Toon posts:

[Debian] apt-get en Woody

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sommige mensen hier op het forum schreven dat ze Woody in hun apt-get file hebben gezet zodat ze altijd Woody hebben ook op het moment dat Woody van testing naar stable gaat (any minute now).
Daar heb ik twee vraagjes over:

- Hoe werkt dat? Gewoon in de config file alles waar testing staat vervangen met woody?
- Waarom zou je dat doen? Je gebruikt nu toch ook testing, waarom zou je daar niet mee door gaan?

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Op donderdag 13 juni 2002 15:52 schreef BartDex het volgende:
[..]
- Hoe werkt dat? Gewoon in de config file alles waar testing staat vervangen met woody?
jup helemaal goed
- Waarom zou je dat doen? Je gebruikt nu toch ook testing, waarom zou je daar niet mee door gaan?
antwoord wel iemand die er wat meer verstand van heeft dan mij
(en kan ff niks zinnigs bedenken) :)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het is nog niet helemaal zeker hoe de nieuwe testing tot stand zal komen, maar één van de mogelijkheden (waar ik overigens tegen ben) is het compleet overzetten van de huidige Unstable (=Sid) naar Testing. Als je dan Testing draait, dan krijg je plotseling een flinke update voor je kiezen met een boel software waarvan de stabiliteit minder bewezen is dan in Testing. Ik kan me voorstellen dat mensen daar weinig zin in hebben en daarom kiezen om gewoon Woody te blijven draaien tot ze zelf kiezen om over te stappen naar een nieuwe Unstable.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Een logischere stap zou zijn om van de stable tree uit te gaan, en daar updates in aan te brengen. Dat wil zeggen packages die geen critical bugs meer hebben. Zo hou je toch een redelijk stabiele testing, en kan je mooi de dependency problemen verhelpen die ontstaan.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het mooiste zou zijn om nergens vanuit te gaan.

edit:

Dus gewoon beginnen met een lege tree. En als de Sid-pakketten minstens X weken hebben gestaan zonder kritieke bugs o.i.d. (zie huidige transfer-regels),dan naar testing.

Verwijderd

gewoon de stables vervangen door woody, apt-get update en dan apt-get upgrade (evt. ook dist-upgrade), en gaan met die banaan :)

over het algemeen is testing, *echt* testing. En bevat dus wel eens fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Ik heb testing door woody vervangen en stable laten staan (bij security).
Pagina: 1