Verwijderd
ik heb ook wingate wel eens geprobeert maar dat vond ik niets
Gr.
En toen was m'n signature weg :(
Wat dacht je van <A HREF="http://www.winroute.com">WinRoute Pro 4.1</A>?? Wat mij betreft stukken beter dan WinGate. Geen gezeur met clientinstallaties enz. Ik ken SyGate niet uit persoonlijke ervaring.[/quote]Ik heb zelf eerst wingate en sygate maar deze kreeg ik niet goed werkent
dus ben ik Winroute gaan proberen, en dit werkt perfect, nooit problemen.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
gebruik het hiero op een apparte server voor mijn @home verbinding. echt perfect!
Gr.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
winroute heb ik wel es geprobeerd (omdat het beter scheen te zijn) maar ik kreeg het niet aan de praat dus ik gebruik Sygate (4).
kep wingate & winroute geprobeerd maar die willen niet werken
Dus voormij Sygate
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Snap niet dat sommige mensen dagen aan het installeren zijn. Op de site van Wingate kan je 'Newbie-manuals' downloaden, dus het is een kwestie van het inkloppen van een aantal eenvoudige IP-settings. Ben nog geen proggie tegengekomen die onder Wingate geen contact kon maken met internet, Q3/UT/ICQ/Explorer/Outlook/Netmeeting/etc,etc.
Dat probleem met Sygate 3.11 heb ik ook.
En ik weet ook ongeveer wat het is.
Hij wil de server niet goed starten op de firewall machine tijdens het booten.
Reset je de server echter via sygate manager dan doet hij het wel (gewoon stoppen en starten)
Echter is dit heel vervelend, want je moet dan elke keer dat ding resetten als je de firewall aanzet. Daarom gebruikte ik altijd nog 3.1 i.p.v. 3.11.
Van de week ga ik versie 4 maar eens proberen. Pas een tijdje geleden kwam ik achter het bestaan van de nieuwe versie, maar ik gebruik momenteel geen firewall. Maar van de week krijg ik weer kabel, dus dan weer wel
Heeft iemand daar ervaring mee in middels??
Oh... En over 3.11. Volgens mij heeft het fout starten van de server te maken met de reg code die je gebruikt...
Volgens mij heeft hij wel door dat je illegaal bezig bent, maar toch sluit hij het niet helemaal af....
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
Waarom geen Wingate? Een kleine 15 minuten installeren en je heb er geen omkijken meer naar.
Snap niet dat sommige mensen dagen aan het installeren zijn. Op de site van Wingate kan je 'Newbie-manuals' downloaden, dus het is een kwestie van het inkloppen van een aantal eenvoudige IP-settings. Ben nog geen proggie tegengekomen die onder Wingate geen contact kon maken met internet, Q3/UT/ICQ/Explorer/Outlook/Netmeeting/etc,etc.[/quote]Hoe kom je met ICQ dan bij de server? Bij mij wil ie maar niet door de proxy komen. Met Proxy+ (yep, weer een andere, freeware, zeer goede proxy, echter geen POP3 forwarding
Vergeet ik iets belangrijks?
Als je internet delen van windows me beruikt moet je firewall wel uit staan anders doet ie t nie.
Verwijderd
Ik ben nieuw op dit forum, 2e post.
Ik zweer bij Winroute, werkt erg goed, NAT ondersteuning, port mapping zodat je gewoon games kunt hosten op je client bak en je server zit potdicht.
Verwijderd
ik heb allebei werkend gehad, kreeg met wingate veel socket errors waardoor het "internetdelen" gewoon niet meer lukte, maar ik kon wel gewoon eenvoudig een game hosten en mensen laten connecten, dat gaat met sygate nogal wat ingewikkelder. Maar als je toch internet gaat delen via windows (bah...
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Proxy is dus bepaald niet mijn persoonlijke favoriet. Ik zweer bij NAT (network adress translation) als je games wil hosten of wat dan ook, dan is dit geen enkel probleem bij een proogie als sygate want daar zit gewoon een config filetje bij. In het geval van sygate dus 'apprule.cfg'
Ik zou voor Sygate kiezen als je een Windows-server draait!
Verwijderd
Ik heb Proxy+ op mijn 486 DX2 66MHz draaien. Hij loopt perfect, en zonder problemen.
ICQ gaat via HTTPS, allemaal zonder problemen. E-Mail via de browser (webbased-email dus).
Games speel ik toch nooit online, dus dat loopt allemaal prima!
En belangrijkste, je kan hem besturen via een andere PC, zodat ik niet iedere keer naar de zolder hoef te lopen (geen vaste trap).
Dus voor mij blijft Proxy+ er op!
Wingate vond ik nog wat meer werk om te installen en de communicatie via Wingate was niet zo stabiel (icq viel nogal eens offline enz). Ishare is al wat langer geleden. Het is een makkelijk te installeren programmatje maar vertraagde ook het internet- en netwerkverkeer.
Zonder de Syagte of Ishare haal ik ongeveer 50% meer snelheid uit mijn netwerk. Om die reden ben ik nu de ICS (internet connection sharing) die in de nieuwere Windowsen zit aan het proberen. In dit geval de ICS van Windows 2000 server. Die laat zich ook makkelijk installeren en mijn netwerk houdt toch zijn snelheid (lokaal gezien)
* Wimlem gebruikt trouwens alleen maar Wingate!
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Greets
ach...in een volgend leven lach je er om!
Er vindt altijd NAT plaats, omdat de IP adressen van je LAN (bijv. 192.168.x.x of 10.x.x.x) omgezet moeten worden naar een IP die geldt op het internet, en vice versa.
De termen NAT<-->Proxy zijn in deze discussie redelijk uitwisselbaar, alleen behelst een Proxy iets meer dan NAT alleen.
iOS developer