Toon posts:

Netwerk printen met Epson een probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een Epson C60 gekocht, zeer mooi printertje :) . Maar nu het volgende probleem ik kan niet op het netwerk printen. Nu heb ik uitgevonden hoe dat kwam, als ze willen printen geeft mijn computer geen acces om te printen op mijn computer (kunnen jullie het nog volgen :) ) dus degene die wil printen moet eerst op het netwerk komen, dan op mijn computer inloggen en dan krijgt hij acces.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?? Want dit is bijzonder K*T.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Aller eerst moet we wat meer van je weten. Welke OS(en) gebruik je, wat voor soort netwerk heb je (domein ??, peer to peer, workgroup??) Als je XP of 2000 gebruikt moet je even het guest account aanzetten (let op de rechten).

Grz, Frank

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 21:53 schreef CPZ het volgende:
Aller eerst moet we wat meer van je weten. Welke OS(en) gebruik je, wat voor soort netwerk heb je (domein ??, peer to peer, workgroup??) Als je XP of 2000 gebruikt moet je even het guest account aanzetten (let op de rechten).

Grz, Frank
Netwerk: werkgroep (cross maar dat boeit niet :P )

Ok zal gast account aan zette

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff de klots kwijt :P

Hoe zet je gast account ook al weer aan?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:02
Config scherm en dan bij gebruikers ergens. Kun je dat gast acc aanzetten.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Control panel, Administrative tools, Active Directory Users and Computers. Guest account (rechtermuis klik), Enable account. Geef dit account alleen print rechten en voor de rest niets !!!!

Succes.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:37
hallo,
ik heb hetzelfde probleem met mijn d88. De computer waar de printer aanhangt heeft windows xp sp1 aanboord en mijn pc is win xp sp2. De afdruktaak komt wel tevoorschijn met als user guest als ik via het netwerk iets probeer af te drukken maar hij drukt dus niet af mits ik de gast account printrechten heb gegeven. Iemand die mij kan helpen ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
Beetje oud topic, maargoed. Ken happen.

Komt de print-queue wel aan op de XP SP1 machine (je server in dit geval)?

Ey!! Macarena \o/

• silentkiller
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:40:
offtopic:
Beetje oud topic, maargoed. Ken happen.

Komt de print-queue wel aan op de XP SP1 machine (je server in dit geval)?
jup, komt aan en komt daar in de wachtrij te staan (dus staat in de wachtrij op mijn pc (sp2) en is ook te zien in de wachtrij van de 'server' (sp1)
offtopic:
anders moest ik andere topic openen en is hetzelfde probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door silentkiller op 08-03-2006 14:42 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
Geen idee, dat laat ik wel aan een modje over, maar heb respect voor je search-skills :P

Staat er op je server-machine ook een status van de print-job?

Heb je trouwens op je client-machine ook los de drivers gesintalleerd, of staat die printer er als automatische printer? Daar ben ik ook wel eens mee nat gegaan namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 14:44 ]

Ey!! Macarena \o/

• silentkiller
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:43:
Staat er op je server-machine ook een status van de print-job?

Heb je trouwens op je client-machine ook los de drivers gesintalleerd, of staat die printer er als automatische printer? Daar ben ik ook wel eens mee nat gegaan namelijk.
Heb ze beide geprobeerd. Dus eerst zonder drivers te instaleren en dan met drivers te instaleren. Het enige probleem is als ik de drivers instaleer dat ik niet kan kiezen voor een netwerk poort (ook bij manueel staat er geen netwerkpoort tussen). Dus nu heb ik de drivers er terug afgekegeld en zonder drivers 'geïnstaleerd' (via printer toeveogen => netwerk printer). Als status geeft hij "bezig met afdrukken" maar doet niets..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je op je server die printer gaat delen, geef dat ding een korte naam: d88 ofzo als sharenaam.
Dan op je client een netwerk-mapping maken:
code:
1
net use lpt1: \\server\d88

Dan de printer installeren op je client-machine, en zeggen dat ie aan lpt1: hangt. Dit geintje heb ik met een printer die NIET over het netwerk wilde werken. Weet nogsteeds niet waarom, maar dit werkt ook naar behoren.

Ey!! Macarena \o/

• silentkiller
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:53:
Als je op je server die printer gaat delen, geef dat ding een korte naam: d88 ofzo als sharenaam.
Dan op je client een netwerk-mapping maken:
code:
1
net use lpt1: \\server\d88

Dan de printer installeren op je client-machine, en zeggen dat ie aan lpt1: hangt. Dit geintje heb ik met een printer die NIET over het netwerk wilde werken. Weet nogsteeds niet waarom, maar dit werkt ook naar behoren.
whahaa waanzinnig, dan doet ie et wel :) Bedankt !

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

silentkiller schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:54:
[...]

whahaa waanzinnig, dan doet ie et wel :) Bedankt !
Als je een batch-file maakt met die regel erin, en je die in je Opstarten zet. moet het goed gaan, is niet professioneel, maar werkt prima.

Met dit geintje kan dus ook vanuit DOS applicaties printen op je client machine. Altijd leuk dit soort truckjes :P

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 15:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1