Toon posts:

harddisk stuk door de warmte van zich zelf.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat een 3.2 gb seagate harddisk overleden is door de warmte die der zelf produceert?

omdat die seagate nog al warm worden had ik er al ene 80mm opgemikt om dat te koelen maar nou doet die nix meer ;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is meestal door de warmte van zichzelf ja :?

Een CPU zonder koeler sterft door z'n eigen warmte, en dat geldt voor een harddisk ook. En als de omgevingstemperatuur hoog is dan helpt een fan weinig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik ga gedeeltelijk mee in Exirion's verhaal.. Echter in het geval van een oude schijf (een 3.2GB hdd is al redelijk oud), kan het ook gewoon mechanische slijtage zijn.

Verwijderd

Topicstarter
der zit nog een 1.2 gig hdd boven waar het OS opstaat ( wel 1 lege ruimte ) en die heb nergens last van. en zo warm is die kast niet :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Predator

Suffers from split brain

Kan ook gewoon een mechanisch (en onafh van de temp) mankement zijn natuurlijk.

Gaf hij plots de geest of waren er voortekenen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
het zou wel kunnen maar ik neem aan dat hetn iet echt een nieuwe hd is? denk dat hij niet sneller draait dna 5400 rpm misschien ook nog wel minder. Dus warmte zou kunnen maar of dat ook in jou geval is denk ik niet.
Of je moet je hd dicht tegen je flopdrive hebben zitten...maar denk gewoon dat hij 'gewoon' stuk is gegaan

Verwijderd

Topicstarter
hij hand onderin de kast en helemaal vrij :) en hij geeft plots de geest :(

tis een ST33221A geloof ik zo :) 5400 rpm

• SoeperKees
Dan is hij gewoon kappot gegaan.. dat kan bijna niet aan warmte liggen een 5400 rpm produceerd niet zo veel warmte waardoor hij stuk gaat. Denk gewoon dat het meganisme kappot is kan gebeuren....hoe oud is ie?

Verwijderd

Topicstarter
heb geen idee hoe oud die is :) denk zo`n 4 a 5 jaar maar die zeegat was best warm hoor :) kon me kaastostie er op warmhouwen zodat de kaas niet stolde bij wijze van spreken.

• SoeperKees
Op donderdag 13 juni 2002 13:54 schreef Dannyke het volgende:
heb geen idee hoe oud die is :) denk zo`n 4 a 5 jaar maar die zeegat was best warm hoor :) kon me kaastostie er op warmhouwen zodat de kaas niet stolde bij wijze van spreken.
Hmz zon oude hd zo warm worden raar maar waar :)
'zeegat' is dan 'zeepoort' maar dat is iets wat er niet toe doet :P
Dan is hij gewoon gestorven uit oudheid ;)
Pagina: 1