Toon posts:

[Linux] Partition check tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer geprobeerd Mandrake Linux 8.2 te installeren. Echter, de partition check tijdens de installatieprocedure duurt erg lang. (wel 1.5 uur voordat ik mijn computer resette)
De melding op het scherm is als volgt:

Partition check:
hda:

De hardeschijf waarop ik linux wil installeren is een Maxtor 6L080J4 (80 GB, 7200rpm). Ik heb op deze schijf een linux ext2 partitie (3 GB) en een swap partitie (2GB) aangemaakt. Verder is op deze hd WinXP pro geinstalleerd.

Is het mogelijk om deze partition check over te slaan? Of is er nog een andere mogelijkheid. Bij voorbaat dank voor de hulp

Verwijderd

Ik heb niet echt veel ervaring met MD maar volgens mij moet dat kunnen.
Misschien is het alleen mogelijk om de partitie check te skippen als je in expert mode installeerd !?.

Daarnaast lijkt het mij verstandig om 1 gig van je swap naar je ext2 partitie
te verhuizen, dus 4 gig ext2 en 1 gig swap, en zelfs dan is je swap nog aan de ruime kant.

Verwijderd

Linux partities aangemaakt met partition magic? Gooi de Linux partities dan maar weg en maak ze via Mandrake aan.

Swap van 2 GB is mijns inziens te groot. Vuistregel is 2 keer de hoeveelheid intern geheugen met een max van 512 MB. Groter kan overigens geen kwaad, maar ik betwijfel of dat ooit gebruikt gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake ook proberen te installeren voordat ik die linux partities had aangemaakt. Mijn idee was idd om een linux partitie met Mandrake aan te maken. Maar ook toen duurde de partition check zo lang. Ik weet niet of dit zal uitmaken, maar ik zal het wel proberen

Verwijderd

http://www.club-nihil.net/mub/viewtopic.php?t=1220 . Daar staat het probleem ook met een aantal mogelijke oplossingen. Neus anders zelf eens rond op dat forum.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

pietje63

RTFM

heeft het er niet mee te maken dat er een stukje van linux/bootmenu binnen eerste 2 gigabyte hdd moeten ofzo?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1