[MAC HTML]Problemen met achtergrond in cel

Pagina: 1
Acties:

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Ik heb een menu voor een website gemaakt en die werkt perfect op alle browsers. Maar nu ging ik achter een MAC systeem zitten om de site te bekijken en ik zag dat de mac de achtergrond van een cel niet repeteerd. Hij plaatst de gif maar 1 keer, en de bedoeling is dus dat ie hem meerdere keren plaatst voor een mooi effect bij het menu.
Ik heb al gezocht op internet maar kon niet zo snel iets vinden, heeft er hier iemand misschien ervaring met mac's en repeterende graphics op een website???

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Is iets voor Webdesign & Graphics, niet voor P&W

P&W ---> W&G

https://fgheysels.github.io/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Post eens een URL zodat ik ook eens kan kijken,
en post ook de source eens van de HTML?...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 13 juni 2002 14:15 schreef wustenveld het volgende:
... heeft er hier iemand misschien ervaring met mac's en repeterende graphics op een website???
ja

... :? en wat nu?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 14:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja

... :? en wat nu?
idd, als je nou je probleem (inclusief url blabla etc etc) uiteenzet, kunnen we je misschien wel helpen :)

• wustenveld
Het probleem is dus als ik in een td <td background="1px.gif"> zet dan doet ie dit niet op een MAC met IE5 en met netscape 4. Klopt het dat de background property van een <TD> niet werkt met deze systemen. Ik heb het nu zo gedaan dat de achtergrond van de hele pagina 1px.gif is en de bovenkant en de onderkant van de tabel heb ik ook een graphic in staan. Deze vallen over de 1px.gif heen. Het URL is http://ovimex.dns2go.com/~ovimex/

Ik heb het nu dus op die manier aangepast, in geen enkele <TD> heb ik nu nog een graphic staan (allemaal in de pagina achtergrond. De pagina's waar de problemen mee kwamen zijn het hoofdmenu en de rechterkant en de onderkant van de pagina. Nu ziet het er alleen nog niet uit met Netscape 4, die doet raar met m'n frames.

Verwijderd

mmmja, je link doet t niet...

maarreuh je heb t gedaan met html <td background=...
je kan het beter doen met css..
code:
1
2
3
td {
    background-image: url(1px.gif);
}

d8 ik zo

• wustenveld
Op donderdag 13 juni 2002 15:07 schreef Akira het volgende:
mmmja, je link doet t niet...

maarreuh je heb t gedaan met html <td background=...
je kan het beter doen met css..
code:
1
2
3
td {
    background-image: url(1px.gif);
}

d8 ik zo
Je kunt ook het url http://213.201.159.69/~ovimex/ gebruiken. Maar werkt de css dan wel met Netscape 4 en de MAC ??

• Willem
Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/ovimex-mac.gif

Zoals je kunt zien gaat 't best aardig nog in Netscape 4 op Mac... 't Enige is eigenlijk dat je frameset gelerpt is, maar dat komt omdat NS4 framsets met "stapjes" van 5px neemt, dus niet exact.

Verder, animaties gingen ook goed, dus verder weinig op aan te merken.

• wustenveld
Zoals je kunt zien gaat 't best aardig nog in Netscape 4 op Mac... 't Enige is eigenlijk dat je frameset gelerpt is, maar dat komt omdat NS4 framsets met "stapjes" van 5px neemt, dus niet exact.

Verder, animaties gingen ook goed, dus verder weinig op aan te merken.
Mooi ik ben blij dat het nu goed werkt op een mac, kwam dus door die td background, wordt blijkbaar alleen maar ondersteund door MS Internet explorer op een pc. Maar hoe kan ik het frameset probleem in Netscape 4 oplossen, is daar een stuk code voor te bedenken, ik ben namelijk een klein beetje perfectionistisch dus vind ik dat het gewoon moet werken :)

• Willem
wustenveld:
Mooi ik ben blij dat het nu goed werkt op een mac, kwam dus door die td background, wordt blijkbaar alleen maar ondersteund door MS Internet explorer op een pc. Maar hoe kan ik het frameset probleem in Netscape 4 oplossen, is daar een stuk code voor te bedenken, ik ben namelijk een klein beetje perfectionistisch dus vind ik dat het gewoon moet werken :)
Frameset van een getal in px; afgerond op 5 :)

• wustenveld
Op donderdag 13 juni 2002 15:41 schreef willem169 het volgende:

[..]

Frameset van een getal in px; afgerond op 5 :)
Helaas kan ik dat niet doen omdat er dan nog steeds een afwijking is in de afbeelding, maar dan ook met IE. Als je naar het hoofdmenu kijkt is het bovenste stuk en het onderste stuk een gif in een tabel (die boven en onder aligned is) en daar tussen zie je de background van de pagina (1px.gif) die eerst in een <TD> gedefinieerd stond. Alleen <TD background> werkt niet met Netscape 4 en IE5 voor de mac.

Is er misschien een andere oplossing voor netscape 4 om een weergave te krijgen zoals je die wel krijgt met IE ??

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dan zul je wat scripting toe moeten voegen die checked welke browser het is en aan de hand daarvan de juiste frameset en de passende graphics laten zien.

En wil je helemaal de perfectionist uithangen dan moet je zeker even in search duiken naar het 'onoplosbare probleem' started by Heintjo, maar dan wens ik je succes :)

[search=onoplosbare probleem]

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 13 juni 2002 21:20 schreef Hangloozz het volgende:
En wil je helemaal de perfectionist uithangen dan moet je zeker even in search duiken naar het 'onoplosbare probleem' started by Heintjo, maar dan wens ik je succes :)

[search=onoplosbare probleem]
[topic=31651/1/100]

met de mooie Yellow-quote:
Of het nou lukt of niet ik ben blij dat ik met zo'n velen bloed heb mogen spillen over dit probleem en als men over dertig jaar vraagt waar wij waren, kunnen wij zeggen dat wij met Heintjo waren of 'St Crispins day'. En wie op die dag zijn HTML bloed vergoot is mijn broeder.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
offtopic:
ik sta derde in de ranglijst bij je tetris game :P

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 13 juni 2002 21:29 schreef RM-rf het volgende:

[topic=31651/1/100]
ah, thnx, hij stond waarschijnlijk bovenaan, maar met dat succes wensen doelde ik eigenlijk op de heoveelheid werk die je je op je hals haalt als je écht NS compatibel een site op wil zetten...
Al heb ik een vaag vermoeden dat je dat niet me eens gaat zijn :P ;)

wustenveld:
je hebt een preloader ingebouwd voor je rollovers maar werkt die ook?
Ik heb een vaag vermoeden dat je de functie nergens aanspreekt of niet voedt.

www.jurgroessen.nl

• wustenveld
Op donderdag 13 juni 2002 21:43 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

ah, thnx, hij stond waarschijnlijk bovenaan, maar met dat succes wensen doelde ik eigenlijk op de heoveelheid werk die je je op je hals haalt als je écht NS compatibel een site op wil zetten...
Al heb ik een vaag vermoeden dat je dat niet me eens gaat zijn :P ;)

wustenveld:
je hebt een preloader ingebouwd voor je rollovers maar werkt die ook?
Ik heb een vaag vermoeden dat je de functie nergens aanspreekt of niet voedt.
Welk scherm praat je dan over ? Voor zover ik het nu heb kunnen zien werken de rollovers overal. En ik denk dat de site NS compatible maken veel werk gaat worden maar toch wil ik het proberen :)
Ik heb wel een idee hoe ik dat kan aanpakken en dat ga ik maandag meteen proberen. Het probleem dat de frames niet breder mogen zodat het een veelvoud van 5 is is dat er een background image in de body zit (omdat het niet in de <TD> kon). Maar als ik de tabel waar het menu in zit nu splits in 2 kolommen en de rechtkolom het aantal pixels maak die de graphic (de achtergrond kolom van het menu) is en de linkerkolom geen breedte meegeef maar laat rekken aan de hand van de breedte van het frame, en als achtergrondkleur van die kolom de hoofdkleur meegeef van het ontwerp dat het wel moet gaan werken. Of zie ik dat nu verkeerd ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:44

crisp

Devver

Pixelated

Framesets pixelprecies krijgen in NS4 gaat je nooit lukken; wat willem169 zegt is namelijk ook niet helemaal correct. NS4 vertaalt de pixelgroottes van je frames eerst naar percentages; rond die netjes af, en gaat dan weer naar pixels rekenen. Zelfs al krijg je het in de ene resolutie passend, dan past het in een andere resolutie of grootte van je browservenster weer niet...
Je afwijking is dus altijd maximaal 0,5% wat neerkomt op inderdaad ongeveer 5 pixels in de breedte bij een resolutie van 1024 bij 768.

Intentionally left blank

• wustenveld
Op zaterdag 15 juni 2002 14:55 schreef crisp het volgende:
Framesets pixelprecies krijgen in NS4 gaat je nooit lukken; wat willem169 zegt is namelijk ook niet helemaal correct. NS4 vertaalt de pixelgroottes van je frames eerst naar percentages; rond die netjes af, en gaat dan weer naar pixels rekenen. Zelfs al krijg je het in de ene resolutie passend, dan past het in een andere resolutie of grootte van je browservenster weer niet...
Je afwijking is dus altijd maximaal 0,5% wat neerkomt op inderdaad ongeveer 5 pixels in de breedte bij een resolutie van 1024 bij 768.
hmmm, is het mogelijk bij netscape om de breedte en een hoogte van een frame te krijgen. Als ik bijvoorbeeld keihard erin zet dat het frame 159 moet zijn en NS maakt er 155 van, kan ik dan uitlezen dat het 155 is. Aan de hand daarvan zou ik dan het percentage kunnen bepalen waarmee het frame verkleind is en daarmee de grootte van m'n graphics bepalen. Als NS de frames 1% kleiner maakt dan maak ik de graphics ook 1% kleiner met javascript.

Ik ben nu gewoon hardop aan het denken, kan het maandag pas uitproberen. Ben nu in de buurt van een ontwikkelcomputer namelijk :(

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 15 juni 2002 15:10 schreef wustenveld het volgende:

... is het mogelijk bij netscape om de breedte en een hoogte van een frame... uitlezen
window.innerWidth en window.innerHeight

Pagina: 1