Allereerst mijn excuses voor de wat vage topic titel, maar een betere kon ik zo snel niet bedenken.
Het gaat om het volgende:
omdat mijn servertje een vrij zware load heeft dacht ik eens fijn op zoveel mogelijke manieren te besparen. Een ervan is de manier waarop mijn tables worden opgemaakt van serverside naar clientside om te bouwen. Voorheen ging dit als volgt:
Via een for loopje werd vervolgens de rij gebouwd.
Nu dacht ik eraan om dit door JS te laten doen (op dezelfde manier) maar nu loop ik tegen hetvolgende probleem aan:
Dan hoeft php alleen nog maar de javascript array op te bouwen:
Ik weet alleen de floatfunctie niet (check of de integer een float is) en ik kon hem ook niet vinden.
Iemand een idee?
Het gaat om het volgende:
omdat mijn servertje een vrij zware load heeft dacht ik eens fijn op zoveel mogelijke manieren te besparen. Een ervan is de manier waarop mijn tables worden opgemaakt van serverside naar clientside om te bouwen. Voorheen ging dit als volgt:
PHP:
1
| <?function TR ($int, $message){ if(is_float($int / 2)) echo "<tr bgcolor=\"#eeeee\"><td>$message</td></tr>"; else echo echo "<tr bgcolor=\"#ddddd\"><td>$message</td></tr>"; return true;}?> |
Via een for loopje werd vervolgens de rij gebouwd.
Nu dacht ik eraan om dit door JS te laten doen (op dezelfde manier) maar nu loop ik tegen hetvolgende probleem aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function TR (message)
{
c = length(messages);
for(i=0;i<c;i++)
{
if(*floatfunctie*(i / 2)) document.write("<tr bgcolor=\"#eeeee\"><td>message[i]</td></tr>");
else document.write("<tr bgcolor=\"#ddddd\"><td>message[i]</td></tr>");
}
} |
Dan hoeft php alleen nog maar de javascript array op te bouwen:
code:
1
2
| message = new array ('$phpstring1', '$phpstring2' 'etc');
TR(message); |
Ik weet alleen de floatfunctie niet (check of de integer een float is) en ik kon hem ook niet vinden.
Iemand een idee?