Single Intel Xeon bord gezocht

Pagina: 1
Acties:

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan voor erg weinig 1 Intel Xeon (603 pins) aankomen. Aangezien ik geen geld heb voor een 2e om een dual configuratie te maken, ben ik op zoek naar een bord waar er maar 1 in past.
Dual Xeon borden kan ik alleen maar vinden voor de rond de 500-600 Euro, ik neem aan dat een single bord goedkoper moet zijn.

Ik kan deze (single) moederborden echter nergens vinden voor de Xeon. Op zich logisch aangezien de Xeon voor dual configs is bedacht, maar dat kan ik dus niet betalen.

Iemand een idee waar ik zo'n bord kan vinden ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Single's bestaan niet; een single Xeon biedt geen enkele meerwaarde boven een single P4, vandaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 xeon kunnen kopen voor weinig geld is net zoiets als goedkope fibre channel schijven kunnen kopen. er is laatst volgens mij een partij 73 gig cheetah fibre channel schijven van de vrachtwagen gevallen en die worden nu bij bosjes aangeboden. alleen het aansluiten van zo'n ding gaat je een kapitaal kosten.

• masaman
  • Niet online
Bedrijf waar ik werk heeft een dual machine gekocht maar met maar 1 Xeon processor. Upgraden kon volgens leverancier niet (2e bijplaatsen), dus heeft leverancier 2 processoren voor de prijs van 1 verstuurd. De Xeon die we al hadden mochten we houden >:)
Weinig tot niks illegaals aan om deze zelf in te willen zetten in een nog te kopen moederbord volgens mij ...
Als anderen nog ideeen hebben hoe ik deze proc. toch in kan zetten, is een beetje jammer om hem (haar ?) hier te laten verstoffen.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 13 juni 2002 15:14 schreef masaman het volgende:
Bedrijf waar ik werk heeft een dual machine gekocht maar met maar 1 Xeon processor. Upgraden kon volgens leverancier niet (2e bijplaatsen), dus heeft leverancier 2 processoren voor de prijs van 1 verstuurd. De Xeon die we al hadden mochten we houden >:)
Weinig tot niks illegaals aan om deze zelf in te willen zetten in een nog te kopen moederbord volgens mij ...
Als anderen nog ideeen hebben hoe ik deze proc. toch in kan zetten, is een beetje jammer om hem (haar ?) hier te laten verstoffen.
Je kunt er dan toch gewoon een dual van maken?? Zijn het dezelfde processoren?? Anders is het iid zonde.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Dat word gewoon een DUAL bord kopen en er een terminator bij kopen als dat kan bij deze borden. Ik weet dat je voor oudere dual borden wel terminators hebt.

Dan stop je dus in de socket die over is en terminator en dan werkt je dual bord gewoon met 1 CPU :) kan je later weer verwijderen en met 2 CPU's draaien. je moet dan wel windows 2000/XP PRO opnieuw installeren.

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• masaman
  • Niet online
Terminators hoeft niet voor huidige generatie Xeon processoren. In de originele configuratie (met een processor) zat in ieder geval geen terminator.
Over het opnieuw installeren van Win2000: dat hoeft niet !
Je kunt in Win2000 naar de system properties en aangeven dat je een dual systeem hebt. Er worden dan een aantal dll's vervangen, rebooten en klaar ! Onlangs ook zelf gedaan toen we de twee nieuwe Xeons kregen.

Maar weer terug naar de vraag:
Dan moet ik dus maar op zoek naar een goedkope dual Xeon plank. Jammer dat die voor minder dan 500 Euro niet te koop zijn volgens mij. Misschien op Ebay, was ook al een topic over...
Of zijn er mensen die hem willen kopen ? :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 00:27 schreef Tranced het volgende:
Dat word gewoon een DUAL bord kopen en er een terminator bij kopen als dat kan bij deze borden. Ik weet dat je voor oudere dual borden wel terminators hebt.

Dan stop je dus in de socket die over is en terminator en dan werkt je dual bord gewoon met 1 CPU :) kan je later weer verwijderen en met 2 CPU's draaien. je moet dan wel windows 2000/XP PRO opnieuw installeren.
Dat opnieuw installeren is niet nodig hoor, het enige dat je moet doen is in Device Manager aangeven dat je voor je computer een ACPI Multiprocessor driver wilt installeren ipv. de ACPI Uniprocessor die op een single proc. machine geinstalleerd staat.
Pagina: 1