[php] GD image uit mysql db.

Pagina: 1
Acties:

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Ok, ik heb een database waarin plaatjes staan, png's om precies te zijn... Als ik dus een plaatje uit de database haal, een header neerzet en gewoon de data echo'ed dan verschijnt het plaatje netjes in mijn browsertje... :D

Maar dat wil ik niet... tenminste, ik wil graag voordat
ik het plaatje naar de browser stuur nog even het plaatje bewerken met een paar GD functies.

Imagecreatefrompng gaat niet echt werken natuurlijk aangezien ik geen filename kan opgeven en de data al in de database staat. Nu is er wel een mogelijkheid om gewoon een 2e sourcefile te maken die enkel het plaatje als uitvoer geeft, deze te openen met de eerste source file mbv imagecreatefrompng, maar ik vraag me af of dit echt de enige manier is?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tempfile maken of gewoon je plaatjes niet in je database opslaan.

• WausMaus
Ehm, ja, ik kan er ook niets aan doen dat die plaatjes al in een db staan he... :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie dus nu et probleem niet meer ... gewoon een tempfile aanmaken .. geeft lekkere overhead maar tja .. dat heb je met een 'brak' design :D

Je zou evt ook GD & PHP kunnen hacken en der support voor 'from string' plaatjes in maken.

• WausMaus
Vet lol, ik voor de grap even gegoogeld naar "imagecreatefromstring" blijkt dat die functie dus gewoon bestaat, en hij werkt ook nog. Er staat alleen nergens een link in de gd sectie van de php manual maar als je gewoon zoekt op imagecreatefromstring dan vind je hem :)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Op donderdag 13 juni 2002 14:39 schreef WausMaus het volgende:
staat alleen nergens een link in de gd sectie van de php manual
bij mij wel hoor..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26

pietje63

RTFM

is dat niet een beetje loos om de plaatjes zelf in de database te zetten? volgens mij belast je dan de database onnodig, en kun je beter een link naar het bestand in de db zetten (zo doe ik het altijd)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op donderdag 13 juni 2002 14:53 schreef pietje63 het volgende:
is dat niet een beetje loos om de plaatjes zelf in de database te zetten? volgens mij belast je dan de database onnodig, en kun je beter een link naar het bestand in de db zetten (zo doe ik het altijd)
Ach, zelf als het in de mysql manual nadrukkelijk wordt afgeraden, blijven mensen het natuurlijk proberen ;)

|:(

• WausMaus
Database is niet van mij, die krijg ik zo, ik moet er plaatjes uit halen als ze op een pagina bekeken worden en daar moet een copyright notice overheen die er nog niet overheen zit... (Tja, vaag, maargoed, they pay, i obey...)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Op donderdag 13 juni 2002 14:53 schreef pietje63 het volgende:
Hier zijn al heel veel discussies over geweest :)
Het heeft allebei zo z'n voordelen en z'n nadelen.

de een heeft misschien wat meer nadelen dan de ander... >:)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Pagina: 1