UPC 300 MB limiet, maar toch geen limiet?

Pagina: 1
Acties:

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Lees hier mijn vraag aan Chello, en hun antwoord erop:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geachte heer/mevrouw Berends
In reactie op uw bericht:
chello customer feedback form
naam : #######
Adres : #######
Postcode : #######
Provincie : Gelderland
telefoon (P) : 06########
telefoon (W) : 06########
Email : #####@chello.nl
type of feedback : vraag/probleem

nature of the problem : informatievoorziening homepage onvolledig
Details as supplied by the customer :

Geachte meneer, mevrouw

Sinds vandaag heb ik chello, na de overstap van gelrevision naar chello. Ik heb een budget-abbonement, wat inhoudt dat het dataverkeer is gelimiteerd. Bij gelrevision was altijd zichtbaar wat het totale dataverkeer voor het huidige moment was, maar bij chello heb ik dat tot op heden nog niet terug kunnen vinden.

Gelieve uw toelichting.
Bij voorbaat dank[/quote]En dit was hun reactie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Informeren wij u graag als volgt:

Onze Fair Use Policy is wat betreft maximaal dataverkeer niet aan concrete limieten verbonden. Pas als in een wijk last wordt ondervonden door andere chello gebruikers wordt er gekeken hoeveel dataverkeer er gegenereerd wordt door de gebruikers aldaar. Als 1 persoon dan chronisch te veel dataverkeer produceerd zal deze er op worden aangesproken. Uitschieters worden bij ons toegestaan. Het kan namelijk voorkomen dat een gebruiker opnieuw zijn systeem gaat installeren en daarom een maand lang enorm veel data van bijvoorbeeld FTP sites moet ophalen. In zo'n geval zal er geen berisping worden gemaakt. Pas als iemand constant over bijvoorbeeld ruim 10GB per maand zit EN andere gebruikers ondervinden hier hinder van zal hierop gereageerd kunnen worden. Zoals de naam Fair Use Policy al zegt gaat het hier om een beleid dat er voor zorgt dat alle gebruikers een eerlijk aandeel krijgen op het netwerk.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland[/quote]Dit betekent dus, dat ik HELEMAAL geen datalimiet heb.
Tóch staat er in de brief die ik van UPC kreeg, dat er een datalimiet van 300 MB geldt. Voor alle duidelijkheid: dit is niet de datasnelheid, maar het totale dataverkeer.

Lariekoek van UPC dus, want die limiet is er helemaal niet!

Verwijderd

Wow! Valt me nog mee dat je antwoord terug hebt gehad! ;)

Ik had ook een Gelrevision Budget abonnement (van 49 piek per maand) met een datalimiet van 300 mb, maar met de komst van Chello is die datalimiet inderdaad in de praktijk verdwenen, maar in je contract staat nog steeds 300 mb als datalimiet, tenzij je overgestapt bent naar het 'echte' Chello abonnement van fl 89,- per maand.

Maar goed, bij Gelrevision werkte die datalimiet niet (hier tenminste) en nu bij Chello dus nog steeds niet... :)

Verwijderd

Is dat 300 Mb per dag?

Kheb @home, en die heeft denk ik alleen een upstream limiet van 1 GB/maand.

Heb net nog Men In Black binnengetankt. Was 700 Mb. Dagen van soms zo'n 5 GB in en 500 MB out.

Tot op heden geen mailtje gehad over mijn gebruik :)

Verwijderd

LOL! Het is 300 mb per MAAND. Als ze het dataverkeer wél zouden meten heb je 29 dagen per maand geen internet....

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Hehe, inderdaad..
ik download nu minstens 300MB per dag...

Bij Gelrevision werkte de limiet ook niet. Hadden we zo'n leuke grafiek die je verbruik moest weergeven, maar die van mij was altijd dood... Geen beweging in te krijgen.. :)
Beter voor mij natuurlijk :D

Enige nadeel is dat ik nu nog wel de 128kbit up en down limiet heb :)

Over dat het in mn contract staat: Ik heb nu zwart op wit van UPC gekregen dat die limiet er niet is.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
precies. dat budget abbo heeft GEEN datalimiet meer.. ze knijpen alleen wel je downstream heel erg.. 15Kb/sec ofzo geloof ik ?

als je het duurdere abbo hebt dan haal je makkelijk 150Kb/sec en meer...

vandaar dat ik maar het dure abbo heb :) als ik een filmpje wil downen mot ie wel binnen een uurtje binnen zijn :D

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Met @home kun je als het meezit (heeeeeel erg meezit:D) wel de 1 MB/sec zien. Maar da's momentopname. 2 ISO's tegelijk met elk 3 streams vanuit Nederland of Zweden en je zit op de 600 KB/sec stabiel en meer :)

Nou nog zorgen dat ze niet de hele tijd dood zijn bij @home ..

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
typisch UPC, al hebben ze iets leuks te melden (geen datalimit, geen aansluitkosten meer) dan zijn ze er als de kippen bij om erop te reageren, maar als er iets mis is kruipen ze in een hoekje en gillen ze dat het niet hun schuld is !

Verwijderd

En zo zijn ze allemaal ..
Pagina: 1