SyGate vs WinGate ???

Pagina: 1
Acties:

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Wie is de beste ??? Alvast bedankt

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Halfkakkende

Vandring

Ik ben erg tevreden met Sygate...hangen nu 4 pc's aan en werkt lekker snel.

MUZIEK!

Verwijderd

Ik werk ook met sygate en het werkt gewoon perfect
ik heb ook wingate wel eens geprobeert maar dat vond ik niets

• saigon66
Ik gebruik eerst ook Sygate maar toen ben ik overgestap naar winme dan doet Sg ver.3.11 niet meer en ik heb dan ook de versi4.0 geinstalleerd maar het werk niet goed zoals bij 3.11 . Mijn Clien PC kan niet op internet en files delen maar clien PC kan de server wel zien en andersoms . Maar internet an files delen doet die niet . Soms doet Sygate 4 mijn windows desktop freezen dan maar opnieuw rebooten . Heb iemand ook deze probleem onder WinMe??? Alvast bedankt
Gr.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

check ook even 602 lansuite, errug goedkoop en goed!

En toen was m'n signature weg :(

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Wat dacht je van <A HREF="http://www.winroute.com">WinRoute Pro 4.1</A>?? Wat mij betreft stukken beter dan WinGate. Geen gezeur met clientinstallaties enz. Ik ken SyGate niet uit persoonlijke ervaring.

• Robinski
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 22:28 schreef MarcKonings het volgende:
Wat dacht je van <A HREF="http://www.winroute.com">WinRoute Pro 4.1</A>?? Wat mij betreft stukken beter dan WinGate. Geen gezeur met clientinstallaties enz. Ik ken SyGate niet uit persoonlijke ervaring.[/quote]Ik heb zelf eerst wingate en sygate maar deze kreeg ik niet goed werkent :'(
dus ben ik Winroute gaan proberen, en dit werkt perfect, nooit problemen. :) :)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Jah, winroute pro is zoooo goed :):):)
gebruik het hiero op een apparte server voor mijn @home verbinding. echt perfect!

• saigon66
Op advies van jullie ga ik ook winroute proberen maar ik weet hellemaal niet over Winroute en de setting . Kunnen jullie stap voor stap uitleggen hoe moet ik een goed netwerk opzetten m.h.v Winroute ??? Haterlijk dankt.
Gr.

• JvdBosch
  • Laatst online: 19-08 07:30
WinRoute is inderdaad geweldig. Na 2 dagen kloten met Wingate had ik Winroute maar eens geinstalleerd en dat deed het meteen. Alle software die ik er tot nu toe mee heb gedraaid doet het alsof ze zelf aan de kabel hangen.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik gebruik ook Sygate.. werkte gewoon in 1 keer goed.. ik heb alleen de server versie geinstalleerd.. client ben je niet nodig..

winroute heb ik wel es geprobeerd (omdat het beter scheen te zijn) maar ik kreeg het niet aan de praat dus ik gebruik Sygate (4). :)

• saigon66
Net WinRoute geinstalleerd en ja hoor na dat hele systeem rebooten hang mij WinMe meteen, ik kan niet meer in de Windows. Ik moet helemaal onder DOS te gaan om WinRoute te deleten en daarna an ik weer in Windows . Wat is met WinRoute eigelijk , ondersteun die WinMe niet ???

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
ik heb alles geprobeerd, maar SyGate is toch het beste en het makkelijkst

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Kep nu Sygate 3.11 werkt zeer goed

kep wingate & winroute geprobeerd maar die willen niet werken :(

Dus voormij Sygate

www.tradealliance.nl

• saigon66
Ik vind Sygate 3.11 werkt better maar ondersteun geen WinME en Sygate 4 werkt niet echt optimaal als 3.11 .

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat is met WinRoute eigelijk , ondersteun die WinMe niet ???[/quote]Nee, helaas ondersteunt winroute winme op dit moment nog niet, ik zag wel een beta versie op hun site staan die ondersteuning biedt aan ME, maar de final werkt helaas nog niet met ME, ze zijn wel druk bezig met een final.

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Waarom geen Wingate? Een kleine 15 minuten installeren en je heb er geen omkijken meer naar.
Snap niet dat sommige mensen dagen aan het installeren zijn. Op de site van Wingate kan je 'Newbie-manuals' downloaden, dus het is een kwestie van het inkloppen van een aantal eenvoudige IP-settings. Ben nog geen proggie tegengekomen die onder Wingate geen contact kon maken met internet, Q3/UT/ICQ/Explorer/Outlook/Netmeeting/etc,etc.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Saigon66:

Dat probleem met Sygate 3.11 heb ik ook.
En ik weet ook ongeveer wat het is.

Hij wil de server niet goed starten op de firewall machine tijdens het booten.
Reset je de server echter via sygate manager dan doet hij het wel (gewoon stoppen en starten)

Echter is dit heel vervelend, want je moet dan elke keer dat ding resetten als je de firewall aanzet. Daarom gebruikte ik altijd nog 3.1 i.p.v. 3.11.

Van de week ga ik versie 4 maar eens proberen. Pas een tijdje geleden kwam ik achter het bestaan van de nieuwe versie, maar ik gebruik momenteel geen firewall. Maar van de week krijg ik weer kabel, dus dan weer wel :)

Heeft iemand daar ervaring mee in middels??

Oh... En over 3.11. Volgens mij heeft het fout starten van de server te maken met de reg code die je gebruikt...
Volgens mij heeft hij wel door dat je illegaal bezig bent, maar toch sluit hij het niet helemaal af....

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 12:44 schreef boekenbon het volgende:
Waarom geen Wingate? Een kleine 15 minuten installeren en je heb er geen omkijken meer naar.
Snap niet dat sommige mensen dagen aan het installeren zijn. Op de site van Wingate kan je 'Newbie-manuals' downloaden, dus het is een kwestie van het inkloppen van een aantal eenvoudige IP-settings. Ben nog geen proggie tegengekomen die onder Wingate geen contact kon maken met internet, Q3/UT/ICQ/Explorer/Outlook/Netmeeting/etc,etc.[/quote]Hoe kom je met ICQ dan bij de server? Bij mij wil ie maar niet door de proxy komen. Met Proxy+ (yep, weer een andere, freeware, zeer goede proxy, echter geen POP3 forwarding :-( ) kon ICQ via SOCKS5 zonder authenticatie zonder problemen verbinding krijgen, dit lukt mij niet met WinGate.. heb wel de rechten open staan en de service aanstaan.
Vergeet ik iets belangrijks?

• Otacon
  • Laatst online: 07-07 15:33
Ik gebruik gewoon internet delen van windows me want de 3 eerder genoemden programma's werken bij mij niet.
Als je internet delen van windows me beruikt moet je firewall wel uit staan anders doet ie t nie.

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, 2e post.

Ik zweer bij Winroute, werkt erg goed, NAT ondersteuning, port mapping zodat je gewoon games kunt hosten op je client bak en je server zit potdicht.

Verwijderd

Sygate! Heb nu 3 drie computers aan elkaar hangen en al zeker 3 maanden geen netwerk problemen gehad. Wat hier met wingate nog weleens het geval was.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Wat je niet moet vergeten is het fundamentele verschil tussen sygate en wingate: wingate is een proxyserver en sygate niet met alle voor- en nadelen vandien.

ik heb allebei werkend gehad, kreeg met wingate veel socket errors waardoor het "internetdelen" gewoon niet meer lukte, maar ik kon wel gewoon eenvoudig een game hosten en mensen laten connecten, dat gaat met sygate nogal wat ingewikkelder. Maar als je toch internet gaat delen via windows (bah... :) ), zet dat dan op een aparte computer, en zet daar dan gewoon windows NT4 op, en dan een programma naar keuze. Kijk ook eens naar NAT32 (www.nat32.com). Kan ook zeer veel, is klein qua formaat en doet zijn werk ook goed. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, want al snel heb ik mijn "internetverdeelcomputer" voorzien van FreeBSD :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Precies.....
Proxy is dus bepaald niet mijn persoonlijke favoriet. Ik zweer bij NAT (network adress translation) als je games wil hosten of wat dan ook, dan is dit geen enkel probleem bij een proogie als sygate want daar zit gewoon een config filetje bij. In het geval van sygate dus 'apprule.cfg'

Ik zou voor Sygate kiezen als je een Windows-server draait!

Verwijderd

Proxy+ is i.d.d een zeer goede proxy.
Ik heb Proxy+ op mijn 486 DX2 66MHz draaien. Hij loopt perfect, en zonder problemen.
ICQ gaat via HTTPS, allemaal zonder problemen. E-Mail via de browser (webbased-email dus).
Games speel ik toch nooit online, dus dat loopt allemaal prima!
En belangrijkste, je kan hem besturen via een andere PC, zodat ik niet iedere keer naar de zolder hoef te lopen (geen vaste trap).
Dus voor mij blijft Proxy+ er op!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb Sygate 3.0/3.1/3.11/4.0 Winroute 4.1 Pro Wingate 4.01 Ishare (versie weet ik niet meer) gebruikt en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen. Sygate vond ik het makkelijkste werken (snel te installeren, snelle internet sharing) maar minder in het werken met andere programma's (icq-filesharing, voice-over-ip enz) en mijn hele netwerk werd een stuk trager erdoor. Winroute werkt ook wel prettig, iets meer installatie werk dan bij Sygate maar wel goed te doen. Qua beveiliging vond ik hem iets minder omdat ie alle traffic langs mijn Black-Ice firewall sluist en ik dus op elke pc alsnog een firewall moet installen.
Wingate vond ik nog wat meer werk om te installen en de communicatie via Wingate was niet zo stabiel (icq viel nogal eens offline enz). Ishare is al wat langer geleden. Het is een makkelijk te installeren programmatje maar vertraagde ook het internet- en netwerkverkeer.
Zonder de Syagte of Ishare haal ik ongeveer 50% meer snelheid uit mijn netwerk. Om die reden ben ik nu de ICS (internet connection sharing) die in de nieuwere Windowsen zit aan het proberen. In dit geval de ICS van Windows 2000 server. Die laat zich ook makkelijk installeren en mijn netwerk houdt toch zijn snelheid (lokaal gezien)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Tomcat.. Bij wingate moet je een udp mapping aanmaken. Zorg er voor dat deze mapping ontvangt op poort 4000 en zet bij server icq.mirabilis.com neer op poort 4000. En bij icq kan je uit 3 dingen kiezen, sock 4,5 en nog één, maar dat moet ik thuis ff kijke :)

* Wimlem gebruikt trouwens alleen maar Wingate!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Wingate 4 doet volgens mij ook NAT en niet (alleen proxy)

Greets

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
je kan elke computer op afstand bedienen, of dat nou een UNIX bak is (telnet) of een windows computer (Symantec proggel: pcanywhere, en je hebt ook een freeware programma geloof ik)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Het is gewoon heel simpel.
Er vindt altijd NAT plaats, omdat de IP adressen van je LAN (bijv. 192.168.x.x of 10.x.x.x) omgezet moeten worden naar een IP die geldt op het internet, en vice versa.

De termen NAT<-->Proxy zijn in deze discussie redelijk uitwisselbaar, alleen behelst een Proxy iets meer dan NAT alleen.

iOS developer

Pagina: 1