Toon posts:

POP3 koppeling naar Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We op werk hebben een linux server staan, RedHat 6.2 daar kan geen POP3 doorheen omdat die geblokt is en omdat we daar nog geen programma voor hebben...
Nu is me vraag, kan ik een link leggen tussen RedHat en bv. Outlook en hoe moet ik dat doen en met welk programma.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
wat wil je nou precies? leg es duidelijk uit.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een linux server...via daar willen we onze pop3 mail binnenhalen....
Duz een mailserver die compatible is met Outlook voor onze werk pc's

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Bedoel je dat je Linux machine tussen je interne en je externe netwerk staat, en dat je dus 'door je server/firewall heen' je e-mail op wilt halen?
Dan kan je:
- Of met je firewall de juiste poort (110 meen ik) van je ene naar je andere netwerkkaart doorsturen.
- Of op je Linux machine een mailservertje gaan draaien, en die dan elke x minuten je e-mail laten ophalen. Zelf haal je je e-mail dan weer van die Linux server op.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op donderdag 13 juni 2002 21:19 schreef Tsaarmark het volgende:
We hebben een linux server...via daar willen we onze pop3 mail binnenhalen....
Duz een mailserver die compatible is met Outlook voor onze werk pc's
Nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat moet die linux server doen? Wil je van die bak een pop3 server maken? Wil je dat die bak mail ophaalt van een externe pop3 server?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dat die POP3 toelaat zodat er in het netwerk vie outlook e-mail opgehaald kan worden, maar daarvoor moet er denk ik op de server een POP3 en SMTP server komen, of zit ik nu fout?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Nee, helemaal goed. Ook wil je waarschijnlijk iets als fetchmail dat elke 10 minuten je e-mail controleerd en op de server zet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
het zit eigelijk zo....er is 1 pc in het netwerk (15 computers) die outlook moet gebruiken duz ze e-mail ophalen..de rest hoeft dat allemaal niet en ik wil dat het via de server gaat duz niet extra kabels...maar de server blockt nu POP3, kan ik dan niet alleen een port openzetten ofzo voor pop3 en smtp?

Verwijderd

Moet je gaan pluggen met fwtk. Of met tunnel gaan werken.
Pagina: 1