Toon posts:

Client delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een server staan. Maar die server staat niet op internet. Hij heeft wel een client draaien en daar wordt telkens de bufferin bij gevuld. Maar kan ik nu ook die client op de server laten draaien op de pc in het netwerk, of moet ik ze op alle pc's installeren??

Of is er ook nog een andere mogelijkheid. Via een proxy heb ik al geprobeerd maar dat wil niet echt lukken! :?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je hebt dus een netwerk met een aantal pc's, en geen een heeft internet. Nu draai je al }:O op de server, maar je wilt het ook op de clients draaien. Klopt dit?

Of je zet perproxy op, zodat de clients kunnen fetchen bij de pc met perproxy (server?), of je maakt gebruik van een shared buffer. Het 1e lijkt me makkelijker.
Dan hoef je alleen maar te zorgen dat je op een pc met internet ook perproxy hebt draaien, en dat kan je zo de buffers uitwisselen via diskette met de pc met perproxy in het netwerk.

Je moet denk ik wel op elke pc de }:O software installeren, maar die is ook maar 300 KB ofzo zonder documents, dus dat ik geen ramp :P

Juist

Verwijderd

Je moet op elke pc in het netwerk de client draaien, en dan kun je een proxy draaien op je server waar al je clients naar toe flushen. Die proxy is dan een tussenstation tussen distributed.net en de clients.

Internet <-----> Proxy <-----> Clients

Als ik het goed begrijp dan heeft je server geen verbinding met internet. In dat geval zou ik op je thuis-pc (met wel internet) ook de proxy installeren en dan heel de tijd buffers met diskette over en weer brengen.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 13 juni 2002 15:16 schreef Silk_dude het volgende:
Je moet op elke pc in het netwerk de client draaien, en dan kun je een proxy draaien op je server waar al je clients naar toe flushen. Die proxy is dan een tussenstation tussen distributed.net en de clients.

Internet <-----> Proxy <-----> Clients

Als ik het goed begrijp dan heeft je server geen verbinding met internet. In dat geval zou ik op je thuis-pc (met wel internet) ook de proxy installeren en dan heel de tijd buffers met diskette over en weer brengen.
Hé, je praat me na :'(

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Okey dan probeer ik dat.

Alleen of ik op die pc's de client op mag zetten weet ik niet. Het is voor cursussen bij mij thuis. Daarom wilde ik alles op de server zetten en het dan van server laten draaien. Ik probeer dat ene eerst wel..

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

(jarig!)
Wat doen jullie allemaal moeilijk met proxy's ed. Gewoon de client ergens op de server plaatsen dat alle clientpcs erbij kunnen, dan gewoon dnetc.exe laten runnen vanaf die netwerklocatie door alle pcs, dan ben je ook klaar. Heb het op school ook wel eens geprobeert met ca. 80 pcs (celly 800)
dat graasde wel lekker door, alleen 2 weken later kregen we win2000 en toen mocht het niet meer :(

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Op donderdag 13 juni 2002 23:21 schreef m.m het volgende:
Wat doen jullie allemaal moeilijk met proxy's ed. Gewoon de client ergens op de server plaatsen dat alle clientpcs erbij kunnen, dan gewoon dnetc.exe laten runnen vanaf die netwerklocatie door alle pcs, dan ben je ook klaar. Heb het op school ook wel eens geprobeert met ca. 80 pcs (celly 800)
dat graasde wel lekker door, alleen 2 weken later kregen we win2000 en toen mocht het niet meer :(
Dit geeft nog wel eens het probleem dat de buffer gelocked wordt en daardoor niet meer verder gaat met grazen. Zo'n proxy is een ideale uitkomst en je kan hiermee ook nog bijhouden welke PC hoeveel doet wat ook nog wel eens fijn, leuk en goed voor de statsverslaving is ;)

Verwijderd

Inderdaad. proxy makes you feel important enzo :)

Maar zoals m.m het zegt kan ut ook wel denk ik, just try it :)
Op donderdag 13 juni 2002 15:17 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Hé, je praat me na :'(
Jah joh, zo lijkt het alsof ik nog een beetje slim ben :z

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Op vrijdag 14 juni 2002 08:53 schreef Silk_dude het volgende:
Inderdaad. proxy makes you feel important enzo :)

Maar zoals m.m het zegt kan ut ook wel denk ik, just try it :)
Werkt inderdaad gewoon. Heb dat hier meer als een jaar met 5 computers gedraait (combinatie PC met NT en Suns met verschillende solaris versies) Eigenlijk maar 1 keertje een buffer gelocked gehad, dus dat valt ook wel mee. Maar een proxy is wel leuker, maar die kon ik toen niet installeren.

[removed]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Gisteren had ik al een hele post gedaan en net toen ik submit wilde drukken klapte GoT eruit :(

Ik zit hier achter een firewall en daar ben ik nog nooit (ook niet met hulp van DPC-ers) door heen gekomen. Heb ik me bij neergelegd, maar dus sinds een paar maanden doe ik het als volgt.
Op mijn werkstation heb ik een shared dir met daarin mijn client en buffers. Ik laat alle andere clients dmv remote buffers van mijn pc snoepen en de resultaten daar ook plaatsen. Vervolgens mail ik 1x in de zoveel tijd mijn bufferout. Dat gaat prima.

Maar nu krijg ik binnenkort een W2K-systeem en dan kan ik dus geen dir meer sharen. Moet ik dan een proxy draaien? Ik neem aan dat ik dan IP-adressen van werkstations moet weten ofzo? Hoe kan ik dit het makkelijkste doen zonder elke keer met floppy's op en neer moet lopen?

Ja, ik ben een netwerkn00b :{

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 14 juni 2002 13:07 schreef Mobster het volgende:
Maar nu krijg ik binnenkort een W2K-systeem en dan kan ik dus geen dir meer sharen.
Waarom zou je met 2k geen directory's kunnen delen?

Juist

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik heb het een tijd geleden een keer geprobeerd en dat lukte toen volgens mij niet.

Ik wil dus 1 dir sharen binnen het netwerk en iedereen (zeker de PC's met client) moet daar kunnen lezen en schrijven.
Ik zal het zo eens op de PC van een collega proberen...

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Om op die map te komen moet je natuurlijk wel het gast account aan hebben staan in 2k, en je moet zorgen dat de rechten goed zijn (bij NTFS); het gast account moet kunnen lezen en schrijven in de map.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat probleem ook. Heb Windows 2000 draaien op die server. Maar hoe kan ik die rechten maken in die map??? Als ik probeer in die map te komen komt er iets te staan van \\server\$IPC en dan heb ik een wachtwoord nodig. Alles geprobeerd maar kan dit niet veranderen!!

Weet iemand hoe dat moet??

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 14 juni 2002 14:28 schreef Teaky het volgende:
Ik heb dat probleem ook. Heb Windows 2000 draaien op die server. Maar hoe kan ik die rechten maken in die map??? Als ik probeer in die map te komen komt er iets te staan van \\server\$IPC en dan heb ik een wachtwoord nodig. Alles geprobeerd maar kan dit niet veranderen!!

Weet iemand hoe dat moet??
Je moet het gast account inschakelen. Staat ook in de NT faq:
Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Juist

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op vrijdag 14 juni 2002 14:33 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Je moet het gast account inschakelen. Staat ook in de NT faq:
[..]
n00b reporting :P Waar doe ik dat dan? Ik maak een map aan. Dan doe ik eigenschappen. En kies tabblad beveiling? En dan?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 14 juni 2002 16:03 schreef Mobster het volgende:

[..]

n00b reporting :P Waar doe ik dat dan? Ik maak een map aan. Dan doe ik eigenschappen. En kies tabblad beveiling? En dan?
Ga naar de instellingen van de gebruikers (zal wel in configscherm staan) en daar ff zoeken naar een optie om het gast account aan te zetten.
Of je klikt met rechts op "Deze Computer", dan op beheren, daar ga je naar gebruikers en schakel het gast account in.

Dan maak je een map aan voor de }:O , klikt met rechts op de map, kies voor eigenschappen, daar delen, en maak een nieuwe share aan. Kies dan voor de knop beveiliging, en voeg het gast account toe, en stel in dat deze volledige toegang heeft.

Nu moet de map te zien zijn op de clients, en kunnen ze de bij de buffers.

Alstublieft :)

Juist

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Als dat werkt krijg je een virtueel :* en een biertje van me :9

Na het weekend dan hè!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 14 juni 2002 16:49 schreef Mobster het volgende:
Als dat werkt krijg je een virtueel :* en een biertje van me :9

Na het weekend dan hè!
Ok, stuur maar met de mail :)

Juist

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

^^^ Kick :(

Het is zover. Net mijn ouwe vertrouwde PII-350 ingeruild voor een verse P4-1500. Op zich heel prettig natuurlijk, maar ik kan nu niet meer met remote buffers werken. Gast account is inderdaad uitgeschakeld en als ik eigenschappen doe en Account is uitgeschakeld uit wil vinken zegt hij 'Toegang geweigerd' :(

Iemand nog een lekkere tip?
Ik heb allemaal het idee dat mijn sysbeheer de zaak goed heeft dicht getimmerd :{

• Arnim
  • Laatst online: 31-03 13:37
Ik weet natuurlijk niet hoe het netwerk in elkaar zit en verder ben ik ook niet een echte expert, maar kan je niet een folder sharen voor de groep 'Everyone'?
Als dan users inloggen met hun netwerk domein password, kunnen ze in je folder.

Team ColdFusion

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Sterker nog. Als ik een map aanmaak en druk dan op rechtermuis knop zie ik geeneens delen erbij staan. Ik kan wel naar eigenschappen, maar daar staat ook niets bij....

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
bij de meeste bedrijven is er ook wel een netwerk-drive waar "iedereen" bij moet kunnen(bv. word documenten, fax-voorbladen, projectmappen), kan je ze daar niet inzetten(als je dat hebt iig), mooi verstoppen in een doolhof van sub-dir's.

de client naam kun je ook aanpassen naar iets dat minder op valt(ini naam ook veranderen)

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

net share werkt ook niet (voor het sharen dan?)

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• Arnim
  • Laatst online: 31-03 13:37
Blijkbaar heeft systeembeheer het idd aardig dichtgetimmerd. Geen rechten voor sharen, geen rechten voor gebruikersbeheer... Daar zul je niet doorheen komen (als ze hun werk goed gedaan hebben). De oplossing van Japiyo is volgens mij je enige kans om op dezelfde manier door te gaan. Anders kan je perproxy nog altijd proberen.

Team ColdFusion

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Perproxy zit ik al tijden aan te denken, maar dat is volgens mij helemaal niet te doen. Ik kan sowieso niet door de vuurmuur naar buiten en is dat niet zo'n beetje noodzakelijk daarvoor?

Afijn. Ik kwam hem een uurtje geleden tegen op de gang. Eerst even bedankt dat ik het al die tijden heb mogen draaien op die PC's op de afdeling ;) dat dat superrelaxed was enzo en of hij alsjeblieft 1 dir op mijn hdd wilde sharen. Na overleg heeft ie de shared dir DunMilkaKoei aangemaakt! :*

Het ziet er naar uit dat Team Cow Kunstje nog even doorgaat met RC5 :P
En toen heb ik hem nog even gecomplimenteerd met het feit dat het goed dichtgetimmerd zat :)

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

mhja.. ikzelf blijf altijd een voorstander van perproxy :)

Vind het zelf lekker werken, en je hebt eigelijk alleen (maar) een TCP/IP verbinding nodig (natuurlijk geen firewall die alles weer tegenhoudt hè ;))

last.fm

Pagina: 1