Ik heb een AMD Athlon 700 met een 800 core, wat kan het verschil zijn tussen de cache chippies op een 700 en op een officiele 800, is dit alleen de multiplier (die ik overigens wel kan wijzigen) of is er echt een hardwarematig verschil?
Ziten geen verschillen in, tenzij je het over een Athlon Classic hebt.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Hij heeft het toch over 'chippies' .. een Classic dus. En idd de multiplier is anders maar een 700MHz Athlon heeft (zover ik weet) daardoor altijd snellere chips (L2-speed bij 700 is 350MHz vs 320MHz bij de 800). Is alleen gunstig dus (als je de multiplier kunt veranderen tenminste) ...
[edit]-> Oops je kunt de multiplier dus veranderen ... ff overheen gelezen
.
[edit]-> Oops je kunt de multiplier dus veranderen ... ff overheen gelezen
Ja, dat er verschillen in de devider zit weet ik, het is bij mij nu ingesteld op 1/2 en ik kan er wel 2/5 van maken, maar ik moet weten of er HARDWAREMATIG verschil zit in de L2 cache chips: Of de L2 Cache chips van een 700 MHz. Athlon Classic verschillen met die van een 800 MHz. Athlon Classic als je 'em in de winkel koopt, en of de verschillen alleen de snelheid zijn...
Dat zeg ik (!), om het nog duidelijker te zeggen: de L2-chips op een Athlon 700MHz hebben een lagere accestime (nanoseconden) dan de chips op een 800MHz ...
Die tijd is niet te veranderen? Bij het geheugen weet ik dat het kan, maar bij de L2 chippies is het onmogelijk?
Verwijderd
wat een onzin, de athlon's van deze zomer kunnen volgens mij allemaal dik over de 400mhz l2 cache draaien, 960/2=480 dus... en dat voor een athlon 800 met 'mindere' l2 cache.
Nee niet 2/5 je leest het goed 1/2.
Nee niet 2/5 je leest het goed 1/2.
Ja meneertje ik denk het toch niet ... ga er niet op in mzzls
Pagina: 1