Toon posts:

[Access] fouten bij Converteren 2000 naar '97

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een database maken die in zowel Access2000 als '97 werkt. Ik programeer de database in 2000 en converteer hem daarna terug naar '97 (database utility's / convert to prior version)

Alleen de knoppen op mijn formulieren die records wissen worden fout geconverteerd. I.p.v. de record worden formulieren en codes gewist.... :(

De volgende code gebruik ik voor het wissen van records:
code:
1
2
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70

Wie weet hoe ik deze fouten tijdens conversie kan voorkomen (handmatig = ;(, in 2000 werkt ie namelijk vlekkeloos, maar in '97 is het echt muk.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja. Gebruikt NOOIT MEER Docmd.DoMenuItem

Dat is echt heel ranzig.

Voor verwijderen van een record gebruik je gewoon
code:
1
DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord

Werkt in 97/2000/2002.

Moet je wel ff een stukje foutafhandeling bij maken voor als iemand een nieuw record wil verwijderen of het verwijderen wil annuleren, geloof ik.

Wil 't al een beetje lukken met de database :) ?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ja, :? gebruik maken van deze functie verdient niet echt een schoonheidsprijs... maar dat is nog een overblijfsel uit mijn beginfase, komt uit wizard :r , nou, dan zit er niks anders op dan al mijn procedures te gaan wijzigen....

En ja,hoor mijn database schiet sl wel op hoor, schrok vandaag alleen erg toen die ***** knop mijn database verziekte, lang leve de backup naar server... van een week geleden.. GRMBLL