Wat is het de laatste tijd met die spellen?

Pagina: 1
Acties:

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Dit topic gaat eens niet over de 'genre wars' (te veel shooters, te weinig adventures, etc.), maar meer over de rotte bugs die ik de laatste tijd in steeds meer spellen tegen komt.

Neem nou bijvoorbeeld Morrowind, die klapt er om de zoveel tijd uit, je kan oneindig geld jatten door constant ergens op te klikken, je valt soms gewoon door de grond heen, hij vergeet soms je skillpoints er weer bij af te trekken na het gebruik magisch item (heb nou 200 speed, door die bug >:) ) en allemaal fouten die imho erg slecht is afgemaakt.

Ik heb ook sinds kort warrior kings, en dat begint ook niet goed, het invert mousescroll werkt niet, hij klapt er ook om de zoveel uur uit, en ik heb het gevoel dat ik nog veel meer bugs gaat tegenkomen.

Met mijn systeem heeft het niks te maken trouwens, aangezien ik een tweaker bent ;) :P .
Wat is het met de spelmakers tegenwoordig? Is het moeilijker, zijn ze luier? Tis ieg geen goede ontwikkeling imho :X .

Steam

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
luie devvers volgens mij
mensen kopen 't toch wel

daarnaast moeten dingen ook als maar sneller gereleased worden, waardoor de tijd om bugs te vinden en te fixen sterk verminderd wordt

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:57
Het lijkt er in mijn ogen op, dat ze games op het laatst nog even snel afraffelen om hem maar op tijd in de winkel te hebben liggen, zodat ze meteen weer door kunnen gaan met het volgende spel. Jammer dan dat ie wat later komt, heb liever dat ie wat later komt en dat hij dan helemaal 100% goed werkt, ipv dat ik om de dag een nieuwe patch moet hebben.

There is no magic.

• pica
Dat is toch wel weer beter van blizzard, ze schieten geen donder op, maar je kan er zeker van zijn dat hun zooi goed in elkaar steekt.

Steam

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 13 juni 2002 21:20 schreef JeanLucPicard het volgende:
Dit topic gaat eens niet over de 'genre wars' (te veel shooters, te weinig adventures, etc.), maar meer over de rotte bugs die ik de laatste tijd in steeds meer spellen tegen komt.

Neem nou bijvoorbeeld Morrowind, die klapt er om de zoveel tijd uit, je kan oneindig geld jatten door constant ergens op te klikken, je valt soms gewoon door de grond heen, hij vergeet soms je skillpoints er weer bij af te trekken na het gebruik magisch item (heb nou 200 speed, door die bug >:) ) en allemaal fouten die imho erg slecht is afgemaakt.

Ik heb ook sinds kort warrior kings, en dat begint ook niet goed, het invert mousescroll werkt niet, hij klapt er ook om de zoveel uur uit, en ik heb het gevoel dat ik nog veel meer bugs gaat tegenkomen.

Met mijn systeem heeft het niks te maken trouwens, aangezien ik een tweaker bent ;) :P .
Wat is het met de spelmakers tegenwoordig? Is het moeilijker, zijn ze luier? Tis ieg geen goede ontwikkeling imho :X .
Eerst bij counterstrike-campzone was je te snel voor ons en nu ook bij morrowind? Als ik je tegenkom op campzone dan zwaait er wat! :(
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Op donderdag 13 juni 2002 21:22 schreef The Will het volgende:
Het lijkt er in mijn ogen op, dat ze games op het laatst nog even snel afraffelen om hem maar op tijd in de winkel te hebben liggen, zodat ze meteen weer door kunnen gaan met het volgende spel. Jammer dan dat ie wat later komt, heb liever dat ie wat later komt en dat hij dan helemaal 100% goed werkt, ipv dat ik om de dag een nieuwe patch moet hebben.
ja, lijkt mij ook
maar ik wordt er goed ziek van dat je dan na een week alweer een patch moet downen
dat ze het gewoon grotendeels in 1x goed doen, ipv serieuse bugs te laten zitten :(

• The Will
Inderdaad, zat bij dit topic meteen aan Diablo 2 te denken, is erg lang uitgesteld maar je kreeg er ook wel degelijk wat voor terug.

Spellen die eigenlijk gewoon niet af zijn, en op het laatst nog even afgeraffeld zijn, heb ik altijd spijt van als ik daar €45/50 voor heb betaald :(

Ik snap het ook niet eigenlijk, waarom niet gewoon het spel helemaal afmaken en dan iets later in de winkel krijgen? Wat is het voordeel er aan om het spel zo snel mogelijk uit te brengen en vervolgens tig patches uit te brengen :?

There is no magic.

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 21:24 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

Eerst bij counterstrike-campzone was je te snel voor ons en nu ook bij morrowind? Als ik je tegenkom op campzone dan zwaait er wat! :(
;)
Dan neem ik toch maar wat meer vrienden mee :P .

Steam

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:26 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

welke vrienden ? >:)

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 21:26 schreef The Will het volgende:
Inderdaad, zat bij dit topic meteen aan Diablo 2 te denken, is erg lang uitgesteld maar je kreeg er ook wel degelijk wat voor terug.

Spellen die eigenlijk gewoon niet af zijn, en op het laatst nog even afgeraffeld zijn, heb ik altijd spijt van als ik daar €45/50 voor heb betaald :(

Ik snap het ook niet eigenlijk, waarom niet gewoon het spel helemaal afmaken en dan iets later in de winkel krijgen? Wat is het voordeel er aan om het spel zo snel mogelijk uit te brengen en vervolgens tig patches uit te brengen :?
Simpel, marketing... bijvoorbeeld voor kerst e.d... zeker als het een populair spel is, moet je het DAN uitbrengen.

Steam

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 21:26 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

welke vrienden ? >:)
Ken ik jou? O-) ;) .

Steam

• Crash
Op donderdag 13 juni 2002 21:26 schreef The Will het volgende:

ja, maar dan krijg je hetzelfde als bij New World Order
iedereen begint te klagen en te zeiken dat het niet snel genoeg uitkomt

ikzelf zie ook liever dat spellen iets later uitkomen,
maar dan wel zo goed als bug vrij

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 13 juni 2002 21:26 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

welke vrienden? :D
jij???????vrienden????????? hahahaha
FI ;)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Tja, bugs blijven toch wel in spellen, de reden is ook dat spellen steeds groter worden daarom zat een spel als The Elder Scrolls II: Daggerfall ook vol met bugs, het is een verscrikkelijk groot spel en dan kun je nooit alle bugs er uit halen... Tja, en wat afravelen betreft, je kunt het idd zo noemen maar het gebeurd ook vaak genoeg als een spel lang in ontwikkeling is dat het spel op andere punten wordt afgemaakt door de spelers (Daikatana is een goed voorbeeld lijkt mij en ik vrees dat Duke Nukem 4ever ook zo'n voorbeeld wordt :{)

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 21:28 schreef White Dust het volgende:
Tja, bugs blijven toch wel in spellen, de reden is ook dat spellen steeds groter worden daarom zat een spel als The Elder Scrolls II: Daggerfall ook vol met bugs, het is een verscrikkelijk groot spel en dan kun je nooit alle bugs er uit halen... Tja, en wat afravelen betreft, je kunt het idd zo noemen maar het gebeurd ook vaak genoeg als een spel lang in ontwikkeling is dat het spel op andere punten wordt afgemaakt door de spelers (Daikatana is een goed voorbeeld lijkt mij en ik vrees dat Duke Nukem 4ever ook zo'n voorbeeld wordt :{)
Mag dan wel wezen, maar die fouten die ik opnoem zijn toch redelijk grove bugs hoor :{ . Die zou je met 2 patches moeten kunnen verhelpen imho.

Steam

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:27 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

welke vrienden? :D
jij???????vrienden????????? hahahaha
FI ;)
ik was eerst })

maar anyway, ik vind de spellen kwalitatief ook al een stuk minder tegenwoordig...

ik wil terug naar de snes tijd :'(

Verwijderd

Ik denk eerder dat het een combinatie is van de developer en publisher. Een publisher kan namelijk eisen wanneer het spel af moet zijn. Als een game bijvoorbeeld voor 98% af is dan kunnen ze bijvoorbeeld zeggen: 'Ok jongens, we brengen de game naar de drukkerij, de bugs mogen jullie met patches eruit halen'. Dit doen ze bijvoorbeeld om geen concurrentie te krijgen met andere games. Uitstellen is dus geen optie. Zo zul je waarschijnlijk ook nooit een Westwood RTS en een blizzard RTS zien die in dezelfde maand uitkomen.

Natuurlijk hangt het ook af van de visie van het bedrijf. Nintendo/Rare/Blizzard zullen nooit een afgeraffelde game op de markt brengen. That's why I like them :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

dan ga ik terug naar de amiga tijd.
maar toen had je ook veel bugs. maar daar maalde je niet om.

Sommige bugs zijn ook leuk. speelt codename eagle maar's. of quake met strafe jumping, dat was ook niet geplanned, maar geeft toch een sterke gameplay weer

• The Will
Op donderdag 13 juni 2002 21:30 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

ik was eerst })

maar anyway, ik vind de spellen kwalitatief ook al een stuk minder tegenwoordig...

*Snes emu geeft* :+

Toch snap ik het niet, Diablo 2 is veel uitgesteld maar om nou te zeggen dat het daardoor minder is verkocht, nee, dacht het niet. Dus waarom nou zo brak uitbrengen, behalve met feestdagen dan.

There is no magic.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:30 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

ik was eerst })

NES TIJD!!!!

Mario3 !! LoL!! :D

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 21:34 schreef The Will het volgende:

[..]

*Snes emu geeft* :+

Toch snap ik het niet, Diablo 2 is veel uitgesteld maar om nou te zeggen dat het daardoor minder is verkocht, nee, dacht het niet. Dus waarom nou zo brak uitbrengen, behalve met feestdagen dan.
Mjah, das blizzard he.

Steam

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

ik zit me nu ook echt zenuwachtig te maken vanwege neverwinter nights en battlefield 1942. Maar als ik een product in handen krijg die maar half is afgemaakt dan weet ik niet wat er gebeurt, dan zou ik welles uit de gameswereld stappen. Ik speel al minder games omdat er weinig vernieuwends komt, en maximaal maar 1 week plezier heb met een spel(ik laat half-life hier buiten).

Maar NwN en Battlefield 1942 brengen toch weer iets tofs in de game wereld. UT2003 kan me niks schelen, want dat zie ik toch weer als een standaard shooter met mooie graphics.

NwN heeft iets nieuws qua roleplaying. En Battlefield 1942 is zeg maar een opvolger van codename eagle, dus super toffe gameplay via internet/LANs.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sponge

Serious Game Developer

Tsja, games worden groter, meer code, nieuwe hardware, nieuwe code om hardware te ondersteunen, Nieuw OS (XP) die opeens bepaald dat berekeningen anders moeten (serieus! met XP komen afwijkingen in FP berekeningen voor, nog nooit bevestigd door iemand, maar ik ben 90% zeker hierover)

Vroeger waren spellen ook 2D he, nu komt er letterlijk een dimensie bij (3D). Dan hebben we ook nog de verschillende formaten voor bit depths, voorbeeldje:
D3DFMT_A8R8G8B8
32-bit ARGB pixel format with alpha.
D3DFMT_X8R8G8B8
32-bit RGB pixel format where 8 bits are reserved for each color.
D3DFMT_R5G6B5
16-bit RGB pixel format.
D3DFMT_X1R5G5B5
16-bit pixel format where 5 bits are reserved for each color.
D3DFMT_A1R5G5B5
16-bit pixel format where 5 bits are reserved for each color and 1 bit is reserved for alpha (transparent texel).
D3DFMT_A4R4G4B4
16-bit ARGB pixel format.
En zo schiet het lekker op (hebben we ook nog de verschillende implementaties van blending onder video kaarten,etc.)...en spel kan simpel weg gewoon niet bug free zijn... :)

En of dit nou altijd aan de developer ligt? denk eerder aan diegene die de distributie regelt..die wil geld zien, het liefts voor Kerstmis, of weet ik veel..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik ben het er ook helemaal mee eens.
Sommige fouten vallen zo erg op dat je je soms echt afvraagd of ze het uberhaupt wel goed testen!!!!

Verwijderd

het valt mij juist de laatste tijd op dat een radeon1 echt niet meer voldoende is :D

kut ding ik wil een r300/parhelia :)

• Crash
Op donderdag 13 juni 2002 21:47 schreef BzrK het volgende:
het valt mij juist de laatste tijd op dat een radeon1 echt niet meer voldoende is :D

kut ding ik wil een r300/parhelia :)
volgens mij zit jij verkeerd :?

Verwijderd

nee hoor... die bugs vallen mij niet zo op maar wel dat de spellen veel meer van hw gaan eisen. dx8 hw wordt echt nodig en dat had ik tot 2 maanden geleden gewoon niet nodig.

Morrowind ut2 draaien bv niet lekker bij mij....

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 22:02 schreef BzrK het volgende:
nee hoor... die bugs vallen mij niet zo op maar wel dat de spellen veel meer van hw gaan eisen. dx8 hw wordt echt nodig en dat had ik tot 2 maanden geleden gewoon niet nodig.

Moet je eens gaan upgraden jong :7 .

Steam

Verwijderd

grrr piemel!

Ik wil wel maar er is op moment niet een kaart die ik het geld waard vind ff w88 dus...

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:09 schreef BzrK het volgende:
grrr piemel!

Ik wil wel maar er is op moment niet een kaart die ik het geld waard vind ff w88 dus...
Koop een console :P geen upgrades nodig, en geen spellen met bugs...of moet ik zeggen 'minder' want ik ken 2 consolespellen met een bug erin.

• pica
Met sonic en mario zit ik regelmatig in de muur vast anders hoor :7 .

Steam

• PromWarMachine
  • Laatst online: 24-01 22:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

Persoonlijk ben ik van mening dat elke developer een voorbeeld kan nemen aan Blizzard Entertainment. Niet alleen omdat ik hun spellen geweldig vind, maar ook omdat je er écht geen bug in vinden zult!

Enig nadeel is dan, dat het lang kan duren voor de release is, WarCraft III bijvoorbeeld is eind vorige eeuw (:+) al aangekondigt en zal door een samenloop van omstandigheden pas de 29e van deze maand in de winkels liggen, da's een ontwikkeling van 2,6 jaar!

Dividend for Starters

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op donderdag 13 juni 2002 22:20 schreef JeanLucPicard het volgende:
Met sonic en mario zit ik regelmatig in de muur vast anders hoor :7 .
Met een emu zeker :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:22 schreef PromWarMachine het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat elke developer een voorbeeld kan nemen aan Blizzard Entertainment. Niet alleen omdat ik hun spellen geweldig vind, maar ook omdat je er écht geen bug in zult vinden!

Enig nadeel is dan, dat het lang kan duren voor de release is, WarCraft III bijvoorbeeld is eind vorige eeuw (:+) al aangekondigd en zal door een samenloop van omstandigheden pas de 29e van deze maand in de winkels liggen, da's een ontwikkeling van 2,6 jaar!
Tweede nadeel is dat ik niet denk dat de financiers van Blizzard geld genoeg hebben om elke developer te gaan steunen. Niemand kan 3 jaar aan een spel werken zonder externe financien. Daarbij, wat moeten we in de tussentijd dan doen? ;)

Nu ben ik het met je eens dat Blizzard erg goed is (speel SC elke dag) maar er zijn er wel meer. Bugs zijn inherent aan PC's, zo simpel zie ik het.

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 22:25 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Met een emu zeker :P
Euhm... jah :P . Btw... misschien gaat ik een Xbox halen, speciaal om jou te pesten >:) ;) .

/edit
Ben, gaat ook mee naar campzone om die bloodclot een lessie te leren >:) :P .

Steam

• Crash

aaaah, ok :)
vond het een beetje een vage post, maar begrijp je nu volkomen :P

• GZ

GZ

!!

Op donderdag 13 juni 2002 22:28 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Euhm... jah :P . Btw... misschien gaat ik een Xbox halen, speciaal om jou te pesten >:) ;) .

/edit
Ben, gaat ook mee naar campzone om die bloodclot een lessie te leren >:) :P .
Okee, op voorwaarde dat je geen XBox haalt maar een GameCube. :+

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• pica
Op donderdag 13 juni 2002 22:34 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Okee, op voorwaarde dat je geen XBox haalt maar een GameCube. :+
Iiyama monitor ook goed? :P .

Steam

• GZ

GZ

!!

Op donderdag 13 juni 2002 22:39 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Iiyama monitor ook goed? :P .
Jij gaat bloedklot in je eentje te lijf. :P

Maar we raken een beetje offtopic.

Mr. Rudi, welke spellen zijn dan volgens jou bugspellen?

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Op donderdag 13 juni 2002 21:20 schreef JeanLucPicard het volgende:
*knip
... maar meer over de rotte bugs die ik de laatste tijd in steeds meer spellen tegen komt.

*knip
Dat komt door het vele leechen wat een hoop mensen doen ( ok ok ik heb laatst voor het eerst een ISO geleecht (oid) GTA3) maar voor de rest heb(ben) ik(wij) allemaal de officiele CD's van de spellen die we hebben, maarja er zijn ook van die LUI die nog nooit van een spel "kopen" hebben gehoord |:( jammer hoor :( maar dat zullen die game developers ook niet echt leuk vinden imho.....

toch?

:)

Kijk dat bedoel ik UT2 hebben terwijl die nog niet eens uit is |:(
tja....

• pica
Daar is al een gelekte demo van hoor...

Steam

Verwijderd

tjah ik ben erg gevoelig voor dat soort dingen ik heb ook geloof ik van alle windows versies betas gehad. Stout mag niet weet ik maar ja.... bovendien heb ik niet geld overal voor. Maar van ut2 weet ik bijna wel zeker dat ik het ga kopen, ben je nu gerust gesteld? :P

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
misschien nemen de games developers wel een voorbeeld aan microsoft?

met brakke software toch nog recordwinsten draaien? :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Speel eens TES: Arena en TESII:Daggerfall, vind ik de bugt in morrowind tot nu toe nog erg meevallen. Maar ik speel het nog niet zo lang. Weinig tijd gehad tot nu toe.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op donderdag 13 juni 2002 22:28 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Bugs zijn inherent aan PC's, zo simpel zie ik het.
hmm... zou eerder zeggen:

Bugs zijn inherent aan MENSEN die met een PC sleutelen :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Dungeon Keeper was twee jaar achter elkaar uitgeteld. Elke keer, 'nee volgende maand', de maand erop: 'nee volgende maand'. En dat bijna 2 jaar lang.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 00:17 schreef Madrox het volgende:

[..]

hmm... zou eerder zeggen:

Bugs zijn inherent aan MENSEN die met een PC sleutelen :+
Hehe ja dat ook ja :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezecht niet zo'n ramp, ALS er maar snel goede patches komen die dus ook werken. :)
Als iedereen dat zo erg vind, waarom spelen er zo veel mensen dan BETA's?
Die komen dus eerder uit dan in de winkel, maar zitten ook meer bugs in en toch heeft niemand daar moeite mee? :)

Het is in ieder geval niet zonde van je geld, als er dus maar een goede patch voor de problemen komt. :)
Maarja, dat is dus maar net de vraag, komt er op tijd een patch voor jouw probleem..

🌞🍃

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
• Spellen worden steeds uitgebreider -> Meer kans op bugs

• Gaat steeds meer geld in om -> Tijd is geld, dus zo snel mogelijk uitbrengen

• Veel verschillende hardware -> Kans op compatibiliteitsproblemen (zie console games.. minder bugs (denk ik))

Zo denk ik erover :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 12:42 schreef Marv het volgende:

• Spellen worden steeds uitgebreider -> Meer kans op bugs

• Gaat steeds meer geld in om -> Tijd is geld, dus zo snel mogelijk uitbrengen

• Veel verschillende hardware -> Kans op compatibiliteitsproblemen (zie console games.. minder bugs (denk ik))

Zo denk ik erover :P
plus nog dat mensen tegenwoordig gemakkelijk aan patches komen. toen er nog geen internet was moesten de developers wel een bugvrij spel maken want anders werd het gewoon niet verkocht.

Verwijderd

ik denk idd dat het vooral ligt aan het feit dat alles snel uitgebracht moet worden, alle tweakers(wereldwijd) liggen te kwijlen als er een kicke spel aankomt en dus willen de devjes alles vlug afhebben en komen er op die manier steeds meer bugs in. Volg dan in godesnaam het voorbeeld van 3DRealms met Duke Nukem Forever, dat spel laat ook al 5 jaar op zich wachten, want als 3DR zegt het is niet af, is het niet af, dus blijfe wij maar wachten.

Verwijderd

ik vindt het toch verdacht dat de topicstarter net de bugs opsomt die hem goed uitkomen in morrowind, volgens mij heeft ie ze van een site geplukt.

nu ZOveel bugs kom ik toch niet tegen hoor, soms wat texturefouten enzo, maar verder valt het heel goed mee.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ben het er ook mee eens. RTCW bijvoorbeeld stikt van de fouten!

Denk je dat ze het oplossen met patches, maar bij RTCW komen er iedere patch wel weer nieuwe bugs voor in de plaats!
Pagina: 1