[FreeDOS]NEC gaat GNU preload doen

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klein primeurtje hier:

NEC Computers International gaat over een paar maanden FreeDOS als preload op hun systemen zetten. Van de meeste modellen in hun assortiment komt er een versie uit met een "F-" voor het modelnr, waar dus alleen FreeDOS als OS zit.

Dit zou vooral gericht zijn op bedrijven die een corporate license hebben voor MS OSsen op meerdere computers en dan nog een 'plek' in de license over hebben. Een fabrikant is verplicht een OS op een computer te zetten en FreeDOS is de simpelste, goedkoopste oplossing.

Maarja, je bent als je zoiets koopt vrij welk OS je ook wilt erop te zetten. Dat is een forse stap voorwaards, zeker omdat NEC in de zakelijke markt redelijk vertegenwoordigd is.

Vermits ik hier geen bronnen van heb ga ik het niet op de Frontpage posten- ik heb het te horen gekregen bij een porduct training voor nieuwe notebooks die NEC en Packard Bell (die overigens geen FreeDOS preload gaat doen :z ) in September in de verkoop gaat gooien. Intern zijn er wel docs, maar die zijn niet extern toegankelijk en bovendien vertrouwelijk (wat de training niet was, dus volgens mij mag ik dit wel posten).

Op de NEC website is iig nog niets erover te vinden ( www.nec.com en www.nec-online.nl ), maar verwacht er na de zomer meer over te horen.

Oslik blyat! Oslik!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 13 juni 2002 15:18 schreef dion_b het volgende:
Een fabrikant is verplicht een OS op een computer te zetten
In Europa is dat toch niet zo en in Amerika is er toch alleen maar een wetsvoorstel voor?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 21:58 schreef deadinspace het volgende:

[..]

In Europa is dat toch niet zo en in Amerika is er toch alleen maar een wetsvoorstel voor?
Onze legal department zegt dat het verplicht is. Ik heb me er nooit in verdiept, dus kan ik niet zeggen op grond waarvan.

Oslik blyat! Oslik!