Toon posts:

Onkyo TX-DS575 (occasion) of TX-DS595 (nieuw)

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een Onkyo TX-DS575 + 4 Mission speakers( Mission 701 speakers front en Mission 70s surround speakers)
kopen voor 650 euro. En een Onkyo TX-DS595 voor 600 euro bij miepkniep.nl.

Ik heb op het moment een Kenwood 5.1 boxenset met een passieve subwoofer.

Wat zouden jullie doen??

Tweedehands die 575 met mission boxen kopen of een splinternieuwe 595 en dan de kenwood boxenset nog even houden.

Ik heb ook nog geen dvd speler, maar ik heb een Onkyo 535 op het oog bij de plaatselijke onkyo dealer.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou de 575 + speakers kopen, zoveel verschil is er dacht ik niet tussen de 575 en 595 (575 heeft geen DPL2 dacht ik?)

Je Kenwood setje kan je dan verkopen, zo heb je voor hetzelfde geld een stuk beter geluid volgens mij.

Verwijderd

Er zijn niet zoveel verschillen tussen de 575 en de 595, o.a. Dolby prologic. Er is ook een verbeterde versie van de 575, namelijk de 575x. Deze is wel wat beter dan de 575, o.a. iets beter setup-menu, bananenplugaansluitingen voor de surroundspeakers en een back-lite afstandsbediening.

Voor het geld zou ik echter zeker naar die Onkyo 575 + Mission kijken en goed luisteren (zowel films als muziek). Als het goed is, moet het niet zo'n probleem om de center-speaker uit de 7-serie van Mission te vinden.

Die 595 kan je ook in Duitsland bestellen. Dan issie weer stukje goedkoper :)

Verwijderd

De 595 heeft geloof ik wat meer vermogen, maar aan de 595 weet ik zeker dat je er geen bult aan zult vallen, heb em zelf nl. ook :)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-12-2025
Op donderdag 13 juni 2002 15:10 schreef neographikal het volgende:
De 595 heeft geloof ik wat meer vermogen, maar aan de 595 weet ik zeker dat je er geen bult aan zult vallen, heb em zelf nl. ook :)
Ik ook, ben er heel tevreden over :)

Verwijderd

Ik zou voor de 575 gaan..

Als ie niet mocht bevallen gewoon lekker die mission speakers houden en de receiver verkopen... maar dat lijkt me niet het geval..

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Euh ik wete niet of je zelf een goed gevoel hebt bij 2dehands producten en ligt eraan hoe ze eruit zien.

Ik zal mijn mening geven,

het verschil tussen de 595 zit em in, een totaal andere itvoering, zien er anders uit, de 595 heeft prologic 2 en iets meer power. Als je de 595 koopt is dat al eigenlijk een oude versie, de 575X komt daarna en dan de 595. De 595x is nog wel redelijk, maar anders zou ik liever doorsparen en toch de 595 met speakers kopen. Als je niet van plan bent geld aan speakers uit te gaan geven, kun je beter die complete set kopen met missions en 575.

Wat betreft de dvd speler, die 535 is een goed apperaat maar ik geloof dat hij geen cd-r of cd-rw kan lezen, dit kan een nadeel zijn. De nieuwe 555 kan dus ook cd-r's en rw's lezen, verder kan hij ook mp3 cd's afspelen.

Ik zou toch iets bijleggen en de 595 en 555 kopen, maar ja, ik weet niet of je er meer aan uit wilt geven. Die missions zijn anders geen slechte keuze

Verwijderd

Bij www.mediacheckpoint.com :
De TX-DS595 kost 535,58 Euro
De TX-SR-600E kost 619 Euro
Deze laatste is de opvolger van de 595, hij heeft onder meer 6x115 Watt ipv 5x110 Watt. Dus het is een 6.1 versterker.

Er heeft iemand op dit forum geroepen dat hij de TX-DS595 had besteld bij mediacheckpoint, maar hij kreeg de TX-SR600E in huis omdat de tx-ds595 waarschijnlijk was uitverkocht, maar wel voor hetzelfde geld. Die gok kun je natuurlijk wagen.

Je houdt ongeveer 100 Euro over als je voor de 595 in Duitland gaat, dat kun je bij je speakers leggen.

Voordeel is dan dat je alles nieuw hebt, ik zou zowieso nooit voor 2e hands spul gaan.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:30

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb die TX-DS595 besteld en de TX-SR600E gekregen :)
Alleen dat ging over de zilveren uitvoering van de 595 en die bieden ze nu niet meer te koop aan bij mediacheckpoint. Dus ik denk niet dat het nog een keer gaat lukken.
Ik zit alleen nog steeds op m'n DV-S555 te wachten :( dat duurt nu ook al weken :(

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op vrijdag 14 juni 2002 11:35 schreef wussy het volgende:
Voordeel is dan dat je alles nieuw hebt, ik zou zowieso nooit voor 2e hands spul gaan.
Idd, en waarom duurder 2de hands kopen?!?

Ook ik heb goede ervaringen met Mediacheckpoint.de, behalve goedkoop zijn ze snel (behalve die dvd speler van hierboven dan) en beantwoorden ze e-mails erg snel.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 11:47 schreef mymind* het volgende:
Ik heb die TX-DS595 besteld en de TX-SR600E gekregen :)
Alleen dat ging over de zilveren uitvoering van de 595 en die bieden ze nu niet meer te koop aan bij mediacheckpoint. Dus ik denk niet dat het nog een keer gaat lukken.
Ik zit alleen nog steeds op m'n DV-S555 te wachten :( dat duurt nu ook al weken :(
daar zijn ook zware leveringsproblemen mee. Ik heb mzzl gehad, al 2 maanden geleden gekocht en meteen mee kunnen nemen. Smits in arnhem had 33% van alle spelers die binnen waren gekomen in NL opgekocht :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 15:52 schreef neographikal het volgende:

[..]

daar zijn ook zware leveringsproblemen mee. Ik heb mzzl gehad, al 2 maanden geleden gekocht en meteen mee kunnen nemen. Smits in arnhem had 33% van alle spelers die binnen waren gekomen in NL opgekocht :)
Ik meen dat radioroelandschap in Amersfoort de 555 nog steeds gewoon op de plank heeft liggen. Dit ook nog eens tegen een scherpe prijs en ze hebben geen rare verkooppraat over het opkopen van belachelijk hoge percentages van partij.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op vrijdag 14 juni 2002 22:08 schreef jochie het volgende:

[..]

Ik meen dat radioroelandschap in Amersfoort de 555 nog steeds gewoon op de plank heeft liggen. Dit ook nog eens tegen een scherpe prijs en ze hebben geen rare verkooppraat over het opkopen van belachelijk hoge percentages van partij.
Een scherpe prijs ?!? Wat vind JIJ een scherpe prijs? Dit zijn van die uitspraken als ik ben opzoek naar een "goedkope" DVD speler. Dus in het vervolg: prijs concreet vermelden.

Ik verwacht echt niet dat Smits 33% heeft opgekocht, of er zijn er misschien 45 naar nederland gekomen en daar heeft smits er 15 van gekocht. Nee serieus, Onkyo importeert zulke spelers in hondertallen; ik verwacht niet dat het eerste de beste winkel(tje) meer dan 50 spelers zal opkopen. Waarom zouden ze het ook doen? De prijzen zijn toch vastgelegd en hogere kortingen daar geloof ik af importeur niet echt in....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:19
Ik heb de DV-S555 voor €530,- meegenomen bij de smits... Vrij redelijke prijs een mooie levertijd...

Deze post was dus door neographikal gemaakt bij paul de jong :)

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

welke kenwwod speakers heb jij?
ik zou geen onkyo kopen , maar een ander merk

zouden we dezelfde speakers hebben?
mijn site : http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm
Pagina: 1