800Mhz sneller dan 866Mhz met GP4 ?

Pagina: 1
Acties:

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 22:27
Ik heb Op 2 Computers Grand Prix 4, op een Intel Pentium III 800Mhz en op een Intel Pentium III 866Mhz. In beide computers zit 256MB ram, in de P800 zit een ASUS AGP V6600 Deluxe [Geforce 1]. In de P866 zit een ASUS AGP V7100 [Geforce II]. beide kaarten zijn 32 MB. Wat nu het probleem is is dat het spel op de Pentium 800 sneller gaat als op de 866 met dezelfde instellingen. Ook gerbuiken de computers de nieuwste versie van DirectX, en gebruiken ze NVIDIA drivers (niet de nieuwste). de P866 gebruikt v28.84

er draait geen overbodige software op de achtergrond de P866 heeft geen virusscanner, terweil de p800 deze gewoon aankan laten staan. Alle 2 de computers gebruiken Windows XP Professional.

Wie weet een oplossing voor mijn computertje :P

Verwijderd

en misschien hebben ze wel een verschillend moederbord?

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 22:27
Op donderdag 13 juni 2002 21:08 schreef machielwagenaar het volgende:
en misschien hebben ze wel een verschillend moederbord?
Sure de 866 heeft een Asus CUV4X-e
de 800 heeft een Asus P3V4X

Maar wat heeft er dat mee te maken ?

Verwijderd

Het kan gewoon zijn dat die onderdelen toevallig niet zo 'perfect' met elkaar samenwerken. Bij elk systeem is dat weer anders.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Welke versie draait die andere pc dan van de detonator? Dan kan je op allebei de snellere zetten.

Juist

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat dacht je van geheugen, harde schijf, mobo, cdrom, chipset..
deze hebben allemaal invloed op de snelheid.

MHZjes zeggen niets.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Een Asus 7100 is dus een Geforce2MX, en die kan langzamer zijn dan een klassieke Geforce(1) met DDR geheugen, zeker als de GF2MX SDR geheugen heeft. Ik meen me nog wat reviews te herinneren waarin dat naar voren kwam.
Er is dus waarschijnlijk niks mis met je P!!! 866.

specs

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zet er een }:O op, en je zult zien dat die 866 echt wel sneller is dan die 800 :)

Juist

Verwijderd

de asus 7100 = een MX. Die is langzamer dan de GF 256, zeker als die ook nog eens DDR ram heeft ;)
En maybe heeft hij ook nog getweaked en jij niet :?
Pagina: 1