Koeler AMD K6-2

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Bij mijn vriendin thuis hebben ze een AMD K6-2 500 Mhz pc. Maar dat ding wordt warm en is onstabiel. Nu heb ik hem enige tijd terug geclocked naar 400 Mhz en dat scheelde in ieder geval een groot deel.
Dat ding draait in combinatie met een ali chipset (weet effe niet meer welke), dus het is niet het stabielste wat er te halen valt zeg maar.

Kan iemand mij adviseren met een goede en zware koeler voor zo'n proc? Er zit nu zo'n bagger standaard ding op en die is echt niet goed genoeg. De procs staan er namelijk om bekend dat ze vrij warm worden!

Verwijderd

Gebruik een Duron koeler, dat werkt hier perfect op mijn
K6-2 400

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
haha tof, is dat dezelfde socketmaat dan? wat was amd k6-2 ook alweer? socket 7 of zit ik er dan langs. Weet het effe niet meer.

Maar goed, amd athlon/duron koeler. Welke adviseer je, welke is zwaar?

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 15:16 schreef Trax_Digitizer het volgende:
haha tof, is dat dezelfde socketmaat dan? wat was amd k6-2 ook alweer? socket 7 of zit ik er dan langs. Weet het effe niet meer.

neem gewoon een coolermaster voor een Socket A proc tot 2 ghz. Dan zit je altijd goed en is niet duur. Succes

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 15:16 schreef Trax_Digitizer het volgende:

ik heb op een amd k6/2 500Mhz gewoon een coolermaster gedouwt voor FCPGA ken namelijk ook... :)

Tis ook een Amd K6 icm Ali. alleen 500Mhz is gewoon niet stabiel te krijgen 450 wel :)

Verwijderd

Mijn K6-2 400 heeft een simpel coolermaster koelblok met daarop een delta lownoise fan die ook nog eens op 5 v werkt. Heb wel de heatspreader er afgehaalt, maar hij wordt nog maar net handwarm.
Ik zou dus maar eens kijken of hij er wel goed op zit gemonteerd.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
Als ik me niet vergis is dat socket A, ga gewoon om een el cheapo koelertje van 20 Euro, dat houd mijn AMD TB 1 GHz@ 1.11 GHz op 48° stressed, als dat niet genoed is moet je aan waterkoeling beginnen :+ :7

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 15:23 schreef naftebakje het volgende:
Als ik me niet vergis is dat socket A
Nee, dit is Socket 7

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

Een standaard socket 7 coolermaster moet voldoende zijn. Anders zet je d'r een socket-A cooler op, past ook. Gewoon een goedkope socket-A is goed genoeg voor 500 MHz.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 13 juni 2002 15:23 schreef naftebakje het volgende:
Als ik me niet vergis is dat socket A, ga gewoon om een el cheapo koelertje van 20 Euro, dat houd mijn AMD TB 1 GHz@ 1.11 GHz op 48° stressed, als dat niet genoed is moet je aan waterkoeling beginnen :+ :7
LOL waterkoeling op een K6 >:)
Da's net zoiets als een spoiler op een Lada... puur voor de sier, hij wort er echt niet sneller van :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie, ik ga voor de coolermaster, daar heb ik goede ervaring mee :D

Oh ja en die lada opmerking: ZEER STRAK :D

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op donderdag 13 juni 2002 15:27 schreef Demoniac het volgende:

[..]

LOL waterkoeling op een K6 >:)
Da's net zoiets als een spoiler op een Lada... puur voor de sier, hij wort er echt niet sneller van :P
Bij mijn K6-2 450 @ 531 heeft er anders wel degelijk nut. Waar nog eens bij komt dat het een stuk stiller is. (Toegeven, m'n waterkoeling komt pas echt tot z'n recht als ik met enkele weekjes mijn PIV-1.6 koop...) :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Pagina: 1