[WOS] Topic gesloten, niet mee eens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
[topic=459004/1] is gesloten door Merely, met als argumenten ten eerste dat er niets belangrijks in die thread stond (wat ik me nog enigszins kan voorstellen, maar dit is de enige thread die over dit onderwerp - zo ik snel kon zien - opengelaten was, en anders krijg je weer "er is hier al een topic van, deze gaat dicht" als je een nieuwe open).

En ten tweede het argument dat het betreffende onderwerp in SP zou horen i.p.v. in WOS. Hier ben ik het pertinent NIET mee eens. Het is een DirectX / driver probleem, wat er IMHO op neer komt dat het een Windows probleem is. _ALLE_ DX spellen hadden i.c. last van het probleem, waaruit je kunt concluderen dat het geen probleem is dat voortkomt uit incompatibiliteit van spellen, maar van XP / DX.

Het probleem is inmiddels (weer) opgelost door het installeren van nieuwe drivers (probleem van de spellen, zei iemand?), maar voordat ik dat ga posten, wil ik eerst even opheldering: is er behoefte aan het posten van een oplossing op een DX / XP probleem in WOS, of zal ik dat maar in SP gooien?

Samenvattend: ik probeer forumvervuiling te voorkomen, door een oude topic over een onderwerp te recyclen. Misschien had ik wat meer info moeten posten, maar goed surry heur... Ik snap dat sommige topics dicht moeten enzow, maar ik probeer JUIST te zorgen dat er geen wildgroei ontstaat.
Het poneren van een stelling dat iets "een probleem van spellen is en niet van Windows" als argument om een topic te sluiten, zou m.i. moeten samengaan met een (in ieder geval beknopte) onderbouwing. Zéker als alles in de richting van Windows wijst, zoals wanneer ALLE DX programma's dergelijke kuren vertonen.

Verder wordt verwezen naar deze reply, in Merely's argumentatie om de draad te sluiten:
je had beter een nieuw uitgebreider draadje kunnen openen in het juiste forum, dit draadje bevatte namelijk geen noemenswaardige dingen en daarbij komt dat hij ook nog eens in het verkeerde forum staat.
Om nog maar te zwijgen van de search results
Je zoekactie naar 'spellen xp' leverde 38 resultaten op. Resultaten 1 - 38.
Nieuw draadje openen ok, maar zie bovenstaande redenen om dat juist NIET te doen. Search op 'spellen xp' is onzin. De vraag in kwestie wordt NERGENS op GoT, de MS KB of een andere site beantwoord. Als iemand daar anders over denkt: graag, want ik wil wel eens een echt antwoord hebben op deze vraag. Het opnieuw installeren van drivers is symptoom bestrijding. Het probleem komt ergens anders vandaan.

Dit is geen directe aanval naar Merely of andere mods, het is een vraag naar aanleiding van het sluiten van een topic op basis van een (naar mijn gevoel) verkeerde redenatie.

Ik probeer niet te flamen, ik zoek een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SM>LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Eew, surry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op donderdag 13 juni 2002 14:06 schreef wzzrd het volgende:
[topic=459004/1] is gesloten door Merely, met als argumenten ten eerste dat er niets belangrijks in die thread stond, wat ik me nog enigszins kan voorstellen.
Ik ook :) Daarom verzocht ik jou ook om even een nieuwe aan te maken.
maar dit is de enige thread die over dit onderwerp - zo ik snel kon zien - opengelaten was, en anders krijg je weer "er is hier al een topic van, deze gaat dicht" als je een nieuwe open.
Zo kortzichtig is de crew echt niet. Als iemand dat als argument zou gebruiken mag diegene eerst laten zien waar dat staat. En in dit geval was dat ook niet gebeurt.
En ten tweede het argument dat het betreffende onderwerp in SP zou horen i.p.v. in WOS. Hier ben ik het pertinent NIET mee eens. Het is een DirectX / driver probleem, wat er IMHO op neer komt dat het een Windows probleem is. _ALLE_ DX spellen hadden i.c. last van het probleem, waaruit je kunt concluderen dat het geen probleem is dat voortkomt uit incompatibiliteit van spellen, maar van XP / DX.
Ik blijf er bij dat dit een SP probleem is. Dit heeft niks met de werking van Windows te maken. Het zijn de spellen die een probleem hebben.
Samenvattend: ik probeer forumvervuiling te voorkomen, door een oude topic over een onderwerp te recyclen. Misschien had ik wat meer info moeten posten, maar goed surry heur...
Ik heb ook niet enig scheef woord gezegt over het feit dat je in een 'oud' topic post. Sterker nog, ik zie dat graag. Alleen gezien het feit dat er nog steeds geen oplossing is geboden geeft al aan dat het topic niet echt een WOS topic is. Meer info had misschien wat meer duidelijkheid geboden.
Verder wordt verwezen naar deze reply, in Merely's argumentatie om de draad te sluiten:
[..]
Nieuw draadje openen ok, maar zie bovenstaande redenen om dat juist NIET te doen. Search op 'spellen xp' is onzin. De vraag in kwestie wordt NERGENS op GoT, de MS KB of een andere site beantwoord.
Euhmm.. even lezen :) Ik verwijs inderdaad naar die reply, maar ik licht het toe. Ik verzoek je even een nieuw topic te openen in SP, that's it. Mocht ik het nodig hebben gevonden jou op de search te wijzen, dan had ik dat ook daadwerkelijk gedaan.
Dit is geen directe aanval naar Merely of andere mods, het is een vraag naar aanleiding van het sluiten van een topic op basis van een (naar mijn gevoel) verkeerde redenatie.
En dit niet op jou:

[topic=489710] :)
Ik probeer niet te flamen, ik zoek een oplossing.
Die bood ik je: open een nieuw topic in SP. Ik krijg het gevoel dat je een slotje als een belediging ziet... Dat is echt niet zo :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merely: niet mee eens. Indien meerdere games een probleem geven is het geen SP topic maar hoort het elders :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 14:27 schreef ItSnows het volgende:
merely: niet mee eens. Indien meerdere games een probleem geven is het geen SP topic maar hoort het elders :+ :)
Ik rust mijn zaak.
:P

(BTW, ik had die FAQ over gesloten topics niet gezien, ik had dit nl. eerst in SM gepost :Z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

BrZ

Oe, nu gaat het leuk worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah, lees dat topic dan even door :+
Ik heb eerst w2k prof gehad en daar werkte 3d helemaal niet volgens DirectX 8. Daarom ben ik overgestap naat winXP prof. Nu doen mijn games het nog niet.
Niet aan een OS gebonden. Sterker nog, meer een SA probleem dan WOS.
nog even ter info:
het is niet bij alle games, bijv Medal of Honnor doet het perfect en dat ziet er ook best wel 3d uit vandaar dat ik het zo vreemd vind.
Oooohhwww :)
Irritant probleem, heb het ook, dus: *KICK*!
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat niemand anders dit probleem heeft, of dat niemand er een oplossing voor heeft
Dat was de toevoeging. En geen verdere info dat het bij alle spellen is. Dus gezien de eerdere info hoort hij wel in SP. Niet in WOS iig. Windows draait toch goed? Windows Operated Systems. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 14:35 schreef Merely het volgende:

Oooohhwww :)
MoHAA is Quake3 engine en dus OpenGL. Ik heb nooit beweerd dat OpenGL games het niet doen. Ik heb het altijd over DX gehad.
Dat was de toevoeging. En geen verdere info dat het bij alle spellen is. Dus gezien de eerdere info hoort hij wel in SP. Niet in WOS iig. Windows draait toch goed? Windows Operated Systems. :)
Ik heb al gezegd dat ik er meer info had moeten bijzetten, maar aan de andere kant: meer info dan "minimaliseren, XP, games, DX, nVidia kaart" zijn hiervoor IMHO niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 14:35 schreef Merely het volgende:
Mee eens :)
Maar het niet kunnen spelen van die spellen is een gevolg en de spellen zijn niet de oorzaak. Mijn idee: SA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op donderdag 13 juni 2002 15:00 schreef wzzrd het volgende:
MoHAA is Quake3 engine en dus OpenGL. Ik heb nooit beweerd dat OpenGL games het niet doen. Ik heb het altijd over DX gehad.
Het is een quote uit dat topic. Dat beschouw ik als info m.b.t. het probleem.
Ik heb al gezegd dat ik er meer info had moeten bijzetten, maar aan de andere kant: meer info dan "minimaliseren, XP, games, DX, nVidia kaart" zijn hiervoor IMHO niet nodig...
Aangezien je niet meer info gaf ga ik uit van de info die eerder in het topic wordt gemeld. En daaruit trek ik een conclusie (+ het uitblijven van de oplossing) dat ie beter in SP past. Achteraf melden dat je dat iets niet beweerd, daar kan ik op dat moment niets mee. Dan had je dat moeten melden in je post.

Pagina: 1