Floppycontroller stuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zie bovenstaande :'(

Ik kan wel booten vanaf cdrom en de harde schijf doet het ook nog prima, maar de onboard floppycontroller is stuk. Ik wil een pctje verkopen maar dan moet hij wel helemaal 100% zijn.

Kan ik zomaar een oude io-controller erin prakken icm windows 98??

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
isa scsi controller + scsi floppydrive 2ehands op de kop tikken

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Een oude controller gaat waarschijnlijk niet werken. Misschien kun je voor een prikkie een LS-120 op de kop tikken; die sluit je aan op de IDE controller, kan floppies lezen en ook nog speciale 120MB floppies (die overigens nergens meer te krijgen zijn ;))

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 20:57 schreef Nono_home het volgende:
isa scsi controller + scsi floppydrive 2ehands op de kop tikken
Een scsi floppy drive? Heb ik nog nooit gezien. Weet je zeker dat die bestaan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:00 schreef Chemist het volgende:
Een oude controller gaat waarschijnlijk niet werken. Misschien kun je voor een prikkie een LS-120 op de kop tikken; die sluit je aan op de IDE controller, kan floppies lezen en ook nog speciale 120MB floppies (die overigens nergens meer te krijgen zijn ;))
ls-120 drives zijn overigens ook nog heel zeldzaam en die vind je niet zomaar !

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Je kunt wel een oude ISA controller erbij prikken, zolang je deze een mogelijkheid heeft om de IDE op de ISA controller uit te schakelen. Hierna schakel je alle COM/PAR/FLOPPY zaken uit in de BIOS, en werken.

Heb hier ook nog een P1 bord liggen met hetzelfde probleem, is ook zo opgelost.

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Bij sommige moederborden gaat de onboard I/O controler uit als een externe aansluit dus het kan zijn je je je HDD en CD-ROM moet verplaatsen voor de rest kan het gewoon.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het wordt wel een zooitje als je losse dingen gaat plaatsen, plus dat je veel kans hebt, dat de problemen zich opstapelen...

en het verkoopt dan ook slechter denk ik :)

maar ja, je moet toch wat, is een andere mobo geen optie?

edit:

wat voor comp is het eigenlijk? (just curious)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 13 juni 2002 21:10 schreef floduR het volgende:
het wordt wel een zooitje als je losse dingen gaat plaatsen, plus dat je veel kans hebt, dat de problemen zich opstapelen...

en het verkoopt dan ook slechter denk ik :)

maar ja, je moet toch wat, is een andere mobo geen optie?

edit:

wat voor comp is het eigenlijk? (just curious)
Het is een oude p2-333 mhz op een AT board. Alles doet het nog, behalve de floppycontroller dus.

Ik heb wel eens gelezen dat er een grote kans is dat Windows raar gaat doen als je alles over zou zetten op een isa io-controller (32/16 bit, compabiliteitsgezeik enz.).

Een LS-120 is dus ook geen optie. De bios kan alleen maar van hd/cdrom/floppy en scsi opstarten.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 21:25 schreef Frankie02 het volgende:

[..]

Een LS-120 is dus ook geen optie. De bios kan alleen maar van hd/cdrom/floppy en scsi opstarten.
Op mijn ouwe pII (op een MSI 6117 met intel 440LX) had je ook alleen die keuzes, maar als je floppy koos, start ie altijd netjes op van ls120.

Firmpete on Aerie Peak

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Killjoy

Klingon lawn products

In de BIOS je FDD uitzetten. Gewoon een oude ISA controllerkaart pakken en alles behalve de FDD op de kaart uitjumperen (is dat een woord :?). Werkt best. Ik spreek uit ervaring.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

De Adaptec 1542 SCSI kaart heeft een floppycontroller. Maar handiger is een Floppy controller op te kop te tikken of een externe USB oplossing maar die zal door de bios van die pc vast niet ondersteund worden.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1