Toon posts:

open office met meerdere users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net openoffice geinstalleerd onder root en nu blijkt dat als ik inlog op een andere naam ik het niet kan openen :( alleen onder root. Wat heb ik verkeerd gedaan?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

je moet installeren met setup /net dan doe je een installatie voor meerdere gebruikers! Daarna nog voor elke user ff vanuit de geinstalleerde dir installeren en je hoeft nog maar 1 mb te gebruiken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

als root installeren met /net
en dan in /usr/local/openoffice641c ofzo zetten
en dan voor elke gewone user de setup in /usr/local/openoffice641c draaien
dan kun je kiezen of je een kleine net install wilt of als nog de volledige install

Verwijderd

imdos jij bent snel! :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik setup /net intype in terminal opent hij de RH setup, hoe open ik de OpenOffice setup in de terminal?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op donderdag 13 juni 2002 23:31 schreef sjorsie het volgende:
als ik setup /net intype in terminal opent hij de RH setup, hoe open ik de OpenOffice setup in de terminal?
Wanneer je een commando intypt zal hij allereerst (en waarschijnlijk alleen) in de directories zoeken die in $PATH gedefineerd zijn.
Type 'echo $PATH' om te zien welke dat zijn. Uit veiligheids overwegingen worden commando's in the huidige directory niet standaard uitgevoerd.

Om commando's uit de huidige directory uit te voeren moet je expliciet opgeven dat hij in de huidige directory moet zoeken door er ./ voor te zetten. Je kan ook het volledige pad opgeven naar het programma.

Dus gewoon: ./setup /net

edit:
iets meer onderbouwde uitleg...
Pagina: 1