Gevaar Athlon XP op KT133-A

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb dus de KT7A v1.0 va Abit.
Officieel ondersteunt dit MoBo geen Athlon XP's maar ik heb op verschillende plaatsen gehoord dat het wel kan. Ik wil dit best gaan proberen maar ik wel een vrij belangrijke vraag.
Wat is het gevaar voor mijn PeeCeetje als het niet zou werken. Blaas ik dan mijn MoBo op? Frituur ik de Athlon XP?

Want een vriend van me heeft een XP dus daarmee wilde ik het proberen, alleen bennik dus bang dattik schade toebreng aan een van de onderdelen...kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
het kan geen kwaad voor de andere onderdelen, maar er bestaat gewoon een kans dat ie em niet herkent en dus niet boot. Ik heb hier een rev 1.2 liggen en met veel geluk herkende die wel de XP, maar beschadigen zul je er niets mee.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
Zoek eens op of hij de XPs ook niet ondersteund na een BIOS update.

Maar het zal verder geen schade aanbrengen op andere onderdelen, zolang het wel pas he ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Ik weet niet wat het voltage is van de athlon xp die je gaat gebruiken, maar kijk daar eens naar, als dat bijna hetzelfde is als een gewonen Athlon (thunderbird?) dan zou er in principe niets kapot kunnen gaan.

Verwijderd

Ik heb een nog veel oudere ABIT KT7-raid plank liggen. Daar draait mijn xp prima op, alleen dan wel op 100Mhz FSB. Gezien de ondersteuning voor een 133Mhz FSB bij de KT7-A voorzie ik geen problemen.
Suc7