hoi, sorry dat ik iedereen wederom lastig val met een RAID vraag, ik heb tot in den treuren zitten zoeken op de search, en heb daar veel zien staan, maar ik snap die instellingen gewoon niet van die RAID controller op mijn moederboard. ik zit namelijk met de volgende vraag.
ik heb nu:
3 harddisks (10,40,60GB) en 1 cdrom en 1 dvd speler.
deze heb ik als volgt aangesloten:
IDE 1-1 : Harddisk 40GB MASTER
IDE 1-2 : Harddisk 60GB SLAVE
IDE 2-1 : DVD rom MASTER
IDE 2-2 : CD-Rom SLAVE
RAID 1-1 : Harddisk 10Gb MASTER
RAID 1-2 : Leeg
RAID 2-1 : Leeg
RAID 2-2 : Leeg
alleen nu komt het probleem, ik heb er een brander bijgekocht, en nu wil ik deze er dus nog tussen stoppen. ik zat zelf te denken aan de volgende instellingen:
IDE 2-1 : CD Writer MASTER
RAID 2-1 : DVD Rom SLAVE
alleen KAN dat zomaar......die cd rom erbij zetten, of moet ik dan nog iets instellen met die 0 en 1 instellingen in die RAID controller......ik ben namelijk bang mijn data kwijt te raken op die 10GB harddisk.....en zoja.....welke instellingen moet ik dan maken, om dit voor elkaar te krijgen?
sorry dat ik jullie er wederom mee lastig val, maar ik blijf die RAID dingen gewoon niet snappen.
(btw: staan die brander en DVD op deze posities ook goed, met de instellingen MAster en slave?)
alvast bedankt!
ik heb nu:
3 harddisks (10,40,60GB) en 1 cdrom en 1 dvd speler.
deze heb ik als volgt aangesloten:
IDE 2-1 : DVD rom MASTER
RAID 2-1 : Leeg
alleen nu komt het probleem, ik heb er een brander bijgekocht, en nu wil ik deze er dus nog tussen stoppen. ik zat zelf te denken aan de volgende instellingen:
IDE 2-1 : CD Writer MASTER
RAID 2-1 : DVD Rom SLAVE
alleen KAN dat zomaar......die cd rom erbij zetten, of moet ik dan nog iets instellen met die 0 en 1 instellingen in die RAID controller......ik ben namelijk bang mijn data kwijt te raken op die 10GB harddisk.....en zoja.....welke instellingen moet ik dan maken, om dit voor elkaar te krijgen?
sorry dat ik jullie er wederom mee lastig val, maar ik blijf die RAID dingen gewoon niet snappen.
(btw: staan die brander en DVD op deze posities ook goed, met de instellingen MAster en slave?)
alvast bedankt!