Toon posts:

Abit KX7333-RAID of Epox 8K3A+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geld maakt niet uit als verschil . Welk bord prefereren jullie , ik wil er vooral hard mee OC'en met m'n WC die dan ingebouwd wordt en een uiterst stabiel systeem met hoge snelheid krijgen .

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik zou zelf voor Abit gaan :). Ik wil zelf geen onboard zooi, want dat zorgt meestal voor vertragingen :).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 22:03 schreef maupie het volgende:
tjek : http://www.tweakers.net/nieuws/22159
Heb ik al gezien , maar echt in-depth checken ze de borden niet en hun 2 hoogste awards gaan naar in mijn ogen Non-tweak borden . De MSI en ASUS zijn wel compleet , maar ik wil echt goeie argumenten over deze 2 planken . On-board maakt me niet uit , dat disablen we wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Verwijderd

Ik heb zelf de Abit KR7A de voorloper van de KX7. En hij bevalt me erg goed. Ik sta zelf op het punt om een nieuw systeem te kopen en als ik weer AMD zou kopen had ik of de Abit gekocht of de Gigabyte.

Maar ik heb besloten om terug te gaan naar Intel na 3 ervaring met 3 AMD mobo's met VIA chipsets heb ik het wel gezien. Geen VIA meer voor mij, die I/O performance is gewoon beroerd, en er is gewoon teveel gezeik. Tot zekere hoogte ben ik wel onder de indruk van de prestatie voor op gebied van geheugen maar dat weegt niet op tegen de andere problemen.

Maar ik zou voor de Abit of Gigabyte gaan... Epox niet.

Verwijderd

Topicstarter
C'mon , I want ervaringen ...

Verwijderd

Topicstarter
stamp

Verwijderd

Geen ervaring hier met de borden, maar ik weet dat de KX7 de fsb koning is op het moment. 200Mhz is echt no problemo. Verder denk ik niet dat je echt een verkeerde keuze kunt maken met deze 2. Dit zijn gewoon DE bordjes op het moment. Voor die Epox zou ik nog wel ff searchen hier. Daar was iets mee...
De Abit heeft geen onboard crap, sommigen zien dat als een voordeel. Mij maakt het niet echt uit eigenlijk. Je kunt het allemaal uitzetten.
Heb zelf de KR7A-R. Voorganger zeg maar. Beste bordje tot nu toe. Denk dat de KX7 er weinig vanaf wijkt op de chipset na.

Edit: gezien je eisen denk ik toch Abit. Echt een overklok wonder dat bord.

Edit2: he he, dit linkje zocht ik: [topic=516050/1/50]

Kwijlze :9~

Verwijderd

Topicstarter
Goed , Abit zal het zijn , ga ook zien dat ik aan Mushkin PC2100 Level 2 256MB kan geraken .

Ik heb ook nog een waterblok over daar dat het niet meer op m'n GF4 past . Zou het nut hebben dat op de Northbridge te gooien ?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 19:50 schreef real_raichu70 het volgende:
Goed , Abit zal het zijn , ga ook zien dat ik aan Mushkin PC2100 Level 2 256MB kan geraken .

Ik heb ook nog een waterblok over daar dat het niet meer op m'n GF4 past . Zou het nut hebben dat op de Northbridge te gooien ?
Nah, denk dat het geheugen eerder opgeeft.. Ik heb zo'n zalman blokje op m'n chipset. Met een fannetje erop. Merk geen verschil. Kan nooit kwaad natuurlijk.

Misschien Samsung geheugen? Schijnt echt heel erg ver te gaan..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 19:59 schreef Fewture het volgende:

[..]

Nah, denk dat het geheugen eerder opgeeft.. Ik heb zo'n zalman blokje op m'n chipset. Met een fannetje erop. Merk geen verschil. Kan nooit kwaad natuurlijk.

Misschien Samsung geheugen? Schijnt echt heel erg ver te gaan..
Ik heb Apacer met de befaamde Samsung chips op

Verwijderd

Heb hier ook Apacer, geen samsung helaas. Weet niet echt wat er nou wel opzit.

Verwijderd

Topicstarter
Nanya dus

Apacer is Samsung of Nanya .

PC2100 is Nanya suckmem
PC2700 is Samsung , en met geluk goed Samsung

Verwijderd

Morgen ren ik ff naar de winkel hier. PC2700 Samsung: 86 euro. Ben benieuwd hoever mn KR7 wil..

Verwijderd

Topicstarter
Ver normaal gezien :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De Abit is gewoon super van wat ik gehoord heb alleen de Vcore verschillen zijn jammer :(
Maar qua prestaties is de Abit 100% superieur aan de Epox.

Enneuh ga voor de Samsung pc 2700 >:)
Kan met me KR7A -R zo wxp booten op 204 FSB >:)
Alleen vind me nic die FSB niet zo fijn :(

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:26 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
De Abit is gewoon super van wat ik gehoord heb alleen de Vcore verschillen zijn jammer :(
Maar qua prestaties is de Abit 100% superieur aan de Epox.

Enneuh ga voor de Samsung pc 2700 >:)
Kan met me KR7A -R zo wxp booten op 204 FSB >:)
Alleen vind me nic die FSB niet zo fijn :(
vcore? verschillen? :? Ken je dat ff uitleggen? Weet alleen dat de epox meer juice naar de mem kan sturen.

Mijn nic doet het nog op 195Mhz. Windows is alleen een beetje brak dan. Draai nu op 180Mhz met bankinterleave op 4. Morgen hopelijk die snelheid met de snelste timings >:) Mochten er schrikbarende resultaten komen dan post ik ff een topic natuurlijk :) Dat wil ik natuurlijk ff delen dan.

Edit: Die KX7 is ook verleidelijk hoor.. Ik weet zeker dat ik er dikke resultaten mee ga halen. Maar ja, het plan is anders. Zonde om nu een KT333 aan te schaffen als je een KT266A hebt. KT400 wordt de volgende..of misschien wel een P4. Ligt een beetje aan de ontwikkelingen. Ben niet echt pro amd of intel namelijk. Moet gewoon een snel systeem hebben :9 (door over te klokken uiteraard)

Verwijderd

Dit topic zal je vast niet ontgaan zijn: [topic=519558/1/50]

Abit ligt duidelijk op kop nu ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lets hope it kicks ass , kga dus de Abit nemen .

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 00:51 schreef real_raichu70 het volgende:
Lets hope it kicks ass , kga dus de Abit nemen .
Je bent verplicht de results hier te posten! Maar dat wist je al of niet? :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 01:57 schreef Fewture het volgende:

[..]

Je bent verplicht de results hier te posten! Maar dat wist je al of niet? :9
Ja daar was ik al achter :)
Ik ga em vooral nemen omdat ie , in tegenstelling tot andere KT333CE borden , wel mooie mem scores geeft . Alleen zijn OC shop zo fijn om enkel 512MB 2-2-2 Mushkin op stock te nemen en das wat duur ...

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik zit met precies dezelfde keuze,aleen die abit is 20 tot 40 euro duurder,het word denk ik toch een abit :9~

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
Ow ?
Zoveel duurder maakt niet echt uit voor me , ik mag nog m'n Promise ATA100 kaartje inruilen dat ik tijdelijk heb moete kope wegens gebrek aan RAID borden van Epox in der tijd

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zeker die abit nemen! vind ik nogsteeds het beste mobo merk. geen rommel en onzin op het bord waar je toch niks aan heb en een bijna perfecte layout.

alleen de prijs is een beetje hoog :(
draait daarom nu maar met een msi kt3 utlra aru, die me ook zeer goed bevalt. zeker een goed alternatief.

Verwijderd

Zelfde probleem hiero.
Ga volgende maand upgraden, maar ik twijfel tussen deze 2 planken.
Ik heb altijd al Abit gehad, tot ik de 8K7A+ leerde kennen, welke nu al een goeie 10 maanden dienst doet, en ik ben er super tevreden mee.
Maar als ik dan zo die 8K3A topics lees, valt het me op dat er best wel wat problemen zijn met de Epox.

Voor de Epox/Abit bezitters : welke voltages kan je allemaal instellen en tot hoeveel? (zeg alsjeblieft dat een van de 2 Vagp ondersteunt)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 11:17 schreef SM-DoubleD het volgende:
Zelfde probleem hiero.
Ga volgende maand upgraden, maar ik twijfel tussen deze 2 planken.
Ik heb altijd al Abit gehad, tot ik de 8K7A+ leerde kennen, welke nu al een goeie 10 maanden dienst doet, en ik ben er super tevreden mee.
Maar als ik dan zo die 8K3A topics lees, valt het me op dat er best wel wat problemen zijn met de Epox.

Voor de Epox/Abit bezitters : welke voltages kan je allemaal instellen en tot hoeveel? (zeg alsjeblieft dat een van de 2 Vagp ondersteunt)
LOL er zijn eig geen echte problemen meer bij de Epox.

IK heb niet voor niets een topic gestart met de ervaringen/problemen van de Epox 8k3a+

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 11:39 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LOL er zijn eig geen echte problemen meer bij de Epox.

IK heb niet voor niets een topic gestart met de ervaringen/problemen van de Epox 8k3a+
Hmm, dus de meeste van die problemen zijn al opgelost ondertussen?
Maar welke voltages kan je allemaal instellen op de Epox? (ervan uitgaande dat jij er zo eentje hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Mij maakt het niet uit , Epox was hier uberslecht leverbaar maar komt nu terug binnen . Het bord dat ik het eerste heb koop ik hoor . Heb 3 maanden gewacht ...

Verwijderd

Zou een van de vele Epox 8K3A eigenaars hier aub zo vriendelijk willen zijn om te laten weten of je al dan niet het AGP voltage kan aanpassen met deze plank, alsook tot hoever je Vcore, Vmem en Vio kan instellen? :)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Mij maakt het niet uit , Epox was hier uberslecht leverbaar maar komt nu terug binnen . Het bord dat ik het eerste heb koop ik hoor . Heb 3 maanden gewacht ...
Hier in Belgie is het ietwat omgekeerd, KX7's met hopen, maar om een 8K3A te vinden moet je al goed zoeken :{

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 13:55 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Hier in Belgie is het ietwat omgekeerd, KX7's met hopen, maar om een 8K3A te vinden moet je al goed zoeken :{
En waar mag u denken dat ik woon :)
Mijn vader zit zelfs mee in een computerwinkel .
En ik kan je verzekeren , daar wordt je niet lekker van als ze je bij Epox melden dat het zeker nog een paar maanden kan duren eer ze die dingen weer leveren terwijl er hopen klanten staan te popelen om eentje te kopen .
Zelfde met Rheobus , eigenlijk alles van PCmods , bestel je van elke kleur en elk model 5 raampjes , komen er enkel blauwe en rode in ovaal en server toe ....

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Had je dit topic beter niet kunnen openen..

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36
Weetiemand op er op de Epox gewoon de Leadtek Ti4600 past??

PVoutput

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op maandag 17 juni 2002 08:41 schreef knights16 het volgende:
Weetiemand op er op de Epox gewoon de Leadtek Ti4600 past??
Als het een agp slot past het erop :), wel dus.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• knights16
nee,
dit heb je fout, er zijn issues met de epox en gf4's..
de visiontek had er last van..

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 02:07 schreef Fewture het volgende:

[..]

Had je dit topic beter niet kunnen openen..
Wel , ze bleken samen te arriveren :)
En ik dacht , wel , ik wacht al 3 maand , en KX7-333 zijn hier met bergen dus als die favoriet is haal ik em toch ?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
toch maar de epox besteld :9~ nu maar afwachten :Z

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 09:25 schreef knights16 het volgende:
nee,
dit heb je fout, er zijn issues met de epox en gf4's..
de visiontek had er last van..
nee, dat was de 8kha niet de 8k3a ! de leadtek past trouwens gewoon op beide zonder probs.

Verwijderd

KX7 vind ik persoonlijk een veel mooier bordje..maarja, keb ook een voorliefde voor Abit. Het lijkt gewoon net iets fijner te werken en te overklokken.

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb zelf sinds 15 uur dit plankie draaien en ik moet eerlijk zeggen, tot nu toe perfect.
Alles in gebouwd, computer aan en draaien.
(en dit na de Giga-byte, zelf gefuckt en de MSI KT3 URA waarvan IDE0 verrot was)
Prima stabiel en snel.

Verwijderd

Ik kies voor ABIT, goede OC en zonder onboard shit. Het is een echt tweakersbord met massa's bios-instellingen, als de n00bs een instelling verkeerd zet, dan kan je bord vreselijk instabiel worden. Ik heb dat vroeger mee gemaakt met KT7-raid.

• knights16
psiez

maar voor de twijfelaars onder ons,
er zijn geen massa verschillen tussen de abit en de epox..
de epox heeft een paar bus, maar de abit waarschijnlijk ook wel, alleen omdat dit boardje in nederland nog lastig te krijgen is komen deze hier nog niet aan bod..

abit is een altijd oc board..
epox is hier vrij nieuw in...maar heeft zich al best bewezen.

dus de afweging die je maakt is voor de onboard spullen, prijs, en persoonlijke ervaringen (hierom wil het nog wel es botsen op het Forum)

PVoutput

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 07:52 schreef Tweakstarter het volgende:
Heb zelf sinds 15 uur dit plankie draaien en ik moet eerlijk zeggen, tot nu toe perfect.
(en dit na de Giga-byte, zelf gefuckt en de MSI KT3 URA waarvan IDE0 verrot was)
Prima stabiel en snel.
Resultaten willen we zien!! :P Post maar in OCE anders :9

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op woensdag 19 juni 2002 07:52 schreef Tweakstarter het volgende:
Prima stabiel en snel.
Dus jij hebt de Abit KX7 333R? Mag ik vragen welke chip je hebt? De k333CD of de K333CE? Als je de CE hebt, wil ik graag weten waar je 'm vandaan hebt.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 16:44 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Dus jij hebt de Abit KX7 333R? Mag ik vragen welke chip je hebt? De k333CD of de K333CE? Als je de CE hebt, wil ik graag weten waar je 'm vandaan hebt.
HHHhhmmm...
Goede vraag,
Waar kan ik dat vinden ?
Ik had hier een kort topicje op geopend met dezelfde vraag voordat ik dit plankie ging halen en er schen nog geen verschillende versies te zijn ?
Op maandag 17 juni 2002 21:54 schreef Tw^st3D het volgende:
Lijkt me nog niet hè bordje is net nieuw je hebt een raid en non-raid versie. Voor zover ik het weet zijn er nog geen nieuwe versies.

Die nummers zijn vaak te wijten aan productie fout o.i.d. fout in chipset. Dan krijgen ze een ander nummer. Ik heb nog niets gehoord over een productiefout.
Maar als dit dus wel het geval is, laat me ff weten waar ik dit kan vinden ?

Thx.

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 15:45 schreef Fewture het volgende:

[..]

Resultaten willen we zien!! :P Post maar in OCE anders :9
Resultaten komen eraan zodra ik meer weet.
Heb pas 1 x benchmark gedaan (2001se) en dat was 10360 puntjes. Ik heb alles nog standaard staan en dus ook nog niet OC.

dram command rate is 2T.
fast write/read synch/enhance agp performance allen enabled.

De rest moet ik nog uitzoeken.(bv Command Rate 1T/2T gaat zo te zien samen met CPU Fast command Decode enable/disable)

Zover heb ik aleen temperaturen.
Case dicht, CPU is 50 graadjes en case is 35 graadjes.
(met deze buitentemp, niet verkeerd dacht ik)

Oh ja, draai op Win98SE. Heb ghost backup, dus misschien vanavond ff XP-prof erop.

Alle info verders is wederom welkom.

• toastingnow
Tweakstarter, je kan het op je moederbord vinden. Ik zoek ff een plaatje.

Wil ook graag weten wat je settings zijn bereffende je multiplier en fsb.

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 19:23 schreef toastingnow het volgende:
Tweakstarter, je kan het op je moederbord vinden. Ik zoek ff een plaatje.

Wil ook graag weten wat je settings zijn bereffende je multiplier en fsb.
Kom maar op met de info.
Je begrijpt, met mijn specs wil ik standaard tock minimaal 11k in 2001se bench proberen te halen en dan zien we wel met OC.
Oh ja, misschien een stomme vraag maar toch;
Ik zie bij veel gasten een link van hun specs en dan zie ik dus zo'n mooi overzicht van alle harde waren. Dat wil ik dus ook....hmmm ?
Ik heb al gezocht hoe, maar kan het niet vinden.

thx

• toastingnow
Je kan lezen op de Northbridge of je een KT333 (staat het er zo, dan is het de KT333CD) hebt of een KT333CE hebt. Hopelijk heb je zin om ff dat fannetje met heatsink er af te halen. Kan je wel gelijk een beetje ASII toevoegen ;)

Verwijderd

Ik heb die abit, en ik moet zeggen dat het een subliem bordje is!!!!
Dus mijn advies kopen dat ding!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 20:02 schreef toastingnow het volgende:
Je kan lezen op de Northbridge of je een KT333 (staat het er zo, dan is het de KT333CD) hebt of een KT333CE hebt. Hopelijk heb je zin om ff dat fannetje met heatsink er af te halen. Kan je wel gelijk een beetje ASII toevoegen ;)
Dacht ik wel zoiets. (heb nog Artic Silver 3 liggen, moet er dan dus op)
Ben nu XP erop aan het zetten. Als ik eraan toe kom, check ik wel ff, waarschijnlijk niet vandaag, sorry.
Hebbie trouwens enig idee hoek zo'n specs-link kan maken ??

toppie

• toastingnow
Weten jullie eigenlijk het verschil tussen de KT333CD en de KT333CE?

Ik ben er over een uurtje weer *s*

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 20:07 schreef toastingnow het volgende:
Weten jullie eigenlijk het verschil tussen de KT333CD en de KT333CE?
nope...
iets van bugs eruit gehaald (zoals 7VRXP versie 1.0 en 1.1 en tevens bij de MSI versie CD en CE) ??

• Tweakstarter
Op woensdag 19 juni 2002 20:06 schreef AMD_Certified het volgende:
Ik heb die abit, en ik moet zeggen dat het een subliem bordje is!!!!
Dus mijn advies kopen dat ding!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Welke heb jij dan ?
CD of CE

• toastingnow
Cd heeft inderdaad een bug. Kan tevens tot max 160 fsb gaan. Met de CE versie zie je wel eens men tot 210 fsb gaan.

Pagina: 1