Toon posts:

[Linux] flashcard reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de flachcard van mijn digicam uit te lezen onder linux (suse 8.0). De flashcard reader wordt zo te zien wel herkend. in een log vind ik:

kernel: hub.c: USB new device connect on bus1/1, assigned device number 4
kernel: WARNING: USB Mass Storage data integrity not assured
kernel: USB Mass Storage device found at 4

Afgezien van de warning ziet dat er toch goed uit, dacht ik.
Hij lijkt zelfs al gemount te zijn als /proc/bus/usb. Maar daar zie ik alleen wat lege bestandjes. En de flashcard is volgens mij niet leeg.

Verwijderd

Lijkt me sterk dat je filesystem onder /proc wordt gemount. Ik denk dat je deze nog met het handje moet mounten. Hoe precies weet ik ff niet, maar dat moet wel te vinden zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vond het ook wel raar. zo staat het ook in fstab

Dit dus.
usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto 0 0

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dat is je USB-filesystem, waar allerlei informatie over je USB-bus staat. USB-view bijvoorbeeld leest die data uit, en toont het op een manier dat je het een beetje snapt. Maar voor de bestanden op je flashcard heb je daar helemaal niets aan, die ga je daar niet vinden.
Je moet waarschijnlijk nog een usb (usb-scsi???) module laden, en misschien een device aanmaken in /dev.
Dat kan je dan uit eindelijk gaan mounten met mount. Ik zou even gaan zoeken, het staat vast wel ergens stap voor stap uitgelegd.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
owwww juist...
in /var/log/warn zie ik dat het apparaat niet geclaimed wordt door any active driver... darn!