Toon posts:

cistron: delen met een switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden Cistron 1024.
Ik heb 2 pcs en wil internet delen, zonder vertragende proxy software, dus ik heb mn (alcatel) modem gepatched.
Cistron gebruikt echter geen PPP maar Bridging.
Nou heb ik de helpdesk gebeld en die gast daar zei dat ik mn modem zo in de uplink van mn switch kon prikken, als mn switch MAC adressen kan routen (ofzo)

nou wil ik ff weten:

- mag dit, ik heb namelijk geen zin om afgesloten te worden omdat ik iets doe wat niet mag |:(

- kan mijn switch die MAC adressen routen (volgens mij kan elke switch dat, maar goed :+ ) mijn switch is een safeway 10/100mb 5 poorts

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48
Op donderdag 13 juni 2002 14:03 schreef cybafish het volgende:

- mag dit, ik heb namelijk geen zin om afgesloten te worden omdat ik iets doe wat niet mag |:(
Dit staat duidelijk in de algemene voorwaarden of op de website in de FAQ.

Gebruik je die Alcatel die door de KPN geleverd werd bij MXstream? Die werkt toch niet gepatched met Cistron?

--edit--

van de site van Cistron:

4.4. Kan ik meerdere PCs aansluiten?
Ja. Daarvoor heeft u wel een intern netwerk nodig. Vervolgens zijn er dan 2 basis manieren om via meerdere PCs te internetten:
Via een router tussen het ADSL modem en uw interne netwerk (sommige routers hebben een ADSL modem ingebouwd)
Via 1 PC met 2 ethernetkaarten waarbij 1 netwerkkaart aan het modem is gekoppeld en 1 netwerkkaart aan het interne netwerk is gekoppeld. De PC fungeert dan als router en evt. firewall.
De technische details zullen binnenkort worden beschreven in een Cistron ADSL networking HOWTO.
Let wel, de aansluiting op Cistron ADSL is alleen bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet de bedoeling dat u de aansluiting deelt met de buren of, meer in het algemeen, met mensen die normaliter een eigen telefoonaansluiting hebben.

Dit had je zelf toch ook op kunnen zoeken??

Ik snap niet wat je met de laatste vraag bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
1. hij werkt dus wel
2. volgens die gast bij de helpdesk kon het ook met een switch. omdat het om mac adressen ging ofzo.

• vassago
Echt duidelijker word het niet maar dan probeer je het toch gewoon even?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als het dus niet mag sluiten ze me misschien af

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op donderdag 13 juni 2002 14:34 schreef cybafish het volgende:
bij cistron mag alles :) , zit al 3maanden achtereen over m'n limiet en heb al anderhalve maand geen rekeningen betaald ( :D ) en ik internet lekker verder :o :)

• vassago
Op donderdag 13 juni 2002 14:34 schreef cybafish het volgende:
<zucht>

LEES MIJN ANTWOORD. |:(

• vassago
Op donderdag 13 juni 2002 14:37 schreef lange het volgende:

[..]

bij cistron mag alles :) , zit al 3maanden achtereen over m'n limiet en heb al anderhalve maand geen rekeningen betaald ( :D ) en ik internet lekker verder :o :)
Ze meten het verkeer nog niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga et nu ff proberen...
zeg zo wel of het gelukt is

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op donderdag 13 juni 2002 14:41 schreef vassago het volgende:

[..]

Ze meten het verkeer nog niet ;)
zo'n vermoeden had ik al jah :)

Verwijderd

Topicstarter
neej... dit werkt dus niet |:( :'(

weet iemand nog een manier om dit bij cistron voor elkaar te krijgen, de hack staat trouwens bij kpn ook niet als manier om te delen, dus dat zegt niks

• vassago
Dat dacht ik al...

Een getweaked/hacked/patched Alcatel modem werkt _niet_ met Cistron.
Als het bij jou wel werkt ben je de eerste.

zie news:cistron.broadband

Verwijderd

Topicstarter
de router functionaliteit werkt idd niet nee, maar het modem dus wel :7

• vassago
Op donderdag 13 juni 2002 15:15 schreef cybafish het volgende:
de router functionaliteit werkt idd niet nee, maar het modem dus wel :7
Ja, duh....

Maar je kan het modem toch niet zomaar in een hub/switch doen. Dat werkt natuurlijk niet.... |:(

• dlmh
  • Laatst online: 20-08 19:58

dlmh

Lo-Fi

Als je ff gezocht had, had je gezien dat ik dit onderwerp al eerder had aangesneden. Conclusie: het is NIET mogelijk bij Cistron om de routerfunctie van de Alcatel modem te gebruiken.
ENIGE oplossing is dus, zoals zij op de site geven: met externe router (dan wel PC dan wel echte router).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Pagina: 1