Leestekens in topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 19:19
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat mensen zonder hoofdletters,punten/comma's e.a. typen.
Dat mag opzicht best, maar het leest toch vrij irritant. Vooral als half GoT het doet. Is maar een voorbeeld hoor

Ik zeg niet dat iedereen die zonder leestekens tikt direct een OW oid moet hebben, maar een waarschuwing/sturing zou misschien wel op zijn plaats zijn, als het vaker gebeurt.

Blaat ik nu complete onzin, of zijn er meerdere users die het met mij eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 19:07
Nee, ik vind dat je gelijk hebt. Soms doe ik dit ook en achteraf denk ik dan bij mezelf dat het absoluut niet staat. Ik geef je groot gelijk. Het staat irritant en onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ikzelf tik altijd met hoofdletters, commas & punten. Het leest gemakkelijker en je wordt sneller geholpen.

Maar om nou een waarschuwing te geven gaat beetje ver, kunnen de modjes niet in 't mededelingenfora vragen of users iets meer op Comma's etc. kunnen letten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op donderdag 13 juni 2002 14:57 schreef Shock3r het volgende:
Ikzelf tik altijd met hoofdletters, commas & punten. Het leest gemakkelijker en je wordt sneller geholpen.

Maar om nou een waarschuwing te geven gaat beetje ver, kunnen de modjes niet in 't mededelingenfora vragen of users iets meer op Comma's etc. kunnen letten? :)
Ikzelf kan niet (meer) in het mededelingenforum posten, anders had ik het zelf gedaan. :)

En misschien heb je het verkeerd gelezen, of begrijp ik je verkeerd, maar ik bedoel dus geen OW he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Persoonlijk erger ik me er niet (meer) zo aan. Bovendien valt het volgens mij reuze mee. Het enige wat echt kan ontbreken in de titel zijn de hoofdletters, in zo'n korte regel is het sowieso niet nuttig om alle regels der Nederlandse taal op los te laten.

Volgens mij wordt het irritanter als iedereen zijn titel ging afsluiten met een punt en overal komma's ging plaatsen dan dat er een aantal mensen zijn die hun zin niet beginnen met een hoofdletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:03
ik vind het eigenlijk nogal overdreven dat je een waarschuwing zou sturen naar mensen die geen leestekens gebruiken in hun posts Al leest het naturlijk wel makkelijker als die er wel instaan

maar dit is al het zoveelste topic imo die daarover handelt en als mensen nu eenmaal weigeren om leestekens en hoofdletters te gebruiken dan kan je er eigenlijk weinig aan doen
een mailtje sturen naar iedereen die dat niet toepast zou wel zeer veel werk vragen en de mods hebben nu al zoveel werk

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op donderdag 13 juni 2002 15:05 schreef Compubiter het volgende:
Persoonlijk erger ik me er niet (meer) zo aan. Bovendien valt het volgens mij reuze mee. Het enige wat echt kan ontbreken in de titel zijn de hoofdletters, in zo'n korte regel is het sowieso niet nuttig om alle regels der Nederlandse taal op los te laten.

Volgens mij wordt het irritanter als iedereen zijn titel ging afsluiten met een punt en overal komma's ging plaatsen dan dat er een aantal mensen zijn die hun zin niet beginnen met een hoofdletter.
optie 1:
het is toch zo dat die ene proc in dat ene mobo past en hoe zit het eigenlijk met die kleur van het toetsenbord ik vind hem niet zo heel erg mooi

optie2:
Het is toch zo dat die ene proc in dat ene mobo past?
en hoe zit het eigenlijk met die kleur van het toetsenbord? Ik vind het niet zo heel erg mooi.

Kies maar. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik zie dat mods mensen die hun tekst in een compact blok schrijven hierop aanspreken. Ik denk ook dat het bij de GoTter zelf ligt om de desbetreffende persoon hierop aan te spreken (sociale controle).
Indien de schrijver dan reageert met 'schijt aan', kan een mod altijd nog worden gewaarschuwd om iemand een reprimande te geven.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op donderdag 13 juni 2002 15:16 schreef MrE het volgende:
Ik zie dat mods mensen die hun tekst in een compact blok schrijven hierop aanspreken. Ik denk ook dat het bij de GoTter zelf ligt om de desbetreffende persoon hierop aan te spreken (sociale controle).
Indien de schrijver dan reageert met 'schijt aan', kan een mod altijd nog worden gewaarschuwd om iemand een reprimande te geven.
Ik geef je helemaal gelijk, maar ik ben gestopt om users direct aan te spreken. Want om de hele tijd wannabe mod te horen en andere kreten, daar word ik niet blij van.

Vandaar dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:55
Inderdaad, best een belangrijk punt. In 'mijn' recente topics (parhelia 512 announcement topic bijvoorbeeld) Zie ik dat ook nog weleens. als ik dan 5 reacties van deze persoon getrachtheb te lezen en het wil niet, dan spreek ik hem erop aan. Als je dan een 'schijt aan' terug krijgt (wat dus ook het geval was) jah wat doe je dan? een mod waarschuwen heeft een beetje zo'n 'klikspaangevoel' dus ik heb er maar geprobeerd mee te leven tot nu toe. wel zou ik het fijn vinden als er misschien een beetje op gelet kon worden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Op vrijdag 14 juni 2002 01:25 schreef P5ycho het volgende:
Inderdaad, best een belangrijk punt. In 'mijn' recente topics (parhelia 512 announcement topic bijvoorbeeld) Zie ik dat ook nog weleens. als ik dan 5 reacties van deze persoon getrachtheb te lezen en het wil niet, dan spreek ik hem erop aan. Als je dan een 'schijt aan' terug krijgt (wat dus ook het geval was) jah wat doe je dan? een mod waarschuwen heeft een beetje zo'n 'klikspaangevoel' dus ik heb er maar geprobeerd mee te leven tot nu toe. wel zou ik het fijn vinden als er misschien een beetje op gelet kon worden.
Ik snap je gevoel daarin helemaal, maar beter een klikspaan met als doel een beter forum, dan een hufter die het forum verlaagt met zijn gebrek aan respect.
Het besteden van aandacht aan het formuleren en uitwerken van je tekst, is in mijn ogen respect tonen aan je lezer.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 09:14 schreef MrE het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel daarin helemaal, maar beter een klikspaan met als doel een beter forum, dan een hufter die het forum verlaagt met zijn gebrek aan respect.
Het besteden van aandacht aan het formuleren en uitwerken van je tekst, is in mijn ogen respect tonen aan je lezer.
Daar heb ik dus niets aan toetevoegen.
Nu alleen nog even wachten op de reacties van de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Ik ga er geen 'dedicated' mailtje voor sturen (of iemand moet het wel heel erg bont maken). Als ik iemand toch moet mailen (weet ik met welke reden) en het is een aandachtspuntje dan meld ik dat wel.

Ik moet overigens toegeven dat het ook een 'leerprocess' is om een reactie 'lekker leesbaar' te krijgen. Tegenwoordig hoef ik er niet echt veel moeite voor te doen, maar toch doe ik bij de wat langere reacties een 'bekijk bericht' en vraag ik me (oa.) af of de reactie wel lekker leest.

Buiten leestekens en entergebruik is een allineaindeling ook wel belangrijk, en de allinea's moeten (inhoudelijk) wel een beetje op elkaar aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 14 juni 2002 12:35 schreef Jaymz het volgende:
Ik ga er geen 'dedicated' mailtje voor sturen (of iemand moet het wel heel erg bont maken). Als ik iemand toch moet mailen (weet ik met welke reden) en het is een aandachtspuntje dan meld ik dat wel.

Ik moet overigens toegeven dat het ook een 'leerprocess' is om een reactie 'lekker leesbaar' te krijgen. Tegenwoordig hoef ik er niet echt veel moeite voor te doen, maar toch doe ik bij de wat langere reacties een 'bekijk bericht' en vraag ik me (oa.) af of de reactie wel lekker leest.

Buiten leestekens en entergebruik is een allineaindeling ook wel belangrijk, en de allinea's moeten (inhoudelijk) wel een beetje op elkaar aansluiten :)
En iemand doet duidelijk z'n best om een goed voorbeeld te geven :D

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 14 juni 2002 13:47 schreef athlonkmf het volgende:

En iemand doet duidelijk z'n best om een goed voorbeeld te geven :D
Okee, een beetje me best gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 16:04 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Okee, een beetje me best gedaan :+
Choeso jei! :? ;)

Het leest gewoon k*t als mensen zonder leestekens typen.
Pagina: 1