mac bootmenu

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
ok, ik ben een cd aan het maken met daarop verschillende dingen
maar de cd is tegelijk ook video cd

hoe kan ik zorgen dat deze cd een autorun cd is (autorun.inf voor windows snap ik nog wel) maar ook onder mac en van macs weet ik niet veel meer af dan dat ze grafisch wat kunnen en er tja, anders, uitzien

verder moet je vanaf het autorun menu (kent iemand een goed freeware prog) ook de video cd op kunnen starten

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uhmm dan moet je een Macintosh programma maken om op te starten en de CD branden in een dor MacOS leesbaar formaat.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Op donderdag 13 juni 2002 14:44 schreef Bigs het volgende:
Uhmm dan moet je een Macintosh programma maken om op te starten en de CD branden in een dor MacOS leesbaar formaat.
goh, bedankt
maar zover was ik net al...
mac formaat is volgens mij de standaard iso wel
maar programma zoek ik dus... ik kan zelf wel beetje windows programmeren van mac dus echt niet

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Macs kunnen inderdaad gewoon een standaard iso-schijf lezen.

Anders wordt het als je een autorun-ceedee wil maken. Sinds er een aantal jaren geleden een virus is geweest dat kon draaien als autorun-cd aanstond in de prefs staat het bij iedereen wel zo'n beetje uit.

Bijna niemand heeft sindsdien de moeite genomen een autorun-ceedee te maken. Wat je wel kunt doen is een ceedee branden waarbij automatisch het venster met de inhoud van de ceedee wordt getoond bij inleggen. Geen idee hoe dat moet, maar het kan wel.

Onder OS X kan autorun geloof ik helemaal niet, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is de optie in de prefs verdwenen....

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op donderdag 13 juni 2002 14:43 schreef pietje63 het volgende:
ok, ik ben een cd aan het maken met daarop verschillende dingen
maar de cd is tegelijk ook video cd

hoe kan ik zorgen dat deze cd een autorun cd is (autorun.inf voor windows snap ik nog wel) maar ook onder mac en van macs weet ik niet veel meer af dan dat ze grafisch wat kunnen en er tja, anders, uitzien

verder moet je vanaf het autorun menu (kent iemand een goed freeware prog) ook de video cd op kunnen starten
Zoek even naar CDEveryWhere. Die doet dat precies. Is helaas geen freeware alleen.