Even blaten hoor, Duron 600 @ 1000

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Moet et ff kwijt. Mijn eerste probeersel in het overclocken van mijn processor heeft zijn vruchten afgeworpen, en direct met een zeer goed resultaat. Mijn oude, trage, veel te trage Duron 600 racet nu rond met een nieuwe snelheid van 1 GHz

Is eigenlijk een heel groot geluk bij een klein ongelukje. Ik ben wat aan het schraapen en kleuren geweest op mijn processor om em in eerste instantie naar 800 te krijgen. Dat gedaan hebbende probeerde ik de compu op te starten met een zwart scherm tot gevolg.
Ik was dus aan het twijfelen of ik de baantjes wel goed had weggeschrapt dus ben ik weer wat aan het schrappen gegaan, en nu iets netter dan voorheen. Na het schrapen goed schoongemaakt en daarna ingekleurd. Toen kwam ik erachter dat je ook kon spelen met de core-voltage.
Dus ben ik weer wat aan het kleuren geweest dat de core-voltage op zou krikken tot 1,8 V en de proc weer trug in de compu gepropt. Booten en voila, hij doet het.

Maar wat schepte mijn verbazing, er stond niet de verwachte 8 x 100 = 800 MHz, maar 10 x 100 = 1000 MHz !!!!! Na enige twijfel en bang mijn proc over te belasten heb ik eem toch maar geboot. Ik was toch al half van plan om een 1.2 GHz Duron aan te schaffen dus waarom niet?
Booten ging goed, proc werdt niet eens warm. Even een kwartiertje getest met LoftCrack om mijn proc op 100% te belasten en nu werdt de processor wel warm maar niet echt meer dan 42 graden. Dit heb ik even door laten lopen en daarna ben ik maar weer Renegade gaan spelen. En soepeltjes dat dat ging zeg !!!

Dus ja, wat ik nou precies heb foutgedaan weet ik niet maar waarschijnlijk is een baantje niet goed genoeg gekleurd maar nu maak ik em niet meer open. Moet nog even een paar benchmarks eroverheen halen maar het loopt nu al meer dan 4 uur stabiel, en van die 4 uur is zeker 2 uur intensief gebruik gemaakt van de proc.

Dus in het kort, ikke goed, ikke blij, ikke gelukkig.

Sig was TE oud!!

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Enneuh, nog ff wat info over de proc.

Duron Spitfire
datum: jaar 2000, week 35
stepping: DHBA

officiele specs:
snelheid: 600 - 950 MHz
voltage: 1.6 - 1.7 V

Dus de proc draait nu zeer goed, en wel boven specs *D

Sig was TE oud!!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:09
Leuke overclock, maar volgens mij hebben best wel veel mensen hun Duron 600 op 1000 lopen. Maar het blijft zeker lekker!