.25 euro is al helemaal onmogelijk. Bij een beetje provider koop je daar net 3 gb traffic ofzo voor...

ik zou echt niet met deze host in zee willen gaan

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:51 schreef Kjev het volgende:
Je hoeft overigens je post niet af te sluiten met groeten en alvast-bedankjes; zie de FAQ.
[topic=516112]

lees jij ff fijn dit topic door!! In de eerste post mag ut dus wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk wat mensen gaan mailen die onder hun hoede zitten... is dat niet een aardig plannetje?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 14 juni 2002 07:59 schreef Viral het volgende:
Ik kan natuurlijk wat mensen gaan mailen die onder hun hoede zitten... is dat niet een aardig plannetje?
Nee,

Wat Kertje in dit topic zegt heeft hij al velen malen gezegd.
En in mijn ogen heeft hij altijd gelijk gehad.

Gewoon wat meer geld uitgeven en een goede gerenormeerde host nemen. Of je moet iemand kennen die zijn eigen hosting bedrijf heeft, dus dat het een vriend van je is dat werkt meestal ook wel goed.

• Kjev
Op donderdag 13 juni 2002 23:49 schreef BrainDamage het volgende:
[topic=516112]

lees jij ff fijn dit topic door!! In de eerste post mag ut dus wel
Je kunt ook een wat genuanceerdere toon aannemen. Het betreffende topic gaat specifiek over mensen die alleen een (tamelijk irritant) linkje neerzetten, en verder niets toevoegen aan het topic.

Ikzelf geef wel hulp, en noem daarna terloops ook nog even dat. Is het hier daadwerkelijk nodig? Daarover verschillen we misschien van mening. Persoonlijk vind ik de opmaak er een beetje veel uitzien als een afsluitgroet, en je weet nooit of de persoon in kwestie bvd heet :+. Ik ergerde me er ook niet aan, ik signaleer slechts en druk mijn emoties uit :).

Zo, en nu weer ontopic :).

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet ik er vanuit gaan dat goedkoop duurkoop is ... het kan gewoon een prima bedrijf zijn en dan heb je toch een mooi pakketje voor weinig geld ...

Ik snap alleen niet waarom het geen goed idee is om aan wat mensen te vragen wat ze van hun host vinden?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 14 juni 2002 14:11 schreef Viral het volgende:
Waarom moet ik er vanuit gaan dat goedkoop duurkoop is ... het kan gewoon een prima bedrijf zijn en dan heb je toch een mooi pakketje voor weinig geld ...

Ik snap alleen niet waarom het geen goed idee is om aan wat mensen te vragen wat ze van hun host vinden?
Ten eerste die paketten kunnen theoretisch niet eens, dus er moet een addertje onder het gras zitten.

En als je het gaat vragen krijg je 9/10 keer iemand die er werkt of iemand die er close mee is.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:11 schreef Viral het volgende:
denk even logisch na :)

er zijn (goh) kosten verbonden voor een webhost om een domeintje te reggen en te hosten... voor die prijs kan een bedrijf onmogelijk deze kosten dekken als die een normale service zou bieden.

999 van de 1000 webhosts die voor die prijs een produkt aanbieden kun je bij verwachten dat je altijd uiteindelijk duurder uitbent, ofwel is je website elke dag ff niet bereikbaar, ofwel als er een hd crasht ben je 3 weken offline en al je data kwijt, ofwel is alles zo supertraag dat je net zo goed op je eigen aansluiting thuis kunt hosten, ofwel zijn er verborgen kosten ofwel kun je over een maand of 2 weer alles overhuizen omdat ze failliet zijn.

Als je de fora's erop naleest zie je telkens weer dat mensen klagen over hun webhost, terwijl ze zelf een webhost hebben uitgezocht die onder de prijs werkt.

Ga jij met deze mensen in zee, moet je niet over een maand hier komen klagen hoe zielig je bent of hoe klote het allemaal is (nofi hoor, maar dat gebeurd)

• Kjev
Op vrijdag 14 juni 2002 14:22 schreef [Airwolf] het volgende:
Ten eerste die paketten kunnen theoretisch niet eens, dus er moet een addertje onder het gras zitten.
Hoe bedoel je: kunnen theoretisch niet? Ik denk dat ze in de praktijk niet kunnen voor zo'n lage prijs, maar theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn.
En als je het gaat vragen krijg je 9/10 keer iemand die er werkt of iemand die er close mee is.
Inderdaad, en bovendien zou ik het ook niet prettig vinden als ik ongevraagd door onbekenden werd benaderd over mijn host.

Edit: Kertje post toevallig tegelijk, en heeft helemaal gelijk :7.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:22 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

dat ook ja...

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:30 schreef Kjev het volgende:

[..]

Hoe bedoel je: kunnen theoretisch niet? Ik denk dat ze in de praktijk niet kunnen voor zo'n lage prijs, maar theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn.
mwah is enigzins beetje relatief... als je gaat kijken naar de prijzen van bandbreedte enzo is het zelfs in theorie niet mogelijk, in theorie kun je namenlijk al helemaal niet onbeperkte traffic aanbieden... aan de andere kant, als jij een server aan je adsl lijntje zet en je knijpt hem af op maximaal 5kb/sec; dan is het theoretisch wel weer mogelijk om zoiets te bieden...

Maargoed, daar wor je ook nie eg vrolijk van :)

• jep

jep

Onbeperkte data erbij voor 6.25 euro is inderdaad pure bullshit, ben ik met jullie eens. Maar goedkoop wil niet altijd zeggen dat het slecht is. De kosten van dergelijke pakketjes kunnen best onder de 10 euro liggen, maar alleen als je webhost veel accounts heeft.

Een webhost kan ook duur zijn, dan heb je vaak minder klanten maar een vergelijkbare omzet/winst.

Ik zou eens kijken hoelang basm bestaat, wat ze precies uitzoeken, etc.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 17:42 schreef jep het volgende:
Onbeperkte data erbij voor 6.25 euro is inderdaad pure bullshit, ben ik met jullie eens. Maar goedkoop wil niet altijd zeggen dat het slecht is. De kosten van dergelijke pakketjes kunnen best onder de 10 euro liggen,
dat kan ook best, maar dan krijg je niet hetgeen je bij deze betreffende host krijgt
maar alleen als je webhost veel accounts heeft.

Een webhost kan ook duur zijn, dan heb je vaak minder klanten maar een vergelijkbare omzet/winst.
das nie waar, het heeft niks te maken met het aantal klanten, eerder met het aantal klanten op 1 server (of bedoel je dat ook?); een beetje goede webhost zal niet zijn webserver helemaal volproppen, maar dus een nieuwe webserver aanschaffen.... een goedkope zal dit waarschijnlijk wel doen (met alle nadelen als gevolg)

• jep

jep

Op vrijdag 14 juni 2002 19:04 schreef Kertje het volgende:

[..]

dat kan ook best, maar dan krijg je niet hetgeen je bij deze betreffende host krijgt
[..]

das nie waar, het heeft niks te maken met het aantal klanten, eerder met het aantal klanten op 1 server (of bedoel je dat ook?); een beetje goede webhost zal niet zijn webserver helemaal volproppen, maar dus een nieuwe webserver aanschaffen.... een goedkope zal dit waarschijnlijk wel doen (met alle nadelen als gevolg)
Af en toe down, af en toe traag misschien. Je kan voor een duppie ook niet het beste hebben he. Misschien is de topic-starter hier wel tevreden mee, mooi dan toch? :)

Professionele klanten kiezen toch voor iets duurders, da's duidelijk :).

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 19:42 schreef jep het volgende:

[..]

Af en toe down, af en toe traag misschien. Je kan voor een duppie ook niet het beste hebben he. Misschien is de topic-starter hier wel tevreden mee, mooi dan toch? :)

Professionele klanten kiezen toch voor iets duurders, da's duidelijk :).
okee dan zijn we het nu eens :) *hulde* ;)
Pagina: 1