Toon posts:

data verbinding tussen 2 filialen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb het volgende probleem:

Wij hebben 2 filialen, namelijk in Almelo (7602KA), en Asperen (4147CR) .

De afstand is 150 KM (hemelsbreed waarschijnlijk minder).

er zijn naar mijn weten op beide postcode's GEEN (standaard) breeband oplossingen (*DSL of KABEL).

Toch moet er eigenlijk een verbinding tussen die 2 filialen zijn van 512Kbit, en als het kan 1024 Kbit.

Welke andere oplossingen zijn er, behalve PEPERdure huurlijnen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Als DSL en kabel enzo er niet is, en huurlijnen te duur zijn voor je, kan ik maar 1 ding bedenken.....

Schotel.

Stond laatst op de FP een artikel over een bedrijf dat dus ook upload verzorgde. Wel zo handig :)

Kostenplaatje zal alleen vrij hoog liggen,
daarnaast heb je beste pingtijden... (ff heen en terug naar satteliet)

Heel misschien is een straalverbinding mogelijk, maar ik weet niet hoe je met vergunningen zit, daarnaast moet je bij 150Km de antenne's wel erg hoog zetten wil je de bolling van de aarde buiten invloed laten..

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat is veel te duur wat wil je per maand uitgeven zo ongeveer. peperduur is eenbeetje vaag

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
1024Kbit: 8 * ISDN-2 of ISDN-30 al of niet met BOD. Kost wel wat tikken en een gechikt modem, maar 't is te overwegen. PTT wordt errug blij van je.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

huurlijn waarbij je enkel betaald voor je verbruik (frame relay)

You don't need eyes to see, you need vision

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ik heb van mensen gehoord dat zij een ADSL verbinding hadden lopen over een 'dode' huurlijn, maar ik weet niet in hoeverre KPN dit ondertussen heeft weten te verdringen...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
ik vind die schotel ook wel interesant, zeg maar dat de kosten per maand op mogen lopen tot MAX 1500 euro p/m.
investerings kosten maakt niet zo heel erg veel uit!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 14 juni 2002 01:34 schreef EsCo het volgende:
Ik heb van mensen gehoord dat zij een ADSL verbinding hadden lopen over een 'dode' huurlijn, maar ik weet niet in hoeverre KPN dit ondertussen heeft weten te verdringen...
Dat is inmiddels bijna verdrongen. En bovendien werkt dat niet over 150 km omdat je dan langs een paar centrales/routers moet.

Kan Versatel ofzo niets betekeken, of vragen die ook belachelijke prijzen?

• Goshimaplonker298
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 18:30

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Straal verbindingen werken niet over zo een afstand.

schotel is leuk alleen DUUR.

een Huurlijn is duur maar waarschijnlijk datgene waarop je uitkomt. maar is inderdaad peperduur
onze vrienden van de KPN hebben tegenwoordig ook die LAN -> LAN connects kan je aardig wat bandbreedte krijgen voor weinig. probleem is alleen je moet wel binnen hun City Ring netwerk vallen (wat die postcodes trouwens niet doen )

je zou natuurlijk kunnen proberen om een paar isdn lijnen naast elkaar te trekken. een internet provider te vinden die flat rate doet. dit op beide vestigingen en dan gaan VPN'en. kan je nog wat bandbreedte kweken. maar ga maar rekenen dat zijn toch nog een paar lijntjes voordat je op de 514Kbit of 1024Kbit zit

ben alleen bang dat er gewoon geen goedkope oplossing is

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denwk dat een cityring erg moeilijk gaat worden omdat ik niet denk dat ze dat aanbiedieden in asperen. Het kan ook half half dus aande ene kant een framelijn naar de framepop en aan de andere kant een cirtyrin op frame. Informeer eens bij KPN wat S-Frame kost is een goedkope variant van een 2 MB lijn

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
maar een verbinding tussen 2 bedrijven die niet aan het internet ligt is toch meestal wel wat voordeliger, omdat er geen data verkeer buiten de provider is!?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaa voor jezelf eens na wat je precies met die bandbreedte wilt. En bedenk dan ook dat niet-krietieke applicaties, bijv. e-mail en batch-verwerking best wat langer mag duren. Dan is de daarvoor benodigde bandbreedte ineens een stuk lager. Geef prio's en minimale responstijden voor al je dataverkeer, en kijk dan hoe hoog je uitkomt. Overweeg een packet-shaper voor het toekennen van bandbreedtes. Is een redelijke eenmalige investering, maar werkt perfect.

Lagere bandbreedte --> lagere prijs!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
yep, weet je zeker dat je die bandbreedte nodig hebt ?
Is nogal veel voor een wan-link in het algemeen.

Framerelay is trouwens niet naar gebruik, er is wel degelijk een vast maandbedrag met contract.

Informeer een bij Versatel, daar hebben wij nu ook 30 ADSL business-VPN aansluitingen, en een aantal met behulp van vaste lijnen van KPN naar de POP's als er geen ADSL beschikbaar was.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je Essent kabelcom al eens gebeld ? (verhuren ook leased lines en helemaal niet zo duur t.o.v van anderen).
Maar nu wil je een vaste lijn, vpn krijg je nog steeds niet werken ?
Pagina: 1