Toon posts:

[W&G] pelle Doe je hem weer open?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=523484/1/25]

Vraag is nl niet (goed) beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25

Predator

Suffers from split brain

[forum=26] -> [forum=15] & tag voorgezet

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

Vraag niet goed beantwoord? Je moet je input gewoon een andere naam geven, zodat je aan de hand daarvan kunt zien welke image is gebruikt om te submitten.

Als je het doet zoals ik aangaf, krijg je 2 variabelen:
pannorthwest_x en pannorthwest_y
Daaruit kun je toch gewoon de naam halen van je input, en dus ook welke kant je op moet pannen. Gewoon een kwestie van al je submits een andere naam geven.

Wil je dat niet, dan kun je ook werken met een hidden input en gewone images en <a>-tags, die eerst een waarde in de hidden input zetten en daarna het form submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sja, dat werkt dus niet zo gemakkelijk..

Het servlet moet een bepaalde string ophalen, en hiervan de waarde bepalen, om zo te zien welke actie er ondernomen moet worden (het is nl erg onzinnig om voor elke actie een heel eind code te schrijven terwijl dit ook met een simpele loop kan)

Dus de query moet Submit=... zijn (jaja, submit kan iets anders zijn)

Zoals ik al aangaf, volgens mij moet het kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Niet met een <input type="image">. Sorry, maar dat is niet anders. Dus heb je 2 mogelijkheden, waarvan ik de eerste al aangaf in dat topic in W&G, namelijk elke input anders noemen (en daar is in je servlet heel makkelijk omheen te coden, gewoon een kwestie van in een loopje je post-vars uitlezen en als er eentje tussen zit met een _x op het eind van de naam, die er even vanaf slopen en in een andere variabele 'submit' stoppen). En de andere is dus met een hidden input, zoals ik hierboven ook al aangaf, die je submit noemt, en daar met JS een waarde aan toewijst waarna je het form submit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is niet zo wenselijk, een discussie over een vraag doorzetten in LA;

eerlijk gezegd ben ik het eens met de topicstarter, dat dit een vraag is die te makkelijk op slot is gezet.

natuurlijk is Pelle iemand die goede antwoorden geeft, maar ik vermoed dat er mensen zouden zijn die misschien andere alternatieven of aanmerkingen zouden hebben gepost (zo ken ik iemand die best een alternatieve oplossing in die thread zou willen neerzetten, als die niet op slot zat)

een vraag zou niet op slot moeten worden gezet 'omdat het antwoord gegeven is', dan zakt hij sowieso wel weg, enkel doordat er in een thread verkeerd gedrag optreedt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ben het in die zin eens met RM-rf dat dit niet de plaats is om inhoudelijk op het probleem in te gaan, maar ik kan me van de afgelopen maanden nog wel een aantal keren hetzelfde probleem herinneren; met een search naar 'input type image' had de topicstarter 't met de 1e hit al kunnen vinden.
En hij is dus niet op slot gegaan omdat het antwoord al gegeven was, maar omdat dit toch wel redelijk makkelijk te vinden was in de search, of een willekeurige HTML specificatie.

[search=input type image]
1e hit levert [topic=233892/1/25]
Pagina: 1