SMS: We worden met z’n alle belazerd!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-03 20:15

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Een van de meest populaire toepassingen van de ouderwetse gsm Short Message Service is te duur door KUNSTMATIG hooggehouden tarieven. Tijd voor ACTIE!!

Uitleg over de echte kosten: het versturen van een smsje genereert een datastroom van maximaal enkele kilobytes (als u bv een plaatje of belmelodietje via een nokia-telefoon verstuurt), maar vaak veel minder, slechts enkele bytes. Een gedigitaliseerd telefoongesprek genereert per seconde een veelvoud van dit bescheiden aantal bytes. I-mode datatarieven worden al als hoog beschouwd, terwijl daar slechts1 eurocent per kilobyte wordt berekend! Dan ga je toch een onbestemd gevoel krijgen van de 20 tot 30 eurocent per sms-bericht. Blijkt het versturen van hallo, bel me even ineens een goudmijntje te zijn voor de telecomproviders!
Navraag bijde providers leverde niks op, alleen bij ben wat: een medewerster daar laat weten dat sms-terieven niet op werkelijkekosten zijn gebaseerd maar op de concurent. Dat betekent dat de uiteindelijke prijs niet is opgebouwd uit kosten en een kleine deel winst. Daar gaat het dus allemaal om! U betaalt per smsje wellicht voor 99% pure winst voor de telefoonmaatschappij.

Mail ze plat!: Dit is wat we kunnen doen. Computer Idee (www.computeridee.nl) heeft de feiten opgezocht. En tot de conclusie gekomen dat het te duur is. Wat wij hieraan kunnen doen is het volgende:

Haal de contact mail van: http://www.computeridee.nl/cidee/smsklaagtekst.html

Neem contact met ze op, dit kan op de volgende manier:
Ben: info@ben.nl
Debitel: www.debitel.nl contact
Duchtone: www.dutchtone.nl contact
KPN: www.kpn.com contact
Vodafone: www.vodafone.nl contact
Tele2: www.tele2mobiel.nl  klantenservice
O2: www.o2.nl  help contact met O2

En vul daar de volgende gegevens in als ze een adres vragen enz:

(eigen naam) (eigen e-mail)
Ceylonpoort 5-25
2037 AA Haarlem

Dit is het adres van computer idee, zodat u nog wel wat anoniem kan blijven.
STOP MET STELEN!

Dit artikel is afkomstig van: Computer Idee nr: 13 ( 07-06 tot 21-06 )

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

GT->I&T
Verklaring overbodig lijkt me.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hier is al een topic over.

Het is beter om daar verder te gaan.

[topic=519250/1/100]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
SMS: We worden met zn alle belazerd!!!!

Ik niet hoor... ik sms niet :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

*edit*

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
ach, je HOEFT niet te sms'en, als mensen bereid zijn 50 cent voor een berichtje te betalen zijn ze gek om het niet te doen, toch?

Verwijderd

Was al topic over hoor. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.