[wireless] hoe betrouwbaar is wireless?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik ben DJ op onze camping, elke 2 weken op een zaterdag avond draaien...

nu doe ik het gewoon met 2 losse CD spelers, en CDs dus...

maar omdat ik op mn W2K server 50GB aan Mp3s heb staan, zou het wel makkelijk wezen om daarbij te kunnen! :P

nu lijkt het me dus een goed idee om wireless te gaan, en mn laptop mee te nemen naar de draaitafel... (ongeveer 40m door een paar muurtjes en een hoop buitenlucht)

hoe betrouwbaar is wireless dan? ik ga dus de MP3s direct vanaf de server draaien, dus er blijft constant data overvliegen tijdens de muziek...
ik moet natuurlijk niet hebben dat de muziek gaat stotteren, of helemaal wegvallen!

ik gebruik dus niet ALLEEN maar mn laptop, je moet het gewoon zien als 3e CD speler... (dus ik blijf ook de CD spelers gebruiken)

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Hangt er van af wat je onder "veilig" verstaat. Bedoel je dat je niet wilt dat je datastream stokt? Of ben je bang dat de gemiddelde war-biker jouw MP3's gaat zitten leachen.

Op het eerste kan ik antwoorden dat het prima werkt. Ik heb thuis op de overloop mijn MP3 server staan en beneden op mijn laptop kan ik zonder horten en stoten MP3tjes afdraaien. Werkt ook nog bij de buren.

Ik heb 2 PCMCIA kaartjes bij mijn access-point gekocht en geef alleen toegang aan die 2 MAC-adressen. Ik ben nog niet overtuigd hoe "veilig" dat is, maar ik ben voorlopig tevreden.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 15:33 schreef BallisticToilet het volgende:
Hangt er van af wat je onder "veilig" verstaat. Bedoel je dat je niet wilt dat je datastream stokt? Of ben je bang dat de gemiddelde war-biker jouw MP3's gaat zitten leachen.

Op het eerste kan ik antwoorden dat het prima werkt. Ik heb thuis op de overloop mijn MP3 server staan en beneden op mijn laptop kan ik zonder horten en stoten MP3tjes afdraaien. Werkt ook nog bij de buren.

Ik heb 2 PCMCIA kaartjes bij mijn access-point gekocht en geef alleen toegang aan die 2 MAC-adressen. Ik ben nog niet overtuigd hoe "veilig" dat is, maar ik ben voorlopig tevreden.
het gaat niet om het "leechen", ik wil gewoon dat mn MP3s door blijven spelen, en niet gaan stotteren of ineens kappen... (1 van de grootste nachtmerrie's van een DJ)

opstelling wordt dan:
server - hub - access point -> door betonnen muur> 30 meter lucht > door dun stenen muurtje > laptop

en hoe zit het met storingen? laptop staat dan dus op draaitafel, dichtbij versterker en mengpaneel...
het moet natuurlijk niet gaan storen zoals GSMs doen!

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Storing op andere apparaten (het bekende GSM gezoem) heb ik nog nooit gemerkt. Wel kun je last krijgen van DECT huistelefoons. Deze opereren voor zover ik weet op dezelfde 2.4 GigaHertz band.

Bij mij werkt het prima. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de overhead die de wirelesskaart met zich meebrengt de CPU dwars gaat zitten bij het de-coden van je MP3's. Maar als je een laptop sneller dan een PII 336 Mhz hebt moet ook dat wel lukken.

Succes.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Je kunt op sommige PCMCIA kaartjes een externe antenne bevestigen om zo een betere ontvangst te krijgen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 15:48 schreef BallisticToilet het volgende:
Storing op andere apparaten (het bekende GSM gezoem) heb ik nog nooit gemerkt. Wel kun je last krijgen van DECT huistelefoons. Deze opereren voor zover ik weet op dezelfde 2.4 GigaHertz band.

Bij mij werkt het prima. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de overhead die de wirelesskaart met zich meebrengt de CPU dwars gaat zitten bij het de-coden van je MP3's. Maar als je een laptop sneller dan een PII 336 Mhz hebt moet ook dat wel lukken.

Succes.
owkee, bedankt voor je reacties... ik ga nu ff op zoek naar de apparatuur (AP en pcmcia kaartje)
Pagina: 1